Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2003, 18:13   #41
dolessbemore
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar dolessbemore
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolessbemore
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
M.a.w. je moet zoveel mogelijk betogen tegen de Amerikanen, tegen het Westen, tegen democratieën, en hen blijven demonizeren (want dat doen al die betogers). Maar zeker nooit gaan demonstreren tegen bloeddorstige moordenaars zoals Saddam, Assad, Arafat, Kim Jong Il, etc... Integendel, zie maar hoe ze tijdens die demonstraties op handen worden gedragen.

Is het nu verdomme zo moeilijk om NIET TE VERALGEMENEN? Achterlijke debielen! En ja schelden is laag en getuigd niet echt van volwassenheid, laat staan van intelligentie, maar dat is dan maar zo. Als mensen geen moeite willen doen om zo lang over iets na te denken als de realiteit vereist, en die realiteit dan maar gaan vervormen tot een paar simplistische clichés, dan kan je van mij niet verwachten dat ik normaal blijf discussiërne.
Niet iedereen is blijkbaar zo wijs en helder denkend zolals u, kotsmos! En wij verwachten van u niets. Zelfs geen scheldwoorden.
Hoewel ik een licht vermoeden heb dat ik hier met subtiele spot te maken heb, zal ik dat maar door de vingers zien zeker
Wat als je niet bereid bent om door de vingers te zien?
dolessbemore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 18:15   #42
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De VN kan pas werken als alle leden bereid zijn het eigenhandig sanctioneren van andere landen af te zweren, en die bevoegdheid bij de VN leggen. Een VN-troepenmacht in Irak was legitiem geweest, dit niet.
Daar kan ik mee eens zijn. Daarom ook schreef ik: mischien was er wel een betere methode dan de bombardementen.
Oud 24 maart 2003, 18:20   #43
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
dan had ik u laten zien wat "subtiele spot" écht betekent 8)

Citaat:
Daar kan ik mee eens zijn. Daarom ook schreef ik: mischien was er wel een betere methode dan de bombardementen.
maar dat contrasteerde nogal met uw vrij sloganesk "De VS neemt dan maar de touwtjes in eigen handen met de bedoeling dit kwaad te vernietigen", een impliciete goedkeuring van de oorlog.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 18:37   #44
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
maar dat contrasteerde nogal met uw vrij sloganesk "De VS neemt dan maar de touwtjes in eigen handen met de bedoeling dit kwaad te vernietigen", een impliciete goedkeuring van de oorlog.
Ik probeerde hier de houding van de VS te verwoorden. Zij beweren dat zij de touwtjes in eigen handen nemen omdat de VN te zwak is om het zelf te doen. Zij verweten Europa voor EU-nuchs.
Oud 24 maart 2003, 18:38   #45
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

kijk dan eens niet door de vingers

Citaat:
Ik probeerde hier de houding van de VS te verwoorden. Zij beweren dat zij de touwtjes in eigen handen nemen omdat de VN te zwak is om het zelf te doen. Zij verweten Europa voor EU-nuchs.
Oud 24 maart 2003, 18:49   #46
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Ha OK ik dacht dat dat uw standpunt was. Excuses.

De VN had inderdaad veel krachtdadiger moeten optreden tegen Irak, maar ook tegen de VS. Het is absurd dat de VS de VN verwijt niet in staat te zijn Irak te ontwapenen (maw: een land te doen luisteren), en dan zelf weigert om de VN te erkennen als hoogste gezagsorgaan in de wereld. De neoconservatieven weigeren de VN trouwens formeel zo te zien: één van hun strijdpunten is dat de VS het politieke leiderschap over de wereld dient over te nemen van de VS. Dik.
Oud 24 maart 2003, 18:54   #47
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

In Bashra belt een amerikaans marinier aan bij een irakeese familie.
De marinier vraagt aan de dame die de deur opent,mevrouw is uw zoon
Assoed thuis?

De dame zegt dat haar zoon één week geleden is doodgeschoten
door de een sas-team bij Bashra.
Sorry zegt de marinier en vertrekt.
Mevrouw is uw zoon Assoed thuis?
Menneer ik heb u gisteren toch gezegd dat mijn zoon is
doodgeschoten door de smerige huurlingen van Bush.
De marinier vertrekt opnieuw.
De dag daarop belt hij opnieuw aan,en vraagt opnieuw of haar zoon
thuis is

Meneer, dit is nu de derde keer dat u daarvoor komt.
HEBT U HET NU NOG NIET BEGREPEN? MIJN ZOON IS DOODGESCHOTEN.
Vindt dit nog niet erg genoeg, gij westers zwijn?
Dat wel,maar ik hoor het u toch zo graag zeggen antwoord de militair
Oud 24 maart 2003, 19:35   #48
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ha OK ik dacht dat dat uw standpunt was. Excuses.

De VN had inderdaad veel krachtdadiger moeten optreden tegen Irak, maar ook tegen de VS. Het is absurd dat de VS de VN verwijt niet in staat te zijn Irak te ontwapenen (maw: een land te doen luisteren), en dan zelf weigert om de VN te erkennen als hoogste gezagsorgaan in de wereld. De neoconservatieven weigeren de VN trouwens formeel zo te zien: één van hun strijdpunten is dat de VS het politieke leiderschap over de wereld dient over te nemen van de VS. Dik.
Ik wil met mijn betoog eigenlijk de twee standpunten tegenover elkaar plaasten en daarmee leek het misschien verwarrend omdat ik eigenlijk zelf geen duidelijk standpunt inneem. Ik klaag zowel de houding van de hele wereld aan vertegenwoordigd in de VN die vooral uit eigenbelang denkt en handelt en ik klaag zowel de arrogantie aan van de VS. Ik wilde hier eventjes de lezer doen nadenken over het feit dat men niet enkel de VS de schuld moet geven, maar ook de VN. Een betoging tegen de VN zou ook niet misplaatst zijn.
Oud 24 maart 2003, 19:38   #49
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Hoe kan een vereniging van op 2 of 3 na alle landen van de wereld aan haar eigenbelang denken?
Oud 24 maart 2003, 19:48   #50
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

Wat houdt de VN tegen om de mensenrechten af te dwingen? Ik denk dat eigenbelang de reden zou kunnen zijn. China is nu ook geen voorbeeld van respect voor mensenrechten. Turkije is ook niet bepaald een vb van mensenrechtenrespect. Frankrijk verkocht atoomcentrales aan Irak. Duitsland scheikundige fabrieken... Een dictatoriaal regime kan men best overwinnen door er geen zaken mee te doen; m.a.w; ze te isoleren... maar ja, eigenbelang is moeilijk te overwinnen.
Oud 24 maart 2003, 19:52   #51
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
M.a.w. je moet zoveel mogelijk betogen tegen de Amerikanen, tegen het Westen, tegen democratieën, en hen blijven demonizeren (want dat doen al die betogers). Maar zeker nooit gaan demonstreren tegen bloeddorstige moordenaars zoals Saddam, Assad, Arafat, Kim Jong Il, etc... Integendel, zie maar hoe ze tijdens die demonstraties op handen worden gedragen.
De USA verliest bij deze haar plaats in het rijtje der democratieën.
De vorige Golfoorlog kon je goedpraten, daar ze een 'bevriende' natie gingen bevrijden, waar Sadam binnengevallen was.
Nu vallen ze zelf om allerhande redenen Irak binnen, zonder dat een meerderheid in om het even welk land erom verzocht. Ook kregen ze van de veiligheidsraad geen fiat.
Als Irakezen Sadam beu zijn, dan moeten ze hem zelf maar omleggen. Ik meen niet dat er aan de USA gevraagd werd om in die kwestie 'een handje' te komen helpen.
De hypocrisie ten top: ze mekkeren dat Turkije hun actie 'kopieert'. Yanks kennen blijkbaar géén schaamte meer.
Persoonlijk vind ik dit geen juiste motivatie: "ze moeten Sadam hem zelf maar omleggen" Ik vraag me af in hoeverre die mensen de kracht hebben om deze dictator omver te werpen. Die mensen zijn tot en met onderdrukt en ik vind nu ook niet bepaald dat men ze aan hun lot moet overlaten en zeggen: los je probleem zelf op. Anderzijds moeten de VS ook niet de pretentie hebben om zonder VN-mandaat op te treden.
Oud 24 maart 2003, 19:56   #52
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

De Geografie van de Vrouw

Tussen 18 en 20 jaar is vrouw zoals Afrika :
wild en een natuurlijke schoonheid
met vele mysterieuze en onbezochte gebieden.

Tussen 21 en 30 jaar is een vrouw zoals Amerika :
ontwikkeld en staat open voor zakelijke prikkels,
vooral met de rijkere.

Tussen 31 en 35 jaar is een vrouw zoals Indië :
sensueel,ontspannen en zelfbewust van haar schoonheid.

Tussen 36 en 40 jaar is een vrouw zoals Frankrijk :
smakelijk rijp en blijft een aangenaam gebied om te bezoeken.

Tussen 41 en 50 jaar is een vrouw zoals Joegoslavië :
de oorlog is verloren, de schades van het verleden
hebben hun sporen achter gelaten,m.a.w. grote
herstellingswerken zijn noodzakelijk.

Tussen 51 en 60 jaar is een vrouw zoals Rusland :
uitgestrekt en oncontroleerbaar, de kilte schrikt de bezoekers af.

Tussen 61 en 70 jaar is een vrouw zoals Mongolië :
een roemrijk verleden van grote overwinningen maar
helaas zonder toekomst.

Na 70 jaar is een vrouw zoals Afghanistan :
iedereen weet waar het ligt, maar niemand wil er naartoe.

De geografie van de man

Tussen 15 en 70 jaar is een man als de Verenigde Staten van Amerika

bestuurd door een lul...
Oud 24 maart 2003, 19:57   #53
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat houdt de VN tegen om de mensenrechten af te dwingen? Ik denk dat eigenbelang de reden zou kunnen zijn. China is nu ook geen voorbeeld van respect voor mensenrechten. Turkije is ook niet bepaald een vb van mensenrechtenrespect. Frankrijk verkocht atoomcentrales aan Irak. Duitsland scheikundige fabrieken... Een dictatoriaal regime kan men best overwinnen door er geen zaken mee te doen; m.a.w; ze te isoleren...
Vandaar dat Noord-Korea, het meest geïsoleerde land ter wereld, al zolang een democratie is zeker

Maar je hebt wel een punt door te zeggen dat de VN meer haar best had moeten doen. Maar langs de andere kant blijf ik erbij dat daarvoor �*lle landen de bevoegdheden van de VN moeten respecteren, ook de VS.
Oud 24 maart 2003, 20:03   #54
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

Het was goed om eens van gedachten te wisselen met jou. Ik hou van discussies waar visies worden verteld zonder -indien de visie niet overeenstemt met de eigen visie- beledigingen neer te schrijven. Ieder mens heeft het recht een visie te hebben en deze te uiten, op zijn niveau van ontwikkeling. Het is door het uiten van deze visie en door het overdenken van andere visies dat de eigen visie kan ontwikkelen en groeien. Ik denk dat dit de bedoeling is van elk forum.
Oud 24 maart 2003, 20:24   #55
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat houdt de VN tegen om de mensenrechten af te dwingen? Ik denk dat eigenbelang de reden zou kunnen zijn. China is nu ook geen voorbeeld van respect voor mensenrechten. Turkije is ook niet bepaald een vb van mensenrechtenrespect. Frankrijk verkocht atoomcentrales aan Irak. Duitsland scheikundige fabrieken... Een dictatoriaal regime kan men best overwinnen door er geen zaken mee te doen; m.a.w; ze te isoleren... maar ja, eigenbelang is moeilijk te overwinnen.
Hoe zou de VN dat kunnen afdwingen? Ik ben er niet tegen dat zoiets in beperkte mate zou kunnen, maar helaas is zoiets totaal onrealistisch. De richting waarin we nu evolueren, is er een van een minimalistische VN, waarin het machtigste land op de wereld zich het recht toeëigent de basisbeginselen van de VN naast zich neer te leggen. Het klimaat dat de VS gecreëerd heeft is er geen van multilateralisme, maar van unilateralisme. De VS (maar ook andere landen) verzetten zich tegen alles wat hen te veel zou kunnen binden. Geen internationaal strafhof dus, en geen verdrag van Kyoto.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 20:30   #56
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Hoe zou de VN dat kunnen afdwingen? Ik ben er niet tegen dat zoiets in beperkte mate zou kunnen, maar helaas is zoiets totaal onrealistisch. De richting waarin we nu evolueren, is er een van een minimalistische VN, waarin het machtigste land op de wereld zich het recht toeëigent de basisbeginselen van de VN naast zich neer te leggen. Het klimaat dat de VS gecreëerd heeft is er geen van multilateralisme, maar van unilateralisme. De VS (maar ook andere landen) verzetten zich tegen alles wat hen te veel zou kunnen binden. Geen internationaal strafhof dus, en geen verdrag van Kyoto.
De richting waarin we evolueren is helaas zo. Maar dit besef zou ons kunnen doen zoeken naar een oplossing. Onrealistisch? Ik geloof in de kracht van de Wil. Waar een wil is, is een weg. Als alle landen de handen in elkaar slaan kan alles. Maybe I'm a dreamer, but I'm not the only one. Dat was toch de bedoeling van de VN, de handen in elkaar te slaan om oorlogen te vermijden? Welnu, een volgende stap gewenst. De organisatie is er... nu moet n.a.v. deze crisis van de VN een volgende stap gezet worden met de kracht van de WIL en in eerste instantie de VS wijzen op hun fout. Anderzijds blijf ik ook bij mijn standpunt dat de VN dringend efficiënter moet zijn.
Oud 24 maart 2003, 20:32   #57
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
De richting waarin we evolueren is helaas zo. Maar dit besef zou ons kunnen doen zoeken naar een oplossing. Onrealistisch? Ik geloof in de kracht van de Wil. Waar een wil is, is een weg. Als alle landen de handen in elkaar slaan kan alles. Maybe I'm a dreamer, but I'm not the only one. Dat was toch de bedoeling van de VN, de handen in elkaar te slaan om oorlogen te vermijden? Welnu, een volgende stap gewenst. De organisatie is er... nu moet n.a.v. deze crisis van de VN een volgende stap gezet worden met de kracht van de WIL en in eerste instantie de VS wijzen op hun fout. Anderzijds blijf ik ook bij mijn standpunt dat de VN dringend efficiënter moet zijn.
Nu wat jij schrijft duit nogmaals hoe landen denken in functie van eigenbelang
Oud 24 maart 2003, 20:33   #58
dolessbemore
Vreemdeling

Standaard

" duidt " met dt aub. Sorry.
Oud 24 maart 2003, 20:53   #59
Luddo
Minister

Standaard

Dat is een goei, Dolessbemore! Ik heb ze wat aangepast aan plaatselijke toestanden!

De Geografie van de Vrouw

Tussen 18 en 20 jaar is vrouw zoals Afrika :
wild en een natuurlijke schoonheid
met vele mysterieuze en onbezochte gebieden.

Tussen 21 en 30 jaar is een vrouw zoals Amerika :
ontwikkeld en staat open voor zakelijke prikkels,
vooral met de rijkere.

Tussen 31 en 35 jaar is een vrouw zoals Indië :
sensueel,ontspannen en zelfbewust van haar schoonheid.

Tussen 36 en 40 jaar is een vrouw zoals Frankrijk :
smakelijk rijp en blijft een aangenaam gebied om te bezoeken.

Tussen 41 en 50 jaar is een vrouw zoals Joegoslavië :
de oorlog is verloren, de schades van het verleden
hebben hun sporen achter gelaten,m.a.w. grote
herstellingswerken zijn noodzakelijk.

Tussen 51 en 60 jaar is een vrouw zoals Rusland :
uitgestrekt en oncontroleerbaar, de kilte schrikt de bezoekers af.

Tussen 61 en 70 jaar is een vrouw zoals Mongolië :
een roemrijk verleden van grote overwinningen maar
helaas zonder toekomst.

Na 70 jaar is een vrouw zoals Afghanistan :
iedereen weet waar het ligt, maar niemand wil er naartoe.

De geografie van de man

Tussen 15 en 70 jaar is een man als BELGIË,

bestuurd door een lul...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be