Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2004, 09:33   #41
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Cijfers zegt u?
Als cijfers zo van belang zijn, waarom is een Leterme dan voor een gesplitste gezondheidszorg ook al zou er geen énkel misbruik zijn in Wallonië?
excuseer mij? geen enkel misbruik van de gezondheidszorg in wallonie??
u draagt geen oogkleppen meer maar een burqa.... pas maar op dat ze u niet oppakken...
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 09:38   #42
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Hoeveel keer ben je niet met dezelfde zever gekomen!!! Draai een andere plaat, aub!!!!!!
Denk je dat zulke wandaden makkelijk te vergeten zijn? Die staan gegrifd in mijn geheugen voor eeuwig en altijd. De bordjes hangen er nu niet meer, maar ik moet maar naar Brussel gaan, als ik mij nog eens derderangs burger wil voelen. Gewoon een willekeurig café of weet ik wat binnen stappen, en iets vragen in het Nederlands. Men wordt dadelijk als een stuk strond behandeld.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 09:39   #43
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Hoeveel keer ben je niet met dezelfde zever gekomen!!! Draai een andere plaat, aub!!!!!!
En bij de weg, hoeveel keer heb ik al de plaat van de Flaminganten en de collaboratie moeten horen?
Oud 25 november 2004, 12:11   #44
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
excuseer mij? geen enkel misbruik van de gezondheidszorg in wallonie??
u draagt geen oogkleppen meer maar een burqa.... pas maar op dat ze u niet oppakken...
Hij bedoelt: ALS er geen enkel misbruik meer zou zijn.
BELGIAN WARRIOR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 12:31   #45
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Denk je dat zulke wandaden makkelijk te vergeten zijn? Die staan gegrifd in mijn geheugen voor eeuwig en altijd. De bordjes hangen er nu niet meer, maar ik moet maar naar Brussel gaan, als ik mij nog eens derderangs burger wil voelen. Gewoon een willekeurig café of weet ik wat binnen stappen, en iets vragen in het Nederlands. Men wordt dadelijk als een stuk strond behandeld.
Tuurlijk wel. Alles wat je nodig heb is goeie wil. Denk aan de toekomst en niet meer aan het verleden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 13:06   #46
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik ga het misschien dit weekeinde nog eens proberen, een bezoekje aan Brussel. Dat er maar één franstalige klojo zijn minachting toont of mij niet begrijpt.
Oud 25 november 2004, 18:59   #47
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Kijk, dit is erg. Nog steeds geen antwoord op mijn repliek, en in een andere draad begint Patriot! opnieuw met deze vraag. Dat kereltje kan gewoon niet debateren. Maar België gaat hij wel redden zo...
Oud 25 november 2004, 21:35   #48
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Dat kereltje kan gewoon niet debateren.
Hehe, ik ben dan niet de enige die het opmerkt.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 22:44   #49
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

dit is weer zo'n voorbeed van gemaakte problemen

economie is per definitie een transfer van geld,
er is een beeld op geplakt van de goei naar de slechte:
transfers binnen vlaanderen zijn geen probleem
transfers op europees vlak ook niet
op wereld niveau is het doodnormaal
maar binnen ons land is ineens wel een probleem?

u word voor de kar gespannen mensen en u trapt er met beide voeten in.
ik vergelijk het met iemand die een ander kwaad wil doen en dan maar tegen een zatte gaat zeggen dat die kwaad over hem gesproken heeft, in de hoop een ander mijn vuil werk te laten doen.
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 22:52   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
dit is weer zo'n voorbeed van gemaakte problemen

economie is per definitie een transfer van geld,
er is een beeld op geplakt van de goei naar de slechte:
transfers binnen vlaanderen zijn geen probleem
transfers op europees vlak ook niet
op wereld niveau is het doodnormaal
maar binnen ons land is ineens wel een probleem?
U heeft het duidelijk niet begrepen. Of beter: u wilt het niet begrijpen. De zaak die aangeklaagd wordt, is immers niet het bestaan van de transfers op zicht. Dat is ondertussen al tot vele malen herhaald, en toont dus aan dat u van slechte wil is.

Wat aan de kaak wordt gesteld, is het feit dat de transfers in België institutioneel verankerd zijn (dus niet beleidsmatig worden vastgesteld zoals in bijvoorbeeld Duitsland of binnen de EU), ondoorzichtig zijn (terwijl men in Duitsland duidelijk budgetten heeft en weet welk geld juist waar naar toegaat) en niet doeltreffend zijn.

Dit is het probleem.

Misschien valt de spreekwoordelijke frank nu, al heb ik daar niet al teveel hoop op. Belgicisten blijven immers in hun cirkeltjes ronddraaien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 23:58   #51
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U heeft het duidelijk niet begrepen. Of beter: u wilt het niet begrijpen. De zaak die aangeklaagd wordt, is immers niet het bestaan van de transfers op zicht. Dat is ondertussen al tot vele malen herhaald, en toont dus aan dat u van slechte wil is.

Wat aan de kaak wordt gesteld, is het feit dat de transfers in België institutioneel verankerd zijn (dus niet beleidsmatig worden vastgesteld zoals in bijvoorbeeld Duitsland of binnen de EU), ondoorzichtig zijn (terwijl men in Duitsland duidelijk budgetten heeft en weet welk geld juist waar naar toegaat) en niet doeltreffend zijn.

Dit is het probleem.

Misschien valt de spreekwoordelijke frank nu, al heb ik daar niet al teveel hoop op. Belgicisten blijven immers in hun cirkeltjes ronddraaien.
Dus voor u mogen de transfers nog een pak hoger, als ze doeltreffend zijn en "beleidsmatig" vastgesteld?

Als zou blijken dat een Vlaamse provincie geld verspilt, bent u dan ook voor een toedraaien van de geldkraan?
Oud 25 november 2004, 23:59   #52
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is het probleem.

Volledig akkoord!
In die kontext vind ik het wel ijzersterk van Leterme dat hij als unitaristisch ACV-schatplichtige gisteren toch een lans durfde te breken voor de splitsing van de gezondheidszorg OOK (en wij weten dat dit een utopie is) als de financiele lat moest worden gelijkgelgd.
Zijn argumentatie was duidelijk en correct: Het gaat niet alleen over het besteden van een hoop geld maar ook om de visie die achter de bestedingsmaatregelen steken.

Zou de electorale druk van Het Belang zo groot worden dat men nu ook al in regeringskringen en in partijen als de CD&V (of all people) verplicht wordt zijn gezond verstand te gebruiken?

En als het goed is dan zeggen we het ook!

Laatst gewijzigd door Fieseler : 26 november 2004 om 00:01.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 17:37   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus voor u mogen de transfers nog een pak hoger, als ze doeltreffend zijn en "beleidsmatig" vastgesteld?
Natuurlijk, maar zoals een goede ondernemer wil, moeten investeringen ook opbrengen. D.w.z. dat Vlaanderen dan ook beloond moet worden voor haar inbreng in Wallonië.

Nu, is de Vlaamse geldstroom niet alleen ondoeltreffend, maar worden we er niet eens voor bedankt. Integendeel, aan de andere kant van de taalgrens horen we slechts gemor en gemene praat.
Oud 26 november 2004, 17:37   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als zou blijken dat een Vlaamse provincie geld verspilt, bent u dan ook voor een toedraaien van de geldkraan?
Natuurlijk.
Oud 26 november 2004, 18:04   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgian Warrior

Natuurlijk.
Jan op weg naar het Antwerpse O.C.M.W.????

Oud 26 november 2004, 18:40   #56
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar zoals een goede ondernemer wil, moeten investeringen ook opbrengen. D.w.z. dat Vlaanderen dan ook beloond moet worden voor haar inbreng in Wallonië.

Nu, is de Vlaamse geldstroom niet alleen ondoeltreffend, maar worden we er niet eens voor bedankt. Integendeel, aan de andere kant van de taalgrens horen we slechts gemor en gemene praat.
Bent u er zich van bewust dat die "gemene praat" ook van Nederlandstaligen komt?
Oud 26 november 2004, 19:52   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent u er zich van bewust dat die "gemene praat" ook van Nederlandstaligen komt?
Neen, want Vlaanderen betaalt... en nog kijkt Wallonië met Franstalige arrogantie erop neer.
Oud 26 november 2004, 21:55   #58
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Volledig akkoord!
In die kontext vind ik het wel ijzersterk van Leterme dat hij als unitaristisch ACV-schatplichtige gisteren toch een lans durfde te breken voor de splitsing van de gezondheidszorg OOK (en wij weten dat dit een utopie is) als de financiele lat moest worden gelijkgelgd.
Zijn argumentatie was duidelijk en correct: Het gaat niet alleen over het besteden van een hoop geld maar ook om de visie die achter de bestedingsmaatregelen steken.

Zou de electorale druk van Het Belang zo groot worden dat men nu ook al in regeringskringen en in partijen als de CD&V (of all people) verplicht wordt zijn gezond verstand te gebruiken?

En als het goed is dan zeggen we het ook!
Alleen jammer dat tussen zeggen en doen er voor de CVP nog altijd veel verschil is.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 23:03   #59
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, want Vlaanderen betaalt... en nog kijkt Wallonië met Franstalige arrogantie erop neer.
Welk "Wallonië"? De PS? MR? CDh? Ecolo? PTB? RWF? De Waalse moeders, ouderlingen en kinderen? De Waalse werklieden en middenstanders?
Oud 26 november 2004, 23:09   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk "Wallonië"? De PS? MR? CDh? Ecolo? PTB? RWF? De Waalse moeders, ouderlingen en kinderen? De Waalse werklieden en middenstanders?
Geen enkele van de door u opgesomde groepen heb ik ooit een "merci" aan Vlaanderen horen richten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be