![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Interpretatie van een wetgeving (naar de letter of de geest, dat zijn de nuances), dat is heel wat anders.
![]() ![]() Wat als een andere rechter anders beslist? Wie gaat dan in de fout?
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In bepaalde gevallen kan dat ook best gevaarlijk zijn. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Francken zegt zelf dat het mogelijk is dat een andere rechter een andere uitspraak doet. Dat toont duidelijk aan dat er iets fout zit in de wetgeving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat er advocaten zijn die iedere komma en ieder punt in een wettekst onder de loep nemen, goed wetende wat de bedoeling van de wet is / was, maar er toch een andere draai aan wensen te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet op invrijheidstelling op borgtocht is er om personen, die een misdrijf gepleegd hebben, terug te kunnen oppakken of terug te kunnen oproepen. De wet i.v.m. illegaal verblijven in een land is er om illegalen terug te kunnen sturen naar hun land van herkomst (naar huis dus). Volgens mijn bescheiden mening heeft de tweede wet voorrang op de eerste. Want indien het om een zeer ernstig misdrijf gaat, dan komt de eerste wet niet in aanmerking (invrijheidstelling op borgtocht). Ik wil zelf iets verder gaan, geen enkele wet kan boven de wet staan die mensen verplicht om het land te verlaten. Dus als de ene wet zegt dat de persoon op borgtocht vrijgelaten mag worden, dan zegt de andere wet dat een illegaal opgepakt mag worden in afwachting van zijn repatriëring. Nergens, maar dan ook nergens staat wanneer die repatriëring dient te gebeuren. Dus een illegaal kan zolang in een gesloten opvangcentrum blijven zitten tot de rechter een uitspraak gedaan heeft. Dit laatste zou dan ook onmiddellijk een rem zijn om geld te steken in een borgtocht voor een illegaal, omdat hij dan van de regen in de drop komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou een even juiste en foute beslissing geweest zijn als deze. Stel dat het ipv over Yassine B. over Dutroux M. zou gegaan zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees hier https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=50 Laatst gewijzigd door reservespeler : 19 augustus 2018 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Rechters zijn er om de wet te doen naleven, niet om nva en vb-uitschot met foute duitse genen hun zin te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |