![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vrouwen geloven nog in sprookjes op hun 40ste. Vooral de vrouwen, dat zijn linkse robots. Robotstem: "ik moet kinderen hebben als ik 32,6 jaar ben. Ik moet carrière hebben. Ik ben perfect. Ik dit, ik dat. Fuck off..."
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik dan een zwerver wil zijn onder een brug is dat ook mijn keuzevrijheid. Zelfs als ik daar sterf, dan is dat maar mijn lot. Het wordt allemaal te artificieel, te fake, teveel gepamper, te verwend. En dan importeer je nieuwe importknuffels omdat ze onze mannen onder de plak kregen en die kan je dan nog temmen e.d. Uiteindelijk krijg je een neerwaartse spiraal van decadentie zonder discipline en zo krijg je de ondergang van het Westen eigenlijk. Velen zagen dat al 50 jaar terug aankomen...
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen, werkte wij geen 8 uur per dag en 5 dagen per week. Vaak deden wij 12 uur per dag en dat 6 of zelfs 7 dagen per week een werkweek bestond voor ons vaak uit 70 tot 90 uur. Niemand die daar moeilijk over deed, als het werk maar gedaan geraakte. Citaat:
Nu er is nog steeds een wet die toelaat dat je na de oogst de resten gaat oprapen. De landbouwer mag je zelfs niet verbieden om de aardappelen op te rapen, de niet geoogste groenten mee te nemen, zolang je ze maar van de grond opraapt na dat het veld geoogst is. Je mag daarbij zelfs een schop of riek gebruiken om de resten uit de grond te halen. Winkels geven hun overschot aan voedselbanken, niet dat ze daar geld krijgen, maar dan mogen ze die inbrengen als verlies bij hun belastingsaangifte. Citaat:
Ook de ramen en deuren zijn voor minder dan 10.000€ te vervangen. Nu je vuil opstoken mag al heel lang niet meer. Was al verboden in de jaren 70 van vorige eeuw. Maar een gezin had toen veel minder huisvuil. Citaat:
Wat een vraag!!!! In tegenstelling tot vandaag, bestond in de vorige eeuw de 2de pensioenpeiler niet. Als wij buiten ons wettelijk pensioen iets extra wilden voorzien, moesten we daarvoor ook zelf sparen. Als wij een hospitalisatieverzekering wilde, mochten we daar zelf voor opdraaien, die kreeg je niet als extra legaal voordeel van de werkgever. Als je die dingen gaat bovenhalen, ga je het deksel op je neus krijgen, want wij moesten betalen voor zaken die nu door werkgevers als extra legalen voordelen. Laatst gewijzigd door Jantje : 29 januari 2019 om 18:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben hiermee volledig akkoord. De millenials voelen zich belogen en bedrogen, en zijn bovendien ook effectief belogen en bedrogen. Het is een erg cynische generatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken ook mensen met prachtige instagram accounts. Dat zijn exemplaren die 300 000 tot 500 000 euro van mama en papa krijgen. Gewoon zomaar. Ik ken bijzonder veel millenials die met hun gat in de boter gevallen zijn en helemaal niet te klagen hebben. Ik sta er nog elke dag van te kijken wat voor schenkingen sommigen van thuis krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is hiermee mentaal gestoorde, onzekere, gender neutrale kinderen aan het opvoeden die nooit een deftige relatie zullen vinden, simpelweg omdat ze dit van thuis nooit hebben meegekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken een nog jonge gast. Zijn ouders hebben zijn bouwgrond + een ferm stuk van zijn nieuwbouw betaald. Hun eigen niet onaardig huis op zijn naam al gezet. De villa van grootmoe al op hem gezet. En pa heeft hem een niet slecht positie bij de waterdienst ter hand gedaan, waar hij nog goed kan klimmen. En toch klaagt hij soms.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2019 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de opkomende generatie heeft op financieel en materieel vlak niet te klagen. Nooit hebben jongeren meer gehad zonder eigen inspanningen dan deze generaties in de Benelux. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland bestaat het voorbehouden kindsdeel niet nee.
Daar kan de erflater alles weggeven via testament. En ik weet het niet volledig juist, maar denk dat België het enige land is, waar er een voorbehouden kindsdeel bestaat. En dat is ergens in 2018 ook kleiner geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga je wat verklappen: dat wordt zwaar tegengewerkt die overuren toestanden. Van overheidswege. Zoals alles. Er worden zelfs mensen betaald om dat te controleren. Citaat:
En geef maar toe dat Vlaanderen vol staat met bouwsels met dergelijke muurkes. Wettelijkheid interesseert me niet en niemand voelt dat zolang er laks opgetreden wordt. Wat de nieuwere generaties wel voelen zijn de controle en strengheid en dat wie veel kan neerleggen (renovatie, dure technieken, eco glans op het bouwwerk zeg maar) ook veel kan terugkrijgen. Geld hebben wordt beloond. Citaat:
Kan je aantonen dat de pensioenen (en lonen) evenveel gestegen zijn als de rest? Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 30 januari 2019 om 19:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vervreemd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Overal vind je van die zachte familiedrama's. Voor sommigen is dat Nederlands systeem een droom.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 30 januari 2019 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nog groter deel krijgt helemaal geen kloten. Boomers hebben absurd veel kunnen rapen. En dat brassen ze lekker zelf op in vele gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoor eens rond in uw buurt hoeveel familieruzies en conflicten er zijn. Dat is gewoon niet te tellen. Geldkwesties. Gezever rond erfenissen. Volmachten op rekeningen die misbruikt worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |