![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Bijvoorbeeld omdat hij geen Spaans of Portugees spreekt.
En omdat fiscaal recht (want ik denk dat het daar over gaat) in België niet van toepassing is op andere continenten. Idem voor de wetgeving rond scheiding van goederen en gemeenschap van goederen die in veel landen verschillend is. Als het bvb gaat om een koppel met een dubbele nationaliteit, vraag ik me af volgens welke nationale wetgeving de regels worden toegepast.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Altijd aanpassen aan hun noden en grillen. Je trapt het af met de woorden: "this game is rigged." Dus ja, ik zal dan ook maar mijn rug keren naar U... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou je trouwen als alles apart moet zijn? Ik ben gehuwd in gemeenschap van goederen. Daar val je automatisch onder als je geen stelsel kiest. Ik denk wel dat dit voor een vrouw financieel voordeliger is dan voor de man. Maar ja, een serieuze man moet ook beseffen dat niets gratis is in het leven, zeker een gezin niet. Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 oktober 2018 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwen met gemeenschap of scheiding van goederen bepaalt mee de eventuele latere erfenis.
![]() Ik blijf nog steeds een groot fan van vrouwelijk schoon maar wil dat zeggen dat ik moet huwen? Huwen is tegenwoordig precies een 'must' geworden. Ik voel mij goed alleen waarom zou ik dat sfeerplaatje willen 'verzieken'?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() In gemeenschap van goederen?
(Grapje, he ![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 oktober 2018 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw erfenis is voor u, en zit buiten de gemeenschap. En uw kinderen erven sowieso alles als ge niks opmaakt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Het comfort van een levenspartner, gezelschap, iemand die je kinderen op de wereld zet en die paar vierkante cm. Kortom: le joie de vivre, romanticus.
Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 oktober 2018 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was geen vragende partij. Ik kan gemakkelijk alleen leven, dat was ik gewoon. Dit was anders er was een sentimenteel gevoel van verliefdheid maar dat verlamt mijn praktisch verstand nog niet. Op dat gebied kan ik zeer hard zijn, net zoals vrouwen die zeer berekend zijn. Hoe lief ze ook uw handje vasthouden en kusjes geven. I play the game by my rules and i am not stupid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Daar kiezen ze zelf voor. Ik zou als zelfstandige nooit een jonge vrouw aannemen want als ze zwanger wordt zit je dik in de problemen.
En dat politiek correcte geblaat is dan echt niet relevant
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, maar een gehuwd koppel zou zij aan zij moeten staan. In dit geval is er altijd 1 van de twee die meer investeert en dus in principe een soort van drukkingsmiddel heeft t.o.v. de andere. Dit kan voor wrijving zorgen in de relatie.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een vrouw meer bezit of meer verdiend zal ze dan ook rapper een scheiding van goederen eisen. Op dat gebied zijn vrouwen veel doortrapter. Als ze profijt hebben bij een gemeenschap van goederen gaan ze daarvoor. Als de man meer heeft spelen ze dan poeslief hun comedie want anders "ziet ge mij niet graag schatje". Mannen die in die kut trappen verdienen niet beter dan gepluimd te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen dat dit een gemakkelijke situatie is. En ik heb het zelf ook mogen beleven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |