![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hadden ze idd nooit aan mogen beginnen. Ze hadden in hun sociale woning moeten blijven wonen. Dat heb ik vaak genoeg laten horen. Vruchteloos. Met financiële hulp van hun familie begonnen ze er toch aan, vooral omdat de man de beslissingen nam. Het was te voorzien dat ze daardoor in de problemen zouden komen. Het huis is nooit afgewerkt geraakt en stond enkele jaren later leeg en te koop.
Ik was verhuisd en verloor het contact. Ik weet wel dat het al een tijdlang niet meer boterde tussen de echtgenoten.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn oudste dochter, die normaal geen kinderen kan krijgen is in Jette behandeld en heeft een zoon die pas is afgestudeerd. Mijn nichtje is nog een tijdlang tegen een hersentumor behandeld in Jette nadat ze in gasthuisberg Leuven werd opgegeven. Ze stierf op de paliatieve afdeling in het Virga Jesse ziekenhuis in Hasselt. Ze was 30 jaar oud en had negen jaar van haar leven tegen kanker gevochten. Haar moeder, mijn zus, volgde twee jaar later.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat hebben zij niet gedaan. De meerderheidspartijen zijn weer héél bewust de bevolking een rad voor de ogen aan het draaien op basis van gemanipuleerde en geframde informatie. Dat is mijn punt van kritiek. Het symbool dat zij naar voren brengen, is die van de depenalisering. Dat symbool bestaat gewoonweg niet. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het werd dus, zoals te verwachten was met de kaloten in de regering, een enerzijds/anderzijds wetswijziging. Een compromis op zijn Belgisch.
Dat belooft voor volgende jaar als er de N-VA moet uitgewerkt worden, waardoor er de tsjeven wél weer bij zullen zijn. ![]()
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft uw zus en nichtje, mijn deelneming, kanker is een vreselijke ziekte en behandeling is niet altijd doeltreffend, onafhankelijk van het ziekenhuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Fundamentele wijzigingen in deze materie kunnen er sowieso enkel komen zonder de tjeven en dan heeft men ofwel een wisselmeerderheid (altijd ambetant) ofwel een regering zonder de tjeven (en dus met de sossen, dus nog ambetanter). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf kwam ik ooit terecht in het ziekenhuis in St-Ettiene ziekenhuis in Schaarbeek, en neen, daar had ik geen goede ervaringen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 juli 2018 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We leven nu eenmaal niet in een democratie die naam waardig. De kiezer heeft geen inspraak in de wijze waarop wetten gemaakt en gestemd worden, dus ook niet of ze met of zonder wisselmeerderheden tot stand komen. Als iedere volksvertegenwoordiger naar eer en geweten mocht stemmen in het parlement was al die partijpolitieke trammelant waarschijnlijk niet eens nodig.
Bindende referenda zijn de meest democratische manier om belangrijke wetten te stemmen/veranderen, maar Belgique verdraagt nu eenmaal geen democratie. We weten allemaal waarom.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat men een wisselmeerderheid als vreemd/ambteant aanvoelt toont perfect aan hoe particratisch we eigenlijk wel niet denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen de politiek vindt het vervelend om gebruik te moeten maken van wisselmeerderheden. Ze doet het liever zonder. De burger laat het steenkoud want die weet maar al te goed dat, eens zijn stem binnen is, hij nérgens meer voor nodig is.
Terloops. Stond de aanpassing van de abortuswet in het regeerakkoord? En welke burger heeft daar naar gevraagd? Ik niet. Jij wel?
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet me denken aan de duif, die naar huis vliegt en de luchtweerstand vervloekt. Maar zij vergist zich, want zonder luchtweerstand zou zij niet kunnen vliegen. Da's diep hé man.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken wel een partij die, eens aan de macht is gekomen, de particratische kenmerken van de Belgische en Vlaamse politiek eigen heeft gemaakt en ze op een briljante manier in uitvoering brengt.
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien ik uw voorbeeld goed interpreteer bent u van mening dat democratie niet kan werken zonder particratie?
|
![]() |
![]() |