![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van het dreigement van de Griekse advocaten? | |||
Ze zijn geschift! |
![]() ![]() ![]() |
30 | 88,24% |
Ze hebben gelijk! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je verdoezelt historische feiten omdat ze niet in jouw enge visie passen.
Theo Van Gogh werd zelfs vermoord omdat een zekere godsdienst die feiten ten allen prijze wil blijven verdoezelen. Waarom koos je eigenlijk Egypte en de Islamitische godsdienst niet uit als ondertiteling? Daar hoeft zelfs niemand zich voor een rechtbank te verantwoorden voor moord op homosexuelen vermits vadertje staat dat varkentje wel zelf wast.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kunt U mij bewijzen dat er ooit mensen op de maan geland zijn? Kunt U mij bewijzen dat Christus bestaan heeft? Kunt U mij bewijzen dat de mens uit de aap voortkomt? Kunt U mij bewijzen dat de guldensporenslag ooit plaatsgevonden heeft? Citeer hier alle geschriften, onderzoeken en archelogische documentatie die hierover te vinden zijn of ik ben niet overtuigd dat deze feiten werkelijk gebeurd zijn! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zie niet in hoe de nagedachtenis van Alexander DG zou "bezoedeld" worden door het feit dat hij misschien biseksueel was. So what, maakt dat hem een minderwaardig historisch figuur? Stel dat men morgen ontdekt dat hij nog linkshandig was ook! Terug een proces?
We leven toch in 2004 dacht ik hé??? (of loopt mijn klok voor) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Allemaal, stuk voor stuk massamoordenaars. Ik beschouw Gregor Mendel, Karl Marx of Isaac Newton als veel groter dan een plunderaar, moordenaar en verkrachter als Willem de Veroveraar. Mensen die in de stilte van een klooster of leeszaal de wereld iets brengen dat er eeuwen later nog staat.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 30 november 2004 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(alhoewel ik het ook principieel niet eens met met Marx zijn ideologie)
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Welwelwel... Kijk eens aan.
Alweer heel wat heisa rond een film die ongetwijfeld van een beklemmende mediocriteit zal zijn en waar dringend wat ruchtbaarheid aan gegeven moet worden. Tja, dat productiebudget betaalt zichzelf niet terug he? Dus, een snuifje controverse hier, een bruin envelopje onder tafel naar een paar advocaten daar... en misschien halen we wel de headlines. En dan zit het spel (hopelijk) op de wagen... Misschien zijn er dan wel een paar onnozelaars meer die een bijdrage willen leveren tot het opkrikken van de recette waarvan de producers halverwege de postproductie al terecht begonnen te vrezen. Ook goed voor de (amateur-)historici, die zich nu nog eens kunnen vastbijten in hun geliefde hobby. En wat als Alexander zo straight was als maar mogelijk? No problemo... wanneer het stof weer is gaan liggen, ligt de DVD in de winkels en zal het ongetwijfeld zeer geleerde artikel in de weekendkrant alweer een handjevol oenen aanzetten om de "special edition" te kopen. Show me the money, guys !
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ben benieuwd wat Vex zal te zeggen hebben over de film die zeker over zijn baas papa Jipi II gemaakt zal worden.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Secundo, als het een goed gemaakte film is, dan zal "Vex" niks zeggen... maar de film gaan bekijken. [size=1](Hopelijk is een komedie �* la Mel Brooks...)[/size] Tertio, de inhoud van uw replies gaat er met rasse schreden op achteruit, doch dat is louter een persoonlijke observatie.
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eén tip, jongeman, het romeinse rijk is al 16 eeuwen vergaan en vergruisd. Tenondergegaan in eigenwaan en zelfoverschatting. Sic transeunt gloria mundi.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Kutfilm, zoiezo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Wat een onzin, natuurlijk mogen kunstenaars iets vormgeven zoals ze willen!
Meer info over Alexander: film: http://alexanderthemovie.warnerbros.com/ http://www.alexander-the-great.co.uk/production_pics.htm http://nl.wikipedia.org/wiki/Alexander_de_Grote http://www.teleac.nl/pagina.jsp?n=155209 Uit historische bronnen heeft men vernomen dat niemand minder dan een van de grootste krijgers uit de geschiedenis, Alexander de Grote (356vC. tot 323vC.), maar liefst 19 jaar lang grote liefde koesterde voor zijn beste vriend Hephaestion (357vC. tot 324vC.). Alexander gaf Hephaestion de koosnaam ‘Tijgertje’. Hun liefde begon in de jeugd van de strijders en hield stand tot de dood van Tijgertje op 33- jarige leeftijd. Met man en macht moest Alexander toen van het ontzielde lichaam afgetrokken worden. Hij waakte drie dagen en nachten bij Hephaestion. De grote krijger was ontroostbaar en huilde als een kind. Eten, drinken en slapen deed hij niet meer. Make Love Not War! ![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou nogal stom zijn om tegen m'n eigen werkgever te fulmineren, is het niet? En waar ik mij "verheven" zie boven het gepeupel... dat mag je mij eens uitleggen... En, ouweheer, ik wéét wanneer het Romeinse rijk is vergaan. Méér nog, ik weet wanneer uw rijk is vergaan, en da's ook al een respectabel tijdje. Inderdaad, sic transeunt gloria mundi...
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Burger
|
![]() Jongens, toch, h. Alexander de Grote, bid voor ons.
De grootheid van Alexander de Grote staat nu op het spel. Voorwaar de grootheid van een veroveraar, een imperialist, kortom, van een van de zovele groten die we wel kennen uit de wereldgeschiedenis. Met alle zegeningen van hun veroveringstochten vandien. En hij probeerde dan nog zijn rijk te bestendigen door gemengde huwelijken te organiseren en tot een smeltcultuur te komen. Nu, misschien kunnen ze het in de film oplossen zoals in de Troy, door Achilles te laten treuren om zijn neefje Patroclos. Ik snap niet dat de wereld niet stopt van draaien als ik de reacties hier lees. |
![]() |
![]() |