![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook geen kattenis om te cumuleren wat WB nu cumuleert. Leopoldsburg is niet bij de deur van de Wetstraat.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een regering in lopende zaken gaat steeds meer zaken als hoogdringend beschouwen. Zoals ten oorlog trekken, banken rechthouden, subsidies toekennen, migranten invoeren, opvang organiseren, .... Als de parlementsleden toelaten dat lopende zaken ministers vervangen worden verzaken ze aan hun taak van de controle op de regering.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat het niet makkelijk is om meer te gebruiken dan er tussen je oren voor handen is, maar niet iedereen die het niet eens is met jouw geschimp is vlaamsnationalist hoor...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Die is niet links-progressief. Die heeft gewoon politics en het forum voor Gilles de la Tourette door elkaar gehaald.Hij kan werkelijk geen post poneren zonder schuttingtaal te gebruiken. Mocht het beheer hier daadwerkelijk nog enige vorm van controle uitvoeren, was deze vuilspuiter al jaren geleden van het forum gebanjerd.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 30 juni 2019 om 19:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat maakt het uit? Dan zouden we nog steeds geen regering hebben en zou het de zaken voor iedereen allleen maar nodeloos gecompliceerder maken, toch?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de taak van partijleiders. In dit geval: Bartje en Eliootje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is achterlijk om op de tradies of Groen! te stemmen, waar politiek een erfrecht is geworden en waar postjes belangrijker zijn dan de stem van het volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee, ik dacht, als we toch lukraak cijfers uit onze reet trekken, dan doe ik even mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. De parlementsleden zijn rechtstreeks verkozen. Het is normaal dat deze hun partijaanhorigheid laten voor wat het was na de verkiezingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is aan de parlementsleden om tot een consensus te komen voor een regering die ze dan bij plenaire stemming het vertrouwen geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat men zijn eigen cultuur en taal wil beschermen en behouden, dat men een Vlaams nationalist is. Het is niet omdat men eerst het eigen volk willen geholpen zien, voor men importvolkeren gaat helpen, men een Vlaams nationalist is. Het is niet omdat men een grens trekt aan het aantal asielzoekers dat Vlaanderen kan opvangen, dat men een Vlaams nationalist is. Het is niet omdat men Vlaamse centen liever in Vlaanderen houd, dan ze te zien verspillen door de PS dat men een Vlaams nationalist is. Je kan dus best gelijk hebben dat er slechts een tiental personen zijn die echte Vlaamse nationalisten zijn en vinden dat Vlaanderen voor alles gaat en de rest van de wereld zich naar Vlaamse wil moet voegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangesteld door de koning. Een dergelijke regering heeft geen vertrouwen van het parlement nodig. Een dergelijke regering kan niet wandelen gestuurd worden, ze is al wandelen gestuurd en blijft slechts bevoegd tot er een opvolgende regering is samengesteld. CD&V moest enkel een nieuwe minister aanstellen, om het taalevenwicht tussen de ministers in orde te houden, daar er geen Franstalige wou aftreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar de eeuwige vergelijking tussen Vlaams-nationalisten en Nazi's. Dit terwijl er meer gelijkheden zijn tussen de PS en Ecolo met de Nazi's dan tussen eender welke Vlaamse partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
want het land als geheel gaat er niet op vooruit maar eerder achteruit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pandabeer heb je dat gelezen, jij die zo houdt van nazies... Enfin, dat zeg je toch... |
|
![]() |
![]() |