![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Allemaal correct Anna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand betwist dit. Dé vraag zal altijd blijven of Leopold II dit allemaal wel wist. En vanaf wanneer wist hij dit. Zijn agenten gingen hem dat niet vertellen natuurlijk.Maar goed, geen probleem voor mij dat ze die straat van naam doen veranderen. Zo ook de Cyriel Verschaeve-straat in Breendonk. Die naam moet weg. 'Zuriel' Verschaeve, de medeplichtige collaborateur pur sang, verdient geen straat. Nog niet in 1000 jaar. ![]() Breendonk Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 november 2019 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was schering en inslag in toenmalig Congo al voor Leopold2 daar plantages had. Er is geen enkel bewijs dat hijzelf daarvoor bevel zou gegeven hebben. De Engelsen verspreiden toen graag dit soort foto's en geruchten omdat ze naast de Congo gepakt hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bedoelt waarschijnlijk 'vóór Leopold2 daar plantages had'.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 november 2019 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat kom je in feite hier vertellen? Dat de kerk Verschaeve niet veroordeelde voor collaboratie misschien? Maar als je dan hoort van oudere mensen dat onze collaborateurs gingen vechten met de Duitsers tegen de goddeloze Russen met de aanmoedigende steun van Rome dan ben je een leugenaar. Nergens in Europa wordt de collaboratie nog zo uitgebuit als in België. Niet omwille van de collaboratie op zichzelf maar om andere opties. Feitelijk beoogt men om de Vlamingen blijvend te verdelen. En mocht het niet lukken dan komt binnenkort Europa wel mee spelen. Op basis van het territorialiteitsbeginsel der landen. Trouwens Spanje bewijst veel. Daar waren ze ook niet vies van medewerking met de Duitsers. Franco heeft er enorm veel doden op zijn geweten. En pas nu is die gewezen collaborateur verwijdert uit zijn tombe. Voor het zicht. Het mag niet te zeer opvallen. Feitelijk zitten er in Spanje misschien nog meer levende collaborateurs dan in gans Europa. En tot op heden zijn dezen altijd met rust gelaten. In alle landen van Europa zijn er collaborateurs geweest. Waarom moet dat feit hier absoluut nog de agenda bepalen? Wat is in feite nog waarheid? Er wordt hier nogal veel rond de pot gekronkeld. Een paling is een sterk beest maar eindeloos blijft hij ook niet leven. En nu ga ik mijn slakken drogeren want morgen nemen ze deel aan de marathon. Kneus, als je wil deelnemen aan de weddenschap geef ik je advies in te zetten op nr. 7. Die loopt al een paar dagen zo warm dat hij pakken schuim produceert. Hij is dus in form. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 19 november 2019 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet in zijn opdracht en voor die tijd. Niet vergeten trouwens dat Kongo 80 keer groter was dan België en Leopold niet verantwoordelijk was voor de minste scheet er in dat immens land gelaten werd. Er woonden trouwens amper 10 miljoen mensen waar slechts een klein deel leefde in de regio's waar die plantages waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 19 november 2019 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Achteraf bekeken heb ik een grove fout begaan door met dat duivels regime mee te werken." Maar heel wat collaborateurs zijn niet zo geneigd geweest dit te zeggen. En veel van hun kinderen vinden maar evenmin dat hun ouders goed fout zaten tijdens de oorlog. Dat is de waarheid. Een andere waarheid is dat de Oostfronters (heel wat Oostfronters kunnen dit wellicht ook over zichzelf zeggen-maar niet allemaal) zouden beamen: " Ik heb het wellicht goed bedoeld, maar achteraf bekeken, streed ik tegen de communistische duivel samen met een minstens even grote nazi-duivel." Slechts enkelen hebben dit gezegd. Maar de grote hoop niet. En veel van hun kinderen maar evenmin. Dat is de waarheid. En dat is spijtig want daarom blijft heel die collaboratie-periode voortwoekeren tot in onze tijd. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 november 2019 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zitten niet voor niets samen in de ECR.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als jij denkt dat de reden zou zijn van dat woekeren dan mag je van mij gelijk krijgen. Maar put je uw redenen niet uit halve waarheden? Ik ben van niks meer zeker. Daarom kijk ik er met wantrouwen tegen aan. Het is beter dat politieke spel van op afstand te benaderen. Mogelijk door mijn werk want ik heb te veel moeten bestatigen dat hetgeen ik voorgeschoteld kreeg nogal dikwijls de waarheid niet was. En dat de voorgeschotelde waarheid meestal ook de waarheid moest blijven. Maar als je zover zit ben je gewoonlijk al beschadigd. En het resultaat mag je dan wel achteraf ondervinden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer gaat het koningshuis daar voor boeten?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |