![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Adolphe Sax
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De uitvinder van het frietkraam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Mijn eerste keuze is nog steeds Karel V. Hij werd geboren in Gent (1500) en zag zichzelf nog voor een groot deel als Nederlander/Bourgondiër en de Nederlanden als zijn stamland. Zowel zijn rol voor dat gebied (en dus ook het huidige België), als internationaal zijn niet te onderschatten.
Als het niet lukt om keizer Karel op één te krijgen, dan kies ik voor Kuifje - het lijkt me bijzonder 'Belgisch' om een niet-bestaand figuur tot allergrootste van onze hoop te verkiezen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jullie problemen zijn een ander paar mouwen , maar moesten jullie eens allemaal je gezondste verstand gebruiken zijn ze zeker op te lossen . Tip : niet de Pim Fortuyn of de Theo Van Gogh uithangen ![]() vandaag trouwens gezien op NL-tv ; wie is er het geschikst om een verzoeningsoproep te doen naar alle Nederlanders ; wie komt er uit de bus ; Beatrix . Tekenend dat mensen in zulke tijden liever hun 'ondemocratisch' vorstelijk instituut dat zien doen dan hun 'democratisch' verkozen minister-president (7e plaats pas)
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() Pater Damiaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[quote] Jullie problemen zijn een ander paar mouwen , maar moesten jullie eens allemaal je gezondste verstand gebruiken zijn ze zeker op te lossen . Tip : niet de Pim Fortuyn of de Theo Van Gogh uithangen ![]() Ja dat kregen wij dus toen er niet op tijd was geluisterd naar de onderbuikgevoelens in de maatschappij ---> één man kon eventjes het gehele politieke landschap op stelten zetten ---> signaal? Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Degrelle was ook een grote Belg... .
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom leidde hij dan het Légion WALLONIE en verraadde hij België door met de moffen samen te werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo'n verkiezing doet mij even terugdenken aan Miss België twee jaar geleden. De Walen dreigden toen de verkiezingen te boycotten als er geen Waalse won omdat de voorgaande jaren meestal een Vlaamse aan het lanste eind trok. Dat jaar won dan ook de totaal Nederlandsonkundige Waalse Julie Taton terwijl eerste eredame Zoë Van Gastel (even sympathiek én tweetalig) die titel had moeten krijgen. Zo gaat het dus in la Belgique. Altijd wikken en wegen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik verwijs naar mijn vorige reply ivm Miss België. Een NL-talige bondscoah die wordt neergesabeld door de Waalse pers en een FR-talige bondscoach die wordt neergesabeld door de Vlaamse pers is nog zo'n voorbeeld. Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 18 november 2004 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er worden dus twee grootste Belgen gekozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De Tijd, 12 november, p15 (De opwarming van België): "De formule krijgt bij ons een typisch Belgische invulling. Canvas en RTBf kiezen elk apart hun 'Grootste Belg'. Beide omroepen plannen hun finale op dezelfde dag, waarschijnlijk volgend jaar in november. Wie de scores wil optellen - of vergelijken - kan dat dan gemakkelijker" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Lokaal Raadslid
|
![]() HERCULES POIROT
Misschien niet de grootste maar wel één van de beroemdste en één van de dikste. Vlaams uiterlijk,waalse intelligentie,brusselse spitsvondigheid en een beetje duits gewestelijk fingerspitzengefühl |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |