![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
u draagt geen oogkleppen meer maar een burqa.... pas maar op dat ze u niet oppakken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Ik ga het misschien dit weekeinde nog eens proberen, een bezoekje aan Brussel. Dat er maar één franstalige klojo zijn minachting toont of mij niet begrijpt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kijk, dit is erg. Nog steeds geen antwoord op mijn repliek, en in een andere draad begint Patriot! opnieuw met deze vraag. Dat kereltje kan gewoon niet debateren. Maar België gaat hij wel redden zo...
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() dit is weer zo'n voorbeed van gemaakte problemen
economie is per definitie een transfer van geld, er is een beeld op geplakt van de goei naar de slechte: transfers binnen vlaanderen zijn geen probleem transfers op europees vlak ook niet op wereld niveau is het doodnormaal maar binnen ons land is ineens wel een probleem? u word voor de kar gespannen mensen en u trapt er met beide voeten in. ik vergelijk het met iemand die een ander kwaad wil doen en dan maar tegen een zatte gaat zeggen dat die kwaad over hem gesproken heeft, in de hoop een ander mijn vuil werk te laten doen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat aan de kaak wordt gesteld, is het feit dat de transfers in België institutioneel verankerd zijn (dus niet beleidsmatig worden vastgesteld zoals in bijvoorbeeld Duitsland of binnen de EU), ondoorzichtig zijn (terwijl men in Duitsland duidelijk budgetten heeft en weet welk geld juist waar naar toegaat) en niet doeltreffend zijn. Dit is het probleem. Misschien valt de spreekwoordelijke frank nu, al heb ik daar niet al teveel hoop op. Belgicisten blijven immers in hun cirkeltjes ronddraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als zou blijken dat een Vlaamse provincie geld verspilt, bent u dan ook voor een toedraaien van de geldkraan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In die kontext vind ik het wel ijzersterk van Leterme dat hij als unitaristisch ACV-schatplichtige gisteren toch een lans durfde te breken voor de splitsing van de gezondheidszorg OOK (en wij weten dat dit een utopie is) als de financiele lat moest worden gelijkgelgd. Zijn argumentatie was duidelijk en correct: Het gaat niet alleen over het besteden van een hoop geld maar ook om de visie die achter de bestedingsmaatregelen steken. Zou de electorale druk van Het Belang zo groot worden dat men nu ook al in regeringskringen en in partijen als de CD&V (of all people) verplicht wordt zijn gezond verstand te gebruiken? En als het goed is dan zeggen we het ook!
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 26 november 2004 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, is de Vlaamse geldstroom niet alleen ondoeltreffend, maar worden we er niet eens voor bedankt. Integendeel, aan de andere kant van de taalgrens horen we slechts gemor en gemene praat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |