Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2019, 07:15   #41
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Scarlet is no go, ik zou begod ni meer weten waar onze telefoonkabel binnenkomt.
Die techniek is trouwens dood. Fiber ligt hier nog niet.
't Kaske van telenet staat hier op de oprit, zelf de kabel getrokken in 1 trok van modem naar de kas. Betere signaalkwaliteit kan ik ni wensen.
Oud 6 juni 2019, 07:39   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Scarlet is no go, ik zou begod ni meer weten waar onze telefoonkabel binnenkomt.
't Kaske van telenet staat hier op de oprit, zelf de kabel getrokken in 1 trok van modem naar de kas. Betere signaalkwaliteit kan ik ni wensen.
Mag dat van de 'node' op straat zelf een kabel naar binnen leggen?
Oud 6 juni 2019, 07:42   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
JA

Dat heb ik ook. Maar het aantal TV-posten is beperkt çgeen Duitse). Daarom staat de tv in de keuken via scarlet, en de grote in de LIving via telenet.

Samen dus iets van een 70/80 euro per maand. Met het voordeel dat als de kabel uitvalt, we nog via telefoonlijn van scarlet kunnen tv kijken en visa versa.
ah ok, geen Duitse zenders, dat kan natuurlijk niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 07:53   #44
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

TV Vlaanderen, +/-15€ en om en nabij de 2000 kanalen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 09:04   #45
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Niemand verplicht dat, dat klopt.

Het gaat dan ook meer om de 'prijzenoorlog' die al een hele tijd bezig is tussen de grote aanbieders van de diensten.

Internetabonnement: prijs van elke internetprovider en internetaanbieder vergelijken.

En zoals ik al eerder wist te schrijven zijn de prijzen die we betalen ten opzichte van de ons omringende landen vrij hoog.

Zelf heb ik alleen TV (kaartje) & Internet van Telenet meer heb ik niet nodig.
Klopt, internet is de nieuwe elektriciteit. We leefden ooit zonder en vandaag kunnen we een leven zonder niet meer voorstellen. Door een constante hoge vraag, gaan die prijzen dan ook constant hoog blijven. Er is in België nog altijd te weinig concurrentie op dat vlak. Dat is in het buitenland anders.

Wat ik niet begrijp zijn de mensen die whop of whoppa nemen en dan gaan zeuren hoe duur het is. Dat ze dan enkel internet nemen bij Scarlet ofzo.

Mensen worden ook continu bedrogen omdat technisch niet begrijpen wat de aanbieders zeggen. Zo is Telenet op papier de snelste: Wat wil zeggen dat ze de hoogste datatransfers in bits per seconde hebben, maar je bent afhankelijk van het aantal gebruikers in jouw zone, wat met meer actieve gebruikers voor een lagere brandbreedte zorgt. Makkelijke analogie te maken met watertoevoer: Telenet heeft de krachtigste waterpomp maar ook de meeste mensen die van het net aftappen, waardoor er op het einde nog wat water uit jouw kraan druppelt als er veel gebruikers zitten op de lijnen zitten die door jouw buurt lopen... Die "snelheid" is een marktingstunt zonder inhoud. Ik ben van Telenet naar Proximus gegaan, en in mijn regio is Proximus sneller, omdat er - ironisch genoeg - meer Telenetgebruikers zitten. Bij Proximus is de afstand naar het verdeelkast dan weer van belang, wat ervoor zorgt dat Proximus beter is in steden en niet zo betrouwbaar is in landelijkere gebieden.

Bij Orange zit je op de kabel, dezelfde als die van Telenet, omdat Telenet deze bezit zullen bij een storing de Orange gebruikers eerst wegvallen en Telenet klanten prioriteit hebben. Het verschil in snelheid en bandbreedte is echter zo verwaarloosbaar dat Orange klanten het niet merken en dus (terecht) overtuigd zijn dat ze bij Orange beter af zijn.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 09:17   #46
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve niet uit uw broek te krabben in deze. Wij surfen allang niet meer via ADSL hoor, in de meeste gevallen zijn wij sneller dan Telenet en die fiber is mee 1 van de grootste oplichtingen van Telenet ooit, uw internet is maar zo snel als het traagste onderdeel, meestal de coax die binnen ligt.
Geloof den Hoomer maar.
Oud 6 juni 2019, 10:06   #47
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Mag dat van de 'node' op straat zelf een kabel naar binnen leggen?
Aansluiten zelf niet, dat doet de technieker. Maar ik had hem al getrokken tot aan de cabine.
Oud 6 juni 2019, 10:09   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
...
Bij Orange zit je op de kabel, dezelfde als die van Telenet, omdat Telenet deze bezit zullen bij een storing de Orange gebruikers eerst wegvallen en Telenet klanten prioriteit hebben. Het verschil in snelheid en bandbreedte is echter zo verwaarloosbaar dat Orange klanten het niet merken en dus (terecht) overtuigd zijn dat ze bij Orange beter af zijn.
Prioriteiten? Dat zal wel contractueel vast gelegd zijn.
Snelheid? Ik test dat met https://www.speedtest.net/ en ik zag kleine verschillen ... in het voordeel van orange (maar dat kan zijn omdat bij overgang natuurlijk een nieuwe modem hoorde).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 10:14   #49
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Gelieve niet uit uw broek te krabben in deze. Wij surfen allang niet meer via ADSL hoor, in de meeste gevallen zijn wij sneller dan Telenet
Ja, nu is het VDSL. Die overgang heb ik nog net meegemaakt bij Belgacom. Even dood.
Op Scarlet zie ik:
Dankzij onze snelle VDSL2-technologie maak je met een onbeperkt1 downloadvolume maximaal gebruikt van je internetverbinding. Snelheid tot 50 Mbps in download en 4 Mbps in upload.

50Mbps, wauw zeg
Ik download gemiddeld aan 12MBps (dus zo'n 96mbps), met een abo van 100mbps. Als ik wil kan ik ook upgraden naar 200mbps.

Citaat:
uw internet is maar zo snel als het traagste onderdeel, meestal de coax die binnen ligt.
Er ligt maar 1 coax binnen (voor internet, de andere is voor digicorder), en die gaat van de modem rechtstreeks naar de kast buiten, zonder tussenstukken en onderbrekingen. Dat zal zo'n 15 meter PE14 kabel zijn.

Citaat:
Geloof den Hoomer maar.
Zoals met uw uitleg over cachegeheugen destijds
Geloof mij, telefoonkabel is dode technologie.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 6 juni 2019 om 10:21.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 12:12   #50
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ja, nu is het VDSL. Die overgang heb ik nog net meegemaakt bij Belgacom. Even dood.
Op Scarlet zie ik:
Dankzij onze snelle VDSL2-technologie maak je met een onbeperkt1 downloadvolume maximaal gebruikt van je internetverbinding. Snelheid tot 50 Mbps in download en 4 Mbps in upload.

50Mbps, wauw zeg
Ik download gemiddeld aan 12MBps (dus zo'n 96mbps), met een abo van 100mbps. Als ik wil kan ik ook upgraden naar 200mbps.

Er ligt maar 1 coax binnen (voor internet, de andere is voor digicorder), en die gaat van de modem rechtstreeks naar de kast buiten, zonder tussenstukken en onderbrekingen. Dat zal zo'n 15 meter PE14 kabel zijn.

Zoals met uw uitleg over cachegeheugen destijds
Geloof mij, telefoonkabel is dode technologie.
Ja daar kunnen we nog een tijdje over doorgaan he. Volgens jullie bestaat dat niet, in een cachegeheugen worden alle frames van bezochte websites opgeslagen en als dat vol zit vertraagd uw comp enorm, dat was het toch, en jullie op je achterste poten dat dat niet bestond en zo verder. Ik vertelde toen ook dat je uw mobo kon resetten door die pil er ff uit te halen, weer op jullie achterste poten. Noobs en newbies die willen meepraten en de grote Jan uithangen dacht ik toen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cache_...lijk_geheugen)
Oud 6 juni 2019, 12:39   #51
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja daar kunnen we nog een tijdje over doorgaan he. Volgens jullie bestaat dat niet, in een cachegeheugen worden alle frames van bezochte websites opgeslagen en als dat vol zit vertraagd uw comp enorm, dat was het toch, en jullie op je achterste poten dat dat niet bestond en zo verder. Ik vertelde toen ook dat je uw mobo kon resetten door die pil er ff uit te halen, weer op jullie achterste poten. Noobs en newbies die willen meepraten en de grote Jan uithangen dacht ik toen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cache_...lijk_geheugen)
Allez, laat deze newbie u dan iets leren:
Uw browsercache is softwarematig, namelijk een map op uw harde schijf waar alle rommel gelijk cookies, images, etc wordt verzameld, geen plaats op uw moederbord.
Op linux is dit meestal ~/.cache
Uw batterij uit uw mobo halen verandert niks aan deze folder en heeft geen invloed op de snelheid van uw os, hoogstens op de instellingen van uw bios.
Oud 6 juni 2019, 13:08   #52
Hoomer

Standaard

Citaat:
Allez, laat deze newbie u dan iets leren:
Uw browsercache is softwarematig, namelijk een map op uw harde schijf waar alle rommel gelijk cookies, images, etc wordt verzameld, geen plaats op uw moederbord.
Op linux is dit meestal ~/.cache
Uw batterij uit uw mobo halen verandert niks aan deze folder en heeft geen invloed op de snelheid van uw os, hoogstens op de instellingen van uw bios.
Jonge toch probeer toch niet zo uit de hoogte te doen, je snapt er niets van Ik geef u verdorie de link.

Level2-cache
Geheugentoegang is voor een processor relatief langzaam. Niet alleen moet de data via de bus getransporteerd worden, maar het hoofdgeheugen is zelf ook relatief langzaam. Om te zorgen dat de processor zo min mogelijk hoeft te wachten op gegevens uit het hoofdgeheugen ging men naast de level1-cache en pipelines gebruikmaken van een level2-cache.

Oorspronkelijk bevond deze zich op een aparte chip op het moederbord, met een eigen controller. Deze level2-cache bestond uit geheugen dat geen refresh-cycles nodig had en daardoor aanzienlijk sneller (en duurder) was dan gewoon geheugen. Later werd de l2-cache op dezelfde chip als de processor geplaatst en met de processor verbonden door middel van een speciale cache-bus. Tegenwoordig hebben processors meestal een l2-cache van enkele megabytes. Wanneer een computer meerdere kernen heeft, heeft elke kern zijn eigen l2-cache.

Level3-cache
Vele moderne processoren beschikken over meerdere processorkernen. Om deze kernen (ook wel cores genoemd) efficiënt te laten samenwerken, moet het werk verdeeld worden. Om de kernen met elkaar te laten communiceren beschikken multikernprocessoren over een cache die gedeeld wordt door de processorkernen, ook wel de L3-cache genoemd.

Echt enorm softwarematig is het niet?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 juni 2019 om 13:09.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 13:12   #53
Tavek
Banneling

Standaard

Straks allemaal starlink pizzadoos op uw dak
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 13:28   #54
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jonge toch probeer toch niet zo uit de hoogte te doen, je snapt er niets van Ik geef u verdorie de link.

Level2-cache
Geheugentoegang is voor een processor relatief langzaam. Niet alleen moet de data via de bus getransporteerd worden, maar het hoofdgeheugen is zelf ook relatief langzaam. Om te zorgen dat de processor zo min mogelijk hoeft te wachten op gegevens uit het hoofdgeheugen ging men naast de level1-cache en pipelines gebruikmaken van een level2-cache.

Oorspronkelijk bevond deze zich op een aparte chip op het moederbord, met een eigen controller. Deze level2-cache bestond uit geheugen dat geen refresh-cycles nodig had en daardoor aanzienlijk sneller (en duurder) was dan gewoon geheugen. Later werd de l2-cache op dezelfde chip als de processor geplaatst en met de processor verbonden door middel van een speciale cache-bus. Tegenwoordig hebben processors meestal een l2-cache van enkele megabytes. Wanneer een computer meerdere kernen heeft, heeft elke kern zijn eigen l2-cache.

Level3-cache
Vele moderne processoren beschikken over meerdere processorkernen. Om deze kernen (ook wel cores genoemd) efficiënt te laten samenwerken, moet het werk verdeeld worden. Om de kernen met elkaar te laten communiceren beschikken multikernprocessoren over een cache die gedeeld wordt door de processorkernen, ook wel de L3-cache genoemd.

Echt enorm softwarematig is het niet?
Dat heeft niks met uwen browser te maken hé, dat is uwe processorcache.
Ja, die is hardwarematig, zit op uwe processor tegenwoordig.
Allez, tenzij gij nog met nen 486 ofzo werkt hé, kan zijn.

Lees, in uw eigen link:

Citaat:
Caches in software

Ook in software kan gebruik worden gemaakt van een cache. Als een programma gegevens nodig heeft uit een relatief langzame bron, kan het zinvol zijn deze gegevens tijdelijk beschikbaar te houden. Dit kan het geval zijn met gegevens die het resultaat zijn van een complexe berekening, die via een netwerk zijn binnengekomen of die uit een database komen.
Voorbeeld: de browser-cache

Een voorbeeld hiervan is de zogenaamde browser-cache.
Wanneer een gebruiker een pagina opvraagt in een webbrowser, wordt er ook een kopie van deze pagina op de harde schijf opgeslagen. Hetzelfde geldt voor afbeeldingen, geluidsfragmenten en andere bestanden die van internet komen. Wanneer de gebruiker dezelfde pagina opnieuw opvraagt wordt deze in het algemeen niet opnieuw via internet opgehaald, maar van de harde schijf.

Omdat het ophalen van gegevens van een lokale schijf een stuk sneller is dan het ophalen via internet, kan dit een snelheidswinst opleveren (met name bij veelbezochte pagina's).
Oud 6 juni 2019, 13:34   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 13:58   #56
Hoomer

Standaard

Citaat:
Dat heeft niks met uwen browser te maken hé, dat is uwe processorcache.
Ja, die is hardwarematig, zit op uwe processor tegenwoordig.
Allez, tenzij gij nog met nen 486 ofzo werkt hé, kan zijn.

Lees, in uw eigen link:
U beweerde dat cache alleen softwarematig is en nu ga je zeveren dat we over een browser aan het lullen waren, nee hoor jij beweerde dat er geen cache op het mobo te vinden is. Toen in de tijd beweerden jullie ook dat er geen hardwarematige cash was.
Einde verhaal, je mag nog zoveel kronkelen als je wil, ik stop er hier mee, ik steek mijn tijd er niet in en anna berg de popcorn maar op voor de volgende keer.
Oud 6 juni 2019, 14:09   #57
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U beweerde dat cache alleen softwarematig is en nu ga je zeveren dat we over een browser aan het lullen waren, nee hoor jij beweerde dat er geen cache op het mobo te vinden is. Toen in de tijd beweerden jullie ook dat er geen hardwarematige cash was.
Einde verhaal, je mag nog zoveel kronkelen als je wil, ik stop er hier mee, ik steek mijn tijd er niet in en anna berg de popcorn maar op voor de volgende keer.

Van mij moet ge ni leren hoe het echt in elkaar zit hoor.

Citaat:
Hm alez nog 1 keer, als u een website bezoek zal uw browser zijn cache helemaal doorzoeken of hij soms delen van die website opgeslagen heeft. Juist?
Bon als u een bewerking uitvoert op uw comp zal uw Cache op het moederbord volledig doorzocht worden of dat die bewerking of dat scriptje reeds bestaat, nu hoe voller die cache is hoe langer het doorzoeken duurt.
Na een jaar wordt iedere windowsbak pokketraag daardoor.
Voila en nu stop ik er echt mee.
Kijk maar even snel of ge geen 300 updates binnengekregen hebt terwijl

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 6 juni 2019 om 14:12.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 18:16   #58
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Bon als u een bewerking uitvoert op uw comp zal uw Cache op het moederbord volledig doorzocht worden of dat die bewerking of dat scriptje reeds bestaat, nu hoe voller die cache is hoe langer het doorzoeken duurt....
Ik vrees dat je hier 3 zaken door elkaar aan het halen bent.
Processor cache is iets helemaal anders dan de Windows en/of applicatie cache.
Trouwens, als je je pc uitdoet is je processor cache sowieso gewist.
Cmos settings, die niet, maar dat maakt helemaal geen deel uit van de cache.
Oud 6 juni 2019, 20:34   #59
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah ok, geen Duitse zenders, dat kan natuurlijk niet.
Tja jongen, wij hadden met een antenne vroeger al 3 Duitse zenders, terwijl gij alleen BRT en den Hollander had.

Hier in de streek werd/wordt dus veel naar Duitse zenders gekeken, Vooral de muziekshows waren van een niveau waar de BRT in geen jaren kon aan tippen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 6 juni 2019 om 20:35.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 21:29   #60
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Tja jongen, wij hadden met een antenne vroeger al 3 Duitse zenders, terwijl gij alleen BRT en den Hollander had.

Hier in de streek werd/wordt dus veel naar Duitse zenders gekeken, Vooral de muziekshows waren van een niveau waar de BRT in geen jaren kon aan tippen.
Om te zien wanneer ze nog eens gingen/gaan afkomen zekers ?

Laatst gewijzigd door kojak : 6 juni 2019 om 21:29.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be