Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2019, 18:38   #41
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als we daar ook nog eens effectief een betonstop zouden kunnen aan toevoegen gaan we misschien kunnen beletten dat we ooit geconfronteerd worden met een landschap dat één stad is van Maaseik tot De Panne.
Pff,ze praten van honderduizenden nieuwe jobs.Aangezien de vacatures nu al niet ingevuld raken betekent dit nieuwe massamigratie van Oostblokgepeupel en verdere betonslag om ze te huisvesten.
Oud 12 augustus 2019, 18:53   #42
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Na de woonbonus te hebben gereduceerd bij een vorige hervorming gaat men deze nu volledig afschaffen. Volledig terecht, want dit kost handenvol geld.
De rentetarieven staan nu reeds ongezien laag en dat maakt het een ideaal moment om dit door te voeren. De tijd van alles massaal te subsidiëren is voorbij, er moet bespaard worden.

Het verlagen van de registratierechten draagt tevens bij aan een verhoogde woonflexibiliteit.

Kortom, goede maatregel en de juiste analyse van NVA ( zoals in wel meer dossiers ).
Oud 12 augustus 2019, 18:54   #43
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Na de woonbonus te hebben gereduceerd bij een vorige hervorming gaat men deze nu volledig afschaffen. Volledig terecht, want dit kost handenvol geld.
De rentetarieven staan nu reeds ongezien laag en dat maakt het een ideaal moment om dit door te voeren. De tijd van alles massaal te subsidiëren is voorbij, er moet bespaard worden.

Het verlagen van de registratierechten draagt tevens bij aan een verhoogde woonflexibiliteit.

Kortom, goede maatregel en de juiste analyse van NVA ( zoals in wel meer dossiers ).
Copy paste van wat de PS al enkele jaren geleden deed in Brussel.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 18:57   #44
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Copy paste van wat de PS al enkele jaren geleden deed in Brussel.
Is dat zo? Kan geen kwaad, als het goed is, dan is dat zo en dan maakt het niet uit van wie de maatregel uitgaat.
Oud 12 augustus 2019, 19:22   #45
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Inderdaad,het afschaffen van de subsidie om een eigen woning te verwerven.Het enige wat Jan met de pet mocht inbrengen als belastingaftrek.Als men nu nog de bedrijfswagens en dienstencheques aanpakt zou ik nog geneigd zijn geloof te hechten aan hun verhaaltjes,maar dat zal men niet doen,dit stelletje neo-liberalen neukt alleen de gewone arbeider en bediende.
Oud 13 augustus 2019, 05:20   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Inderdaad,het afschaffen van de subsidie om een eigen woning te verwerven.Het enige wat Jan met de pet mocht inbrengen als belastingaftrek.Als men nu nog de bedrijfswagens en dienstencheques aanpakt zou ik nog geneigd zijn geloof te hechten aan hun verhaaltjes,maar dat zal men niet doen,dit stelletje neo-liberalen neukt alleen de gewone arbeider en bediende.
Nochtans blijven de N-VA partijslaven bij hoog en bij laag volhouden dat het N-VA een sociale partij is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 05:43   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k Ben eens benieuwd wat de bouwsector daar gaat op zeggen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 07:01   #48
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Hypothecaire lening is al even achter de rug. Mijn kinderen hebben elk al een eerste woning aangeworven en hun lening is lopende. Dus woonbonus afschaffen raakt mezelf of mijn naaste familie niet. BDW doet maar verder met de middenklasse te bombarderen met allerlei rooftochten van de politiek.

BDW en NVA heeft 800000 kiezers in de kou laten staan. Verwacht die PALJAS nu echt dat ik nog maar iets wil bijdragen aan zijn rooftochten? Hij wil 80% van de Vlaamse bevolking aan het werk zien. Wel ik zal dan wel bij die andere 20% blijven. In zeg het IN BDW zijn eigen woorden: BDW is een DIKKE PALJAS

(nog 3 dagen en ik ben enkele weken weg. Ik zal wel iets gaan zoeken om in de Spaanse zon van mijn dopgeld te gaan leven)
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 07:14   #49
Aenigma
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Als de startnota letterlijk wordt overgenomen zal de betonstop verdwijnen.
ik hoop dat ie enkel verdwijnt voor nieuwe aankopen
zou anders een dikke streep door de rekening van veel mensen
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 07:43   #50
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pff,ze praten van honderduizenden nieuwe jobs.Aangezien de vacatures nu al niet ingevuld raken betekent dit nieuwe massamigratie van Oostblokgepeupel en verdere betonslag om ze te huisvesten.
Ik verwacht in vlaanderen nog meer sociale afbraak met deze nieuwe oude ploeg.

Ondertussen hangen de heren en dames politici verankerd aan het Belgische infuus met riante lonen, vertrekpremies en pensioenen.

Eigen zak eerst dus.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 13 augustus 2019 om 07:44.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 08:03   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Ben eens benieuwd wat de bouwsector daar gaat op zeggen.
Bouwen wordt met deze maatregel veel minder interessant.

21 % en geen fiscale aftrek meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 08:17   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik verwacht in vlaanderen nog meer sociale afbraak met deze nieuwe oude ploeg.

Ondertussen hangen de heren en dames politici verankerd aan het Belgische infuus met riante lonen, vertrekpremies en pensioenen.

Eigen zak eerst dus.
Het Waals profitariaat moet ergens van betaald worden, nietwaar?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 09:10   #53
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Dat dacht ik er meteen ook van....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 09:41   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt. Als ze consequent zijn schaffen ze dat ook af. En de kinderbijslag ook.
Oud 13 augustus 2019, 09:45   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar geen oververhitting van de markt meer, en terugkeer naar een redelijker prijsniveau.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 09:49   #56
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Klopt. Als ze consequent zijn schaffen ze dat ook af. En de kinderbijslag ook.
De bedrijfswagens afschaffen om de oververhitte automarkt terug naar een redelijk peil te brengen ? En de kindervergoeding afschaffen om de overbevolking tegen te gaan, en zo het milieu te redden ? Voor dat laatste is misschien wel iets te zeggen.
Oud 13 augustus 2019, 10:13   #57
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar geen oververhitting van de markt meer, en terugkeer naar een redelijker prijsniveau.
Denk het niet want ze verlagen de registratierechten.

De hypothecaire aftrek is voor veel mensen een leuk extratje, maar wat telt is de kostprijs en de maandelijkse last.

Door de registratierechten te verlagen ga je gewoon het deel dat de verkoper krijgt verhogen, want die gaan nu hun prijzen gewoon met 2 % kunnen verhogen.

Mensen kopen toch zo goed als altijd tot ze kunnen "dragen".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 10:26   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk het niet want ze verlagen de registratierechten.

De hypothecaire aftrek is voor veel mensen een leuk extratje, maar wat telt is de kostprijs en de maandelijkse last.

Door de registratierechten te verlagen ga je gewoon het deel dat de verkoper krijgt verhogen, want die gaan nu hun prijzen gewoon met 2 % kunnen verhogen.

Mensen kopen toch zo goed als altijd tot ze kunnen "dragen".
Dat is het natuurlijk. De prijzen van de woningen zijn meer een afspiegeling van de draagkracht van de mensen, dan van wat anders. En inderdaad, verlaging van de registratierechten zullen de koopkracht dan weer wat verhogen. We zullen de cijfers moeten afwachten.
Oud 13 augustus 2019, 10:46   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vlaanderen is reeds ei-vol gebouwd. De onroerend goed zeepbel mag gerust wat lucht verliezen. Afschaffen van de woonbonus is daartoe een eerste stap. Als we daar ook nog eens effectief een betonstop zouden kunnen aan toevoegen gaan we misschien kunnen beletten dat we ooit geconfronteerd worden met een landschap dat één stad is van Maaseik tot De Panne.
Ik heb regelmatig Australiërs op bezoek. Zij vinden Vlaanderen nu al één drukke stad.
Toen we onlangs via de A12 van Brussel naar Antwerpen reden geloofden ze niet toen ik zei dat we in een Andere stad waren. Are you kidding ? We didn't leave the city zeiden ze

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 augustus 2019 om 10:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 10:48   #60
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Hypothecaire lening is al even achter de rug. Mijn kinderen hebben elk al een eerste woning aangeworven en hun lening is lopende. Dus woonbonus afschaffen raakt mezelf of mijn naaste familie niet. BDW doet maar verder met de middenklasse te bombarderen met allerlei rooftochten van de politiek.

BDW en NVA heeft 800000 kiezers in de kou laten staan. Verwacht die PALJAS nu echt dat ik nog maar iets wil bijdragen aan zijn rooftochten? Hij wil 80% van de Vlaamse bevolking aan het werk zien. Wel ik zal dan wel bij die andere 20% blijven. In zeg het IN BDW zijn eigen woorden: BDW is een DIKKE PALJAS

(nog 3 dagen en ik ben enkele weken weg. Ik zal wel iets gaan zoeken om in de Spaanse zon van mijn dopgeld te gaan leven)
Ik had ook liever gezien dat hij de andere partijen had laten zweten door ze een coalitie te laten vormen met de PVDA, maar je moet me wel eens uitleggen waarom hij 800,000 kiezers in de kou heeft laten staan? Als je doelt op de 800,000 die op het VB gestemd hebben dan is het al helemaal vreemd. BDW kan toch moeilijk kiezers die niet eens op hem hebben gestemd in de kou laten staan?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be