Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2019, 17:53   #41
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bij mijn generatie noemden ze bovenstaand nog gewoon 'volwassen worden' denk ik zo.
Klopt. Teveel blaasjes wijsgemaakt. Ik was al gedesillusioneerd op mijn 12de.

De vrouwen geloven nog in sprookjes op hun 40ste.
Vooral de vrouwen, dat zijn linkse robots. Robotstem: "ik moet kinderen hebben als ik 32,6 jaar ben. Ik moet carrière hebben. Ik ben perfect. Ik dit, ik dat. Fuck off..."
Oud 29 januari 2019, 18:25   #42
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt.

En de nu opgroeiende tieners gaan het nog moeilijker hebben.
De vele echtscheidingen en nieuwe samengestelde gezinnen, doen echt geen goed aan hun opvoeding.
En het systeem van bi-locatie is daar een nog grotere ramp in.
Kinderen bewandelden vroeger meestal hetzelfde pad als de ouders. Een bakker krijgt een bakkerszoon. En nu is het meer van doe maar wat je wilt en er wordt naar niets gezien voor de oogappels. Vroeger werden ze nog buitengestampt op hun 16.

Als ik dan een zwerver wil zijn onder een brug is dat ook mijn keuzevrijheid. Zelfs als ik daar sterf, dan is dat maar mijn lot.

Het wordt allemaal te artificieel, te fake, teveel gepamper, te verwend. En dan importeer je nieuwe importknuffels omdat ze onze mannen onder de plak kregen en die kan je dan nog temmen e.d.

Uiteindelijk krijg je een neerwaartse spiraal van decadentie zonder discipline en zo krijg je de ondergang van het Westen eigenlijk.

Velen zagen dat al 50 jaar terug aankomen...
Oud 29 januari 2019, 18:32   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Kinderen gaan geen woonlening gaan aanvragen.
En ik eet bijna elke middag boterhammen.
Hoe groot denk jij wel dat de de groep middenklassers is die dagelijks uit gaat eten?
Ik merk nogal wat ergernis tegen klein grut los van de kern van de zaak: wie nu van 8 tot 17 werkt kan daar minder mee opbouwen. Je MOET gewoon de kapitalist gaan uithangen, wat extra doen en ondernemen als je wat meer wil opzijzetten.
Nu, ik ga je voor een deel gelijk geven, voor een deel tegenspreken.
Om te beginnen, werkte wij geen 8 uur per dag en 5 dagen per week.
Vaak deden wij 12 uur per dag en dat 6 of zelfs 7 dagen per week een werkweek bestond voor ons vaak uit 70 tot 90 uur.
Niemand die daar moeilijk over deed, als het werk maar gedaan geraakte.

Citaat:
En "goedkoop leven" als vroeger is moeilijk he.
Waar geven ze nog overschot weg voor niets?
Goedkoop leven kan nog steeds, maar wie wil er zo nog leven?

Nu er is nog steeds een wet die toelaat dat je na de oogst de resten gaat oprapen. De landbouwer mag je zelfs niet verbieden om de aardappelen op te rapen, de niet geoogste groenten mee te nemen, zolang je ze maar van de grond opraapt na dat het veld geoogst is.
Je mag daarbij zelfs een schop of riek gebruiken om de resten uit de grond te halen.
Winkels geven hun overschot aan voedselbanken, niet dat ze daar geld krijgen, maar dan mogen ze die inbrengen als verlies bij hun belastingsaangifte.

Citaat:

Waar kunnen we nog bouwen met 14cm muurkes zonder isolatie? Waar zonder hoogrendementsglas? Waar kan je nog zomaar uw vuil opstoken? .
14cm buitenmuren zijn al sinds WWI niet meer toegelaten. Op zich is isolatie niet de grote kost bij een woning. Voor 10.000€ is een gemiddelde woning geisoleerd.
Ook de ramen en deuren zijn voor minder dan 10.000€ te vervangen.

Nu je vuil opstoken mag al heel lang niet meer. Was al verboden in de jaren 70 van vorige eeuw.
Maar een gezin had toen veel minder huisvuil.

Citaat:
Waar kan je nog gewoon rekenen op deftig pensioen zonder nog eens extra van uw nettoloon in sparen te steken?
Voor alles moet je vandaag dokken

Wat een vraag!!!!
In tegenstelling tot vandaag, bestond in de vorige eeuw de 2de pensioenpeiler niet.
Als wij buiten ons wettelijk pensioen iets extra wilden voorzien, moesten we daarvoor ook zelf sparen.
Als wij een hospitalisatieverzekering wilde, mochten we daar zelf voor opdraaien, die kreeg je niet als extra legaal voordeel van de werkgever.
Als je die dingen gaat bovenhalen, ga je het deksel op je neus krijgen, want wij moesten betalen voor zaken die nu door werkgevers als extra legalen voordelen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 29 januari 2019 om 18:40.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 18:53   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
't Ja, dankzij mijn Ex-schoonmoeder kan ik mijn kinderen tijdens vakanties nog laten genieten van het leven zoals wij 40 jaar geleden leefde, hoewel die leeft nog zo.
Daar is geen internet of TV-distirubtie, daar is geen GSM-ontvangst, dus geen WIFI of 4G netwerk.
Die heeft geen afwasmachine of droogkast. Het modernste toestel in haar keuken is een staafmixer, ze vertikt het zelfs om een koffiezet te gebruiken.
Staat al sinds november 1986 in haar kelder, nog volledig ingepakt in originele doos, gesloten.
CV heeft ze niet, verwarming is kolen/houtkachel en gasfornuis is op butaangas. Als je geen aansteker of lucifers hebt, mag je het vergeten om dat aan te steken.
Ze heeft geen auto en doet alles met de fiets.
Maar ja, ze zet wel alle maanden meer dan 1000€ van haar weduwepensioen (+/- 1400€) op haar spaarrekeningen, voor tegen haar oude dag en ze naar een rusthuis zou moeten. Ze is wel geboren in 1938 en leeft nog zoals toen zij 20 was.
Daar gaat iemand stevig erven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 22:37   #45
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik ben een zogezegde "millenial".

Probleem is dat veel van onze ouders ons hebben voorgelogen ivm je kan alles doen. Geld is niet belangrijk. Leraren hebben ons ook voorgelogen. En de multinationals/bazen hebben ons ook voorgelogen.

Waarom? Omdat het makkelijker is om je altijd mild op te stellen en soms niet strikt op te treden. Het moet soms...

Ik denk eigenlijk dat het 1 v d meest teleurgestelde generaties is. Teleurgesteld in de maatschappij. En als de realiteit begint door te dringen dan halen velen het niet. Vandaar die grote paniek onder de feministen. De realiteit stampt langs alle kanten op hun gezicht...en ze kunnen het niet aan... Gevolg: paniek.
Same here.
Ik ben hiermee volledig akkoord.

De millenials voelen zich belogen en bedrogen, en zijn bovendien ook effectief belogen en bedrogen.
Het is een erg cynische generatie.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2019, 22:42   #46
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
2 zaken die hier een rol in hebben gespeeld:

Onze ouders zijn opgegroeid in een periode dat de lonen en de levensstandaard heel sterk steeg. Als je dat lineair zou uitzetten, zou dat betekenen dat wij inderdaad ook veeeeeeel beter af zouden zijn. Quod non. Maargoed, zij baseerden zich op hun jeugd (en ze zijn sterk vooruit gegaan tov hun ouders, die de oorlog hadden meegemaakt). Dus ik kan ze dat niet kwalijk nemen.

Een andere zaak is ook dat sociale media nu veel om zeep helpen. Instragram & facebook bijvoorbeeld staan vol met mensen die fotos laten zien van reizen, nieuwe interieurs, blitse autos. Een depressiefabriek noem ik die dingen. Mensen meten zich aan elkaar, en vooral bij jonge mensen is dat gevoeliger. Ik ken zo iemand die een prachtige instagram account heeft. Maar ze is in realiteit niet anders als u en ik. Maar op instragram heeft die een fantastisch leven. Op instragram.

Een van de zaken die ik mijn generatie wil aanraden is zich minder spiegelen aan anderen.
Sociale media is een grote stoef-fabriek, het is gewoon degoutant.
Ik ken ook mensen met prachtige instagram accounts.
Dat zijn exemplaren die 300 000 tot 500 000 euro van mama en papa krijgen.
Gewoon zomaar.

Ik ken bijzonder veel millenials die met hun gat in de boter gevallen zijn en helemaal niet te klagen hebben.
Ik sta er nog elke dag van te kijken wat voor schenkingen sommigen van thuis krijgen.
Oud 29 januari 2019, 22:45   #47
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt.

En de nu opgroeiende tieners gaan het nog moeilijker hebben.
De vele echtscheidingen en nieuwe samengestelde gezinnen, doen echt geen goed aan hun opvoeding.
En het systeem van bi-locatie is daar een nog grotere ramp in.
Inderdaad.

Men is hiermee mentaal gestoorde, onzekere, gender neutrale kinderen aan het opvoeden die nooit een deftige relatie zullen vinden, simpelweg omdat ze dit van thuis nooit hebben meegekregen.
Oud 30 januari 2019, 00:55   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Gewoon zomaar.

Ik ken bijzonder veel millenials die met hun gat in de boter gevallen zijn en helemaal niet te klagen hebben.
Ik sta er nog elke dag van te kijken wat voor schenkingen sommigen van thuis krijgen.
Zeg wel.
Ik ken een nog jonge gast.
Zijn ouders hebben zijn bouwgrond + een ferm stuk van zijn nieuwbouw betaald.

Hun eigen niet onaardig huis op zijn naam al gezet.
De villa van grootmoe al op hem gezet.
En pa heeft hem een niet slecht positie bij de waterdienst ter hand gedaan, waar hij nog goed kan klimmen.

En toch klaagt hij soms.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2019 om 00:59.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2019, 09:59   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat iemand stevig erven.
Ja, maar niet haar kinderen, want ze zit met bijna alles in Nederland en daar is er een ander erfrecht.
Oud 30 januari 2019, 10:06   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar niet haar kinderen, want ze zit met bijna alles in Nederland en daar is er een ander erfrecht.
In Nederland zijn de kinderen geen erfgenamen ?
Oud 30 januari 2019, 10:11   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Gewoon zomaar.

Op financieel en materieel vlak hebbben de Millenials niet in de Benelux niet te klagen.
Ook de opkomende generatie heeft op financieel en materieel vlak niet te klagen.

Nooit hebben jongeren meer gehad zonder eigen inspanningen dan deze generaties in de Benelux.
Oud 30 januari 2019, 10:19   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland zijn de kinderen geen erfgenamen ?
In Nederland bestaat het voorbehouden kindsdeel niet nee.
Daar kan de erflater alles weggeven via testament.
En ik weet het niet volledig juist, maar denk dat België het enige land is, waar er een voorbehouden kindsdeel bestaat.
En dat is ergens in 2018 ook kleiner geworden.
Oud 30 januari 2019, 10:31   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Erfenis.

Erfrecht 2019.

Erven.

Oud 30 januari 2019, 19:09   #54
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, ik ga je voor een deel gelijk geven, voor een deel tegenspreken.
Om te beginnen, werkte wij geen 8 uur per dag en 5 dagen per week.
Vaak deden wij 12 uur per dag en dat 6 of zelfs 7 dagen per week een werkweek bestond voor ons vaak uit 70 tot 90 uur.
Niemand die daar moeilijk over deed, als het werk maar gedaan geraakte.
Met moeder aan de haard thuis denk ik dan. Tis niet dat de kinderen van 3 vroeger hun eitjes zelf bakten.

Ik ga je wat verklappen: dat wordt zwaar tegengewerkt die overuren toestanden. Van overheidswege. Zoals alles. Er worden zelfs mensen betaald om dat te controleren.

Citaat:
14cm buitenmuren zijn al sinds WWI niet meer toegelaten. Op zich is isolatie niet de grote kost bij een woning. Voor 10.000€ is een gemiddelde woning geisoleerd.
Ook de ramen en deuren zijn voor minder dan 10.000€ te vervangen.

Nu je vuil opstoken mag al heel lang niet meer. Was al verboden in de jaren 70 van vorige eeuw.
Maar een gezin had toen veel minder huisvuil.
Dat is dus minimum 20.000 euro extra voor een huis van anders... hoeveel? 150000? En verplicht regenwater ontkoppelen van grijs water bv?
En geef maar toe dat Vlaanderen vol staat met bouwsels met dergelijke muurkes. Wettelijkheid interesseert me niet en niemand voelt dat zolang er laks opgetreden wordt. Wat de nieuwere generaties wel voelen zijn de controle en strengheid en dat wie veel kan neerleggen (renovatie, dure technieken, eco glans op het bouwwerk zeg maar) ook veel kan terugkrijgen. Geld hebben wordt beloond.

Citaat:
Wat een vraag!!!!
In tegenstelling tot vandaag, bestond in de vorige eeuw de 2de pensioenpeiler niet.
Als wij buiten ons wettelijk pensioen iets extra wilden voorzien, moesten we daarvoor ook zelf sparen.
Nu heb je dat wel meer en meer nodig, dus een halve noodzaak.
Kan je aantonen dat de pensioenen (en lonen) evenveel gestegen zijn als de rest?

Citaat:
Als wij een hospitalisatieverzekering wilde, mochten we daar zelf voor opdraaien, die kreeg je niet als extra legaal voordeel van de werkgever.
Als je die dingen gaat bovenhalen, ga je het deksel op je neus krijgen, want wij moesten betalen voor zaken die nu door werkgevers als extra legalen voordelen.
En denk je dat iedereen dat krijgt? En waarom denk je dat er zaken zijn als indexsprongen en loonstop?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 30 januari 2019 om 19:11.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2019, 19:19   #55
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In Nederland bestaat het voorbehouden kindsdeel niet nee.
Daar kan de erflater alles weggeven via testament.
En ik weet het niet volledig juist, maar denk dat België het enige land is, waar er een voorbehouden kindsdeel bestaat.
En dat is ergens in 2018 ook kleiner geworden.
Maar waarom zou ze het niet aan haar kinderen overlaten ?

Vervreemd ?
Oud 30 januari 2019, 19:35   #56
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vervreemd ?
oei nog niet veel rondgekeken denk ik dan
Overal vind je van die zachte familiedrama's. Voor sommigen is dat Nederlands systeem een droom.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 30 januari 2019 om 19:36.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2019, 22:11   #57
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op financieel en materieel vlak hebbben de Millenials niet in de Benelux niet te klagen.
Ook de opkomende generatie heeft op financieel en materieel vlak niet te klagen.

Nooit hebben jongeren meer gehad zonder eigen inspanningen dan deze generaties in de Benelux.
Een deel van de millenials heeft zijn zakken vol geld zitten.
Een nog groter deel krijgt helemaal geen kloten.

Boomers hebben absurd veel kunnen rapen.
En dat brassen ze lekker zelf op in vele gevallen.
Oud 30 januari 2019, 22:13   #58
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vervreemd ?
Nogal een vreemde reactie.

Hoor eens rond in uw buurt hoeveel familieruzies en conflicten er zijn.
Dat is gewoon niet te tellen.

Geldkwesties. Gezever rond erfenissen.
Volmachten op rekeningen die misbruikt worden...
Oud 31 januari 2019, 11:34   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vervreemd ?
Je stelt zeer moeilijke vragen.
Oud 31 januari 2019, 11:37   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Vervreemd ?
waarom wel, t is toch haar eigendom hé ... dat ze er toch mee doet wat ze wil!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be