![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moraal van het verhaal: wie zijn de domste kloten?
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien, is het dan gezond als maatschappij om voorrechten toe te kennen aan mensen die 'oprecht geloven'? Los van het feit dat het een feitelijk onmogelijke zaak is om zoiets te bewijzen (oprecht vs. niet-oprecht) is het toch enigszins beangstigend dat men rechten zou kunnen verwerven, die anderen niet hebben, op basis van verhalen die amper bewijslast kennen en het blinde geloof daarin . Er zijn immers ongetwijfeld ook aanhangers van bijvoorbeeld scientology, de zonnetempel, ... die zeer oprecht geloven. Gaan we die mensen ook een ander legaal kader geven? Zeer slecht idee uiteraard en het is net dat wat men aantoont met het spaghetti-geloof.
Laatst gewijzigd door doremi : 4 maart 2018 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn geen ander.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lang leve alle achterlijke religies, er bestaan geen andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ten gronde van mening dat de meningsvrijheid en de vrijheid van vereniging, met de grenzen die daaraan kunnen worden gesteld in een vrije samenleving, eigenlijk volstaan om een godsdienstvrijheid te garanderen.
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is verrassend veel geschreven materiaal over de heksenverbrandingen in Vlaanderen. Ik herinner me dat ik er verbaasd over stond eens dat ik er wat ernstiger naar ging zoeken. Gewoon in de bib vindt je al een aantal historische werken over die dingen. Wat wel duidelijk naar voor kwam was niet alleen het misdadig opzet in veel van die 'rechtzaken' maar ook dat er vanuit de kerk - op enkele waanzinnige pausen na - in het canon episcopes duidelijk gesteld werd dat het geloof in heksen en hekserij bijgeloof was. Heksen bestonden dus niet met andere woorden. Kijk naar de hoeveelheid moeite die Institoris in 'De Heksenhamer' steekt in een poging om het canon Episcopes te weerleggen, het praktisch volledige eerste deel gaat over niets anders dan dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Goede vraag Jay-P! In wonderen geloven is niet moeilijk hoor. Je moet het alleen maar goed kunnen uitleggen en verkopen. Kandidaat sukkelaars genoeg. Een van de vele wonderen was hetgeen over Mozes in de bijbel vermeld staat. Hij sloeg met zijn stok op een rots en er kwam water uit. De sukkelaars geloofden dat dat water uit die rots kwam en de slimmen beseften dat die oude vent met een serieus prostaat-probleem zat. En in die bijbel staan dus geen bewijsbare leugens. Met geloof en geloven kan men dus alle kanten op. Je kan ook geloven dat Allah je veertig maagden schenkt. Hoe lang zullen die maagd blijven? En nadien ? Het enig resultaat zal zijn dat Allah veertig ongelukkige wezens maakt en dat de gelukkige winnaar seniel wordt van het gezaag rond zijn oren. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 4 maart 2018 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitzonderingsmaatregelen op religieuze grond zijn de voorbije vijftig jaar enorm teruggedrongen in het Westen. Het feit dat “de islam” (maar ook bepaalde christenen uit nieuwe herkomstlanden) toch op die uitzonderingsgrond wijst (bv: “ik mag een hoofddoek dragen aan een loket”), is daarom problematisch en gaat in tegen de evolutie die wij hier hebben meegemaakt.
Laatst gewijzigd door lombas : 4 maart 2018 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
De behoefte is heel simpel: religies genereren privileges, en via een nieuwe uiterst grappige religie willen tegenstanders van die privileges de absurditeit van die privileges aantonen. En dat doen ze zeer succesvol. Rijbewijzen met pastafarianen met een vergiet op het hoofd bestaan effectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Maar het geloof zelf, het pastafarianisme, is dat dan niet 'oprecht'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op water lopen dat lukt best volgens de 'Myth Busters' ![]() Of iemand wist de paaltjes staan dat kan ook al. Hé kijk het spaghettimonster was daar ook al van de 'partij?' ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 maart 2018 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke gelovige heeft het recht op een kogel door de kop.
Als het opperwezen het daar niet eens mee is, heeft het maar één taak: tijdig ingrijpen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn geloof is sterk, en ik wil niet dat iemand dat in vraag stelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou mijn geloof inferieur zijn aan wat jij wil vergelijken met "het" geloof ? ![]() Vanuit welke premisse ga je er eigenlijk van uit dat jouw geloof ook maar enige norm zou vormen in de maatschappij van heden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De principes van de islam staan als een tang op een varken op onze waarden. Onze waarden verdienen verdediging. Als morgen de islam het hier voor het zeggen heeft is het er onmiddellijk mee gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |