![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederland heeft behoorlijk gesaneerd om zijn zaken terug op orde te krijgen. Dit zorgt ervoor dat er opnieuw budgettaire ruimte is voor andere zaken zoals bijvoorbeeld een verhoging van de pensioenen indien gewenst. Het is misschien eens interessant om de pensioenen, die u hier aanhaalt, in België en Nederland te vergelijken. Ik denk dat u nog aardig zult verschieten. https://www.hln.be/geld/-pensioenklo...qmzg9xbU_TQIfI
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je moet niet alles geloven wat de PVDA schrijft.
Ik heb 22 jaar in België gewerkt en precies 22 jaar in Nederland in dezelfde functie. Mijn echtgenote heeft nooit gewerkt en dat is het resultaat. Vanuit België ontvang ik 17420 Euro/jaar staatspensioen. Vanuit Nederland AOW 8152 Euro/jaar. ( + 2103 € /j privé Pensioen) Enige verschillen. Wat wij pensioen noemen heet in Nederland AOW en pensioen in Nederland is wat je hebt opgebouwd bij een privéorganisatie. Je moet in Nederland ook 50 jaar gewerkt hebben voor je volledige AOW krijgt.
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/geld/tot-700-euro...8F6JaZM88NUIDR
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/ onze torenhoge staatsschuld ==> niet het minste belang OP ZICH 2/ onze catastrofale ruimtelijke ordening ==> als mensen zo leven, is dat hun keuze 3/ onze complexe en bijzonder kostelijke staatsstructuur met bijhorend leger van ambtenaren ==> het enige dat hierbij telt, is hoe dat daadwerkelijk een invloed heeft op het echte leven, zowel van de betrokkenen, als anderen. Maw, dit zijn intermediaire variabelen. Ik leef liever ergens waar ik goed eet, drink, woon, rondloop.... en met een "torenhoge staatsschuld, een catastrofale ruimtelijke ordening en een complexe staatsstructuur", dan op een plek waar het eten slecht is, er niet goed gedronken wordt, wonen een nachtmerrie is, ik nergens mag rondlopen.... maar waar de staatsschuld in orde is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dus onmogelijk. Denken dat dat kan, omdat het zo tof zou zijn, is wat ons huidig systeem, dat dat zo een beetje in zijn genen heeft, om zeep helpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De formule is vrij eenvoudig. Voor een alleenstaande is dat 50% van het laatste netto inkomen als hij 50 jaar gewerkt heeft. Voor iemand die 22 jaar gewerkt heeft is dat 22/50ste daarvan. Aanvullend privé pensioen is NIET verplicht maar 90% van de werknemers heeft het wel via het bedrijf waar hij /zij werkt. Zeker in de grote bedrijven. Een deel daarvan (2/3de) word dan betaald door de werkgever. Alleen de inkomsten uit dat pensioen liggen niet vast. Het is dus afwachten hoeveel je hiervan krijgt. De laatste jaren is de uitkering hiervan met ca 20% gedaald wegens tegenvallende beleggingsopbrengsten. Mits men na 1950 is geboren en een bijdrage heeft betaald krijgt ook de partner een AOW uitkering als deze 65 word. Voor de personen geboren voor 1950 is dat automatisch.
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Google maar eens "geldverspilling in België ".
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op lange termijn zullen de Chinezen ons VERPLETTEREN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat wat er gebeurt in een maatschappij, via verkiezingen en zo, geen "verantwoordelijkheid" draagt, noch bij het volk, noch bij de incarnerende politici, want dat dat een redelijk universele dynamiek volgt. Natuurlijk zijn er verschillen, want de randcondities zijn wat anders. Belgie is een mismaaksel van twee naties bijvoorbeeld. Dat geeft een andere dynamiek dan die van een enkele natie. Maar in de grond is het nu ook zo verschillend weer niet en als men Nederland of Zweden als "veel beter" schildert, is dat enkel maar op papier, in schijn, waar. Het gaat overal ongeveer even slecht of goed, en wat er gebeurt is niemands "verantwoordelijkheid". Dat het niet lang meer 'goed' zal gaan is, denk ik, ook voor de hand liggend. Om uiteenlopende, maar in al die systemen vergelijkbare, oorzaken. Waaronder het rekken van de illusoire rekker van de democratie die voor een wondermooie wereld voor iedereen zou zorgen, een feitelijke onmogelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan geen oorlog voeren waar iedereen wint. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2019 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vind je dat zelf niet ver gezocht. IK heb die druk in ieder geval niet. Niet iedereen is egoïstisch. Gelukkig maar zou ik zeggen. Kijk maar eens naar de talloze vrijwilligers die zich zonder vergoeding inzetten voor andere mensen. Voor een democratisch stelsel heb je er slechts 50 a 60 nodig. Het probleem is alleen de mensen te overtuigen dat het werkelijk anders kan. En daar heb je dan helaas weer kapitaal voor nodig.
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vakbonden bvb.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()