![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Scarlet is no go, ik zou begod ni meer weten waar onze telefoonkabel binnenkomt.
Die techniek is trouwens dood. Fiber ligt hier nog niet. 't Kaske van telenet staat hier op de oprit, zelf de kabel getrokken in 1 trok van modem naar de kas. Betere signaalkwaliteit kan ik ni wensen.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TV Vlaanderen, +/-15€ en om en nabij de 2000 kanalen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik niet begrijp zijn de mensen die whop of whoppa nemen en dan gaan zeuren hoe duur het is. Dat ze dan enkel internet nemen bij Scarlet ofzo. Mensen worden ook continu bedrogen omdat technisch niet begrijpen wat de aanbieders zeggen. Zo is Telenet op papier de snelste: Wat wil zeggen dat ze de hoogste datatransfers in bits per seconde hebben, maar je bent afhankelijk van het aantal gebruikers in jouw zone, wat met meer actieve gebruikers voor een lagere brandbreedte zorgt. Makkelijke analogie te maken met watertoevoer: Telenet heeft de krachtigste waterpomp maar ook de meeste mensen die van het net aftappen, waardoor er op het einde nog wat water uit jouw kraan druppelt als er veel gebruikers zitten op de lijnen zitten die door jouw buurt lopen... Die "snelheid" is een marktingstunt zonder inhoud. Ik ben van Telenet naar Proximus gegaan, en in mijn regio is Proximus sneller, omdat er - ironisch genoeg - meer Telenetgebruikers zitten. Bij Proximus is de afstand naar het verdeelkast dan weer van belang, wat ervoor zorgt dat Proximus beter is in steden en niet zo betrouwbaar is in landelijkere gebieden. Bij Orange zit je op de kabel, dezelfde als die van Telenet, omdat Telenet deze bezit zullen bij een storing de Orange gebruikers eerst wegvallen en Telenet klanten prioriteit hebben. Het verschil in snelheid en bandbreedte is echter zo verwaarloosbaar dat Orange klanten het niet merken en dus (terecht) overtuigd zijn dat ze bij Orange beter af zijn.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Geloof den Hoomer maar.
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Aansluiten zelf niet, dat doet de technieker. Maar ik had hem al getrokken tot aan de cabine.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snelheid? Ik test dat met https://www.speedtest.net/ en ik zag kleine verschillen ... in het voordeel van orange (maar dat kan zijn omdat bij overgang natuurlijk een nieuwe modem hoorde).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op Scarlet zie ik: Dankzij onze snelle VDSL2-technologie maak je met een onbeperkt1 downloadvolume maximaal gebruikt van je internetverbinding. Snelheid tot 50 Mbps in download en 4 Mbps in upload. 50Mbps, wauw zeg ![]() Ik download gemiddeld aan 12MBps (dus zo'n 96mbps), met een abo van 100mbps. Als ik wil kan ik ook upgraden naar 200mbps. Citaat:
Citaat:
![]() Geloof mij, telefoonkabel is dode technologie.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 6 juni 2019 om 10:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Cache_...lijk_geheugen)
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw browsercache is softwarematig, namelijk een map op uw harde schijf waar alle rommel gelijk cookies, images, etc wordt verzameld, geen plaats op uw moederbord. Op linux is dit meestal ~/.cache Uw batterij uit uw mobo halen verandert niks aan deze folder en heeft geen invloed op de snelheid van uw os, hoogstens op de instellingen van uw bios.
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() Level2-cache Geheugentoegang is voor een processor relatief langzaam. Niet alleen moet de data via de bus getransporteerd worden, maar het hoofdgeheugen is zelf ook relatief langzaam. Om te zorgen dat de processor zo min mogelijk hoeft te wachten op gegevens uit het hoofdgeheugen ging men naast de level1-cache en pipelines gebruikmaken van een level2-cache. Oorspronkelijk bevond deze zich op een aparte chip op het moederbord, met een eigen controller. Deze level2-cache bestond uit geheugen dat geen refresh-cycles nodig had en daardoor aanzienlijk sneller (en duurder) was dan gewoon geheugen. Later werd de l2-cache op dezelfde chip als de processor geplaatst en met de processor verbonden door middel van een speciale cache-bus. Tegenwoordig hebben processors meestal een l2-cache van enkele megabytes. Wanneer een computer meerdere kernen heeft, heeft elke kern zijn eigen l2-cache. Level3-cache Vele moderne processoren beschikken over meerdere processorkernen. Om deze kernen (ook wel cores genoemd) efficiënt te laten samenwerken, moet het werk verdeeld worden. Om de kernen met elkaar te laten communiceren beschikken multikernprocessoren over een cache die gedeeld wordt door de processorkernen, ook wel de L3-cache genoemd. Echt enorm softwarematig is het niet?
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 juni 2019 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Straks allemaal starlink pizzadoos op uw dak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja, die is hardwarematig, zit op uwe processor tegenwoordig. Allez, tenzij gij nog met nen 486 ofzo werkt hé, kan zijn. Lees, in uw eigen link: Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Einde verhaal, je mag nog zoveel kronkelen als je wil, ik stop er hier mee, ik steek mijn tijd er niet in en anna berg de popcorn maar op voor de volgende keer. ![]()
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van mij moet ge ni leren hoe het echt in elkaar zit hoor. ![]() Citaat:
![]()
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 6 juni 2019 om 14:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Processor cache is iets helemaal anders dan de Windows en/of applicatie cache. Trouwens, als je je pc uitdoet is je processor cache sowieso gewist. Cmos settings, die niet, maar dat maakt helemaal geen deel uit van de cache.
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Hier in de streek werd/wordt dus veel naar Duitse zenders gekeken, Vooral de muziekshows waren van een niveau waar de BRT in geen jaren kon aan tippen. Laatst gewijzigd door pajoske : 6 juni 2019 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 6 juni 2019 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |