![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En laat ze de laatste 50 jaar dan ook nog naar enkele godvergeten landen ter wereld worden uitgestuurd. Goe zot om in bv Irak te gaan vechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denkt ge dat half Afrika naar hier wilt komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er valt wel één en ander nuttigs te bedenken, oa een beetje meer discipline en zelfs opvoeding. Tussendoor een kans bieden om bepaalde beroepen zoals chauffeur, kok enz aan te leren. Diegenen die er op school nooit iets van bakten wegens luidheid en onwil wat bijwerken met of tegen hun zin. Vanalles dus, waarvoor nu ook mensen moeten gevonden worden en betaald. Diegenen die het afdoen vanwege onbetaalbaar moeten nog maar eens uitzoeken hoeveel geld onze multicul nu kost. Trouwens in die groep zouden er ook kunnen in de "burgerplicht" worden gestopt ipv aan het ocmw... Laatst gewijzigd door andev : 24 augustus 2018 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry - dubbel
Laatst gewijzigd door andev : 24 augustus 2018 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat we in de maatschappij bij jongeren een zeer sterke "onbekwaamheid" zien, en een probleem met "normen, waarden en discipline". Onbekwaamheid: een 20 jarige kan bij wijze geen lamp vervangen.... Normen en waarden: goed en fout van elkaar onderscheiden begint steeds meer een probleem te worden. Zie vandalisme, kleine criminaliteit, enz.... Discipline: jongeren kunnen niet meer overweg met omgevingen waarin een bepaalde discipline vereist is: op tijd komen, deftige kleding, verzorgd uiterlijk, enz.... In het leger kunnen ze een deel vaardigheden leren. Zoals basismecaniek, chauffeur, onderhoudstechnieker, enz.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Ik spreek trouwens uit ervaring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, zelfs kinderen van rijken kunnen "kutjongeren" worden indien de ouders zich er niet genoeg mee bezig houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou u wel veranderen Trouwens wie niet voor zijn land wil vechten schiet het land zelf dood. Je zal wel ontnuchteren. En vooral veel cachot. Dat is wat de jeugd eens nodig heeft. Wat afzien, zweten, uitgeput geraken, afgeblaft, gestraft, enz.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 augustus 2018 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() dus ABLLL
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf ex-dienstplichtige geweest zijnde kan ik me hierin wel vinden....Eerder een jongeman/jongedame één jaar van zijn/haar leven doen geven aan de maatschappij voor dienst in de "Civiele Bescherming" en daar buitenkomen met,inderdaad,rijbewijzen,brevetten van EHBO-verzorger......of enkele voor brandweer-,rampbestrijding-,hulp aan hulpverleners...... nuttige ervaringen.....Bij veel van dergelijke operaties moet men ook leren in groep,in volgorde en volgens systeem...gedisciplineerd dus,te werken......check... Want de strijdkrachten opzadelen met "toeristen" zou hen helemaal kapot helpen(dat was in "mijnen" tijd feitelijk zo),maar met "civiele" kennis kan men gans het verdere leven ongetwijfeld nog wel iets aan...ook voor elkaar... In het leger was ondergetekende een goede schutter,maar dat had in het verdere leven geen relevantie wegens gebrek aan oorlog.
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 25 augustus 2018 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat soort zaken zijn gewoonweg niet meer van deze tijd. Vroeger kon men dit ongestoord doen maar nu kan dit gewoonweg niet meer. De voorstanders van dienstplicht zien het leger als een soort van heropvoedingsgesticht maar dat is hun taak helemaal niet. De ontsporing van sommige jeugdige elementen heeft totaal andere oorzaken maar daar wordt zedig over gezwegen want daarin draagt volgens mij iedereen wel een zekere verantwoordelijkheid in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een verplichte burgerdienst als oplossing voor een mislukte schoolopleiding ? ![]() Dit is weer de typisch reactionaire praat van hoe bejaarden denken over maatschappelijke problemen en hoe die met simplismen kunnen aangepakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Civiele bescherming" zou los staan van wat er gebeurd is tijdens de schoolopleiding... Zie het eerder als een extra schooljaar" in de opleiding tot "burger"...(en ja,wie weet,misschien zelfs een recruterings- en preselectie grond voor hulp-brandweerlui etc...) In vroegere tijden vond men dat jonge mannetjes bepaalde militaire kennis moesten hebben en jonge vrouwtjes zelfs dat niet. In huidige tijden echter zouden andere zaken belangrijker kunnen zijn.Ik weet in ieder geval ,met wat levenserevaring,wat nuttiger zou geweest zijn als "kennis" dan wat zeer elementaire militaire gebruiken. (vroeger was "burgerdienst" zelfs nog dubbel zo lang als "militaire dienst",je werd feitelijk BESTRAFT ervoor)
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 25 augustus 2018 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Daar is legerdienst niet voor nodig. In Amerika is de dienstplicht ook al decennia geleden afgeschaft maar de gemiddelde Amerikaan (in het midden-westen althans) weet heel goed hoe met wapens om te gaan.
|
![]() |
![]() |