![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn zoon verteld dat de aarde rond de zon draait, en dat in feite de zon niet opkomt, maar dat de aarde roteert zodat wij in de lichtkant komen. Heliocentrisch. Hij heeft dat op school verteld, terwijl de juf probeerde uit te leggen dat sochtends de zon opkomt en savonds ondergaat. In feite was zij een geocentrich idee aan het uitleggen, zoals men dat deed ten tijde van de Egyptenaren.... Ik heb het op het oudercontact mogen horen. Laatst gewijzigd door Tavek : 11 maart 2019 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ook bij die allochtonen zitten trouwens hoogbegaafden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waardoor die leerkrachten voor alles en nog wat een administratieve molen moeten opstarten. Dat is het grote probleem in het onderwijs en in onze samenleving, alles moet op papier staan of je wordt niet geloofd.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() 5
maar ik leer hem de fatsoenlijke zaken. Geen zever die hij nadien moet "ontleren". Wij hebben hier thuis een krachtige telescoop staan waar hij door kijkt he. Als die vraagt "waarom de maan geen ronde bol is nu maar een sikkel" ga ik hem wel de realiteit uitleggen he. En hij begrijpt dat. Maar de juf dus blijkbaar niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat de juf dat "probleem" wil simpel houden en uitgaat van hetgeen de kinderen kunnen ZIEN. Hij heeft geluk dat hij een papa heeft met een telescoop die met de beste bedoelingen z'n juiste uitleg gaf. Ik vermoed dat het ventje de énige is in de klas die thuis een telescoop heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op papier dan nog wel ? Ik beweerde dat hier ook nog niet lang geleden maar toen bleek dat ik er helemaal niet meer bij hoorde. Nergens geen papier meer alles gaat nu digitaal.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2019 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, je moet geen telescoop hebben om je kinderen de juiste uitleg te geven over wat de maan is, en waarom die "veranderd" van vorm en zelfs kleur. Gewoon eens de moeite nemen en "op vakantie" in een niet met kunstlicht vervuilde streek de sterrenhemel aanschouwen. Zelfs een ouder die er niet veel van af weet kan toch een boek lezen ter voorbereiding nietwaar? En neen, de bijbel of koran zijn niet bepaald de juiste boeken.
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Huisdokters, verplegers, ziekenhuisartsen, leraars, maar ook in de privébedrijven zal en moet alles genoteerd staan, want anders bestaat het niet. Vroeger werd een product ontworpen, gemaakt en verkocht. Nu word een product nog ontworpen, uitbesteed en gemaakt en enkelingen kennen het volledige productieproces van ontwerp tot klaar. Maar alles van het volledige ontwerp tot klaar, gecontroleerd product moet en zal telkens opnieuw op papieren van productie en kwaliteitsnormen vermeld worden. Draai het om en vermeld enkel het foutieve en je spaart hopen tijd en geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stel dat je in een school een lijst moet maken van dezen met een hoog IQ ofwel van dezen met een te laag IQ. Je zult wel vloeken als je de verkeerde lijst kiest. En vooral het risico dat je achteraf een boel smurrie moet horen zal nog groter zijn. En leerkrachten? Ik heb er evenmin goede herinneringen aan. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij gelegen hebben. Hier op dit forum kunnen ze ongemerkt gaan lopen maar in de school geraakten ze moeilijker van mij af. Vooral mijn punten van opvoeding waren ver van schitterend. Ik kwam met de autobus naar school. En onder de middagpauze gingen de groteren op café met de fiets. En ik moest koste wat kost ook een sigaretje roken na het middageten. Liep daar toch elke middag een zwamzwijn rond die allergisch was voor sigarettenrook zeker. Zelfs op de WC's; voorzien van Far-West Bardeuren; kwam hij speuren achter mijn schoenen. En hij rook alles! Hij snotterde wel veel maar ze hadden hem best aangesteld op de luchthaven als drugshond. En daar ik een hardere kop had dan hij zal ik het vervolg van het verhaal jullie maar besparen. En daar ik uit een milieu kwam waar men op veertien jaar kon behoren tot de groep volwassenen; en dus als bewijs ook mocht roken; was het raakpunt er om mekaar het leven zuur te maken. Veronderstel ik toch. Och kom. De sukkelaar leeft zelfs nog met dezelfde ziekte die ik heb. Zijn zonden zijn hem dus vergeven. Soms vraag ik mij nog af wie van ons beiden het vlugst het rijk der hemelen zal betreden. Trouwens voor mezelf twijfel ik nog. Maar voor hem dus niet. Als arme van geest komt hij zeker goed terecht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl de realiteit iets anders laat blijken. Hoeveel percent van de onderwijzenden in de verschillende niveaus en vakken, kunnen niet eens iets anders dan de tussentaal gebruiken, schat je? Welke instantie, buiten de nieuwsdiensten van radio en televisie, hangen nog standvastig aan het Nederlands? En zelfs dat is een ander Nederlands dan deze van hun evenknie, de journalisten van de Nederlandse televisie- en radiozenders.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2019 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het hangt van de groep/ethnie/religie af. In bepaalde groepen , als je daar hoogbegaafd bent, ga je dat gebruiken om zeker niet op te vallen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe dat maar eens als Flat Earther.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 maart 2019 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier weten de kleuters in de familie dat de zon te zien is omdat de aarde rond zijn as draait en dat ze de maan enkele kunnen zien als die juist staat tegenover de aarde en de zon en kennen de planeten van ons zonnestelsel. En dat zonder thuis telescoop te hebben. En de eenvoudige reden is omdat ze een maquette hebben om het te zien. Ik heb trouwens een neef die gehuwd is met een kleuterleidster, geeft les aan laatste jaar kleuterklas. En heeft een maquette van ons zonnestelsel in haar klas staan. Nu ja, die heeft wel wat meer in haar klasje staan dat je in andere niet vindt, nadeel van een schoonvader die lesgever van het hoger beroepsonderwijs op rust is. Die weet maar al te goed hoe moeilijk het is om foute informatie uit het hoofd van leerlingen te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek liever over anders begaafden. Maar het probleem treft veel meer jongeren dan slechts de 2% anders begaafden, het treft ook de groep tussen de 115 en 130 punten op de wisc-testen. Ook die groep gaat zich vervelen in ons huidige schoolsysteem. Ook die groep word schoolmoe en ook van hen zijn er vele die eindigen zonder iets. Dankzij het M-decreet wandelen zij al spelend door het basionderwijs en hebben dus nooit leren leren. Eindigen uiteindelijk ergens in een BSO opleiding waar zij de basis niet van mee hebben omdat ze de eerste jaren van hun secundiare onderwijs steeds van richting zijn verandert en staan op hun 18de dus zonder iets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kent ge die mannen en vrouwen niet? Nochtans een vocaal groepje die echt denken dat ze gelijk hebben.
Ik ben er eigenlijk verbaasd van dat die niet meer steun krijgen uit bepaalde religieuze hoek.