Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2019, 14:33   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet of de kiezers van O-VLD veel "Vlaams ongenoegen" hebben. Die zitten allang niet meer voor O-VLD te stemmen he.

Wat denk jij, mocht je O-VLD kiezer zijn ? Liefst geen Belgische regering, of een waar jouw partij in zit ?
Ik vermoed dat de gemiddelde vld-kiezer geen oor heeft naar een linkse regering, zelfs al zou de Trutte er premier van zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 14:35   #42
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Gebruik je ook Tierenteyn mosterd en trappist? Donker Kasteelbier is eigenlijk ook goed.

En wees gerust. Ik ga er niet speciaal voor overkomen uit Amerika Dan moet het wel verdomd goed stoofvlees zijn.
Neen ik gebruik altijd moutarde de Dijon... Mijn hele kast staat al vol met hun lege glazen... Wat het bier betreft gebruik ik al het sterker bier dat ik kan vastkrijgen... Mijn man is eerder een wijn- dan een bierdrinker...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 14:36   #43
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Gebruik je ook Tierenteyn mosterd en trappist? Donker Kasteelbier is eigenlijk ook goed.

En wees gerust. Ik ga er niet speciaal voor overkomen uit Amerika Dan moet het wel verdomd goed stoofvlees zijn.
Welke kant van Amerika???
Oud 29 november 2019, 14:38   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is toch een meerderheid ? Een krappe, dat wel, maar een meerderheid he. Ik dacht dat dat was wat men met "paarsgroen" bedoelde. Ik wist niet zeker of PTB en/of PVDA daar deel van uitmaakten of niet, trouwens.

Voor mij zit er geen geel/oranje in paars-groen, zoals de CVP er ook niet bij zat in VHST I he.
Allez kom he zeg.
Eén zieke bij de meerderheid, één die buiten juli augustus in vakantie gaat, bevallingsverlof of soortgelijke, en ze moeten gaan smeken bij de oppositie dat er een vrijwillig thuis blijft.
Gij kunt lange posts maken, en redeneringen die hard lijken, maar niet zo realistisch.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 14:38   #45
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Welke kant van Amerika???
Zie onder mijn avatar.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 14:38   #46
Anna List
Banneling

Standaard

benieuwd of de clan GVH dan wel de clan Decroo het gaat halen binnen de OVLD.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 14:39   #47
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn man is eerder een wijn- dan een bierdrinker...
Een echte zuiderling. Die gaat dat Vlaams kanon nooit onder de knie krijgen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 29 november 2019 om 14:40.
Oud 29 november 2019, 14:50   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Paars groen zal eender hoe toch ergens op steun uit de oppositie moeten kunnen rekenen om wat te kunnen realiseren. Als CD&V al te kennen geeft dat ze het niet eens zijn met de voornaamste punten van paars groen en NVA spelen ook niet mee. En het VB zal zeggen, jullie verketteren ons dus op ons moet ge zeker ook niet rekenen, dan denk ik dat Paars Groen inderdaad, zoals hier door sommige al werd aangehaald, het avontuur niet zal durven aan te gaan. Het zou wel eens heel snel tot nieuwe verkiezingen kunnen komen waarin Paars gebroken gaat uit komen.
Paars/groen heeft weinig overlevingskansen, zonder CD&V.
En bij vervroegde verkiezingen zijn O-VLD-SP.a en Groen! dan de klos.
En binnen O-VLD zijn er een pak mensen die dat inzien en niet bereid zijn om alles in te zetten.
Die zijn ook van mening dat ze bij de volgende verkiezingen de rekening voorgeschoteld gaan krijgen, als ze in een coalitie met een Vlaamse minderheid stappen.
En als alles juist loopt vallen in 2024 alle verkiezingen samen.
Er staat dus veel meer op het spel voor die partij dan enkel het verliezen van federale postjes.
Ze zouden in 2024 ook wel eens al hun postjes binnen de gemeenteraden en provinciebesturen kunnen verliezen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 14:54   #49
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie onder mijn avatar.
Oké, dus eerder in het zuiden... Is het er goed leven???
Oud 29 november 2019, 14:56   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een echte zuiderling. Die gaat dat Vlaams kanon nooit onder de knie krijgen.
Wat een gemis voor hem..., maar ja, hij heeft mij...
Oud 29 november 2019, 14:57   #51
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké, dus eerder in het zuiden... Is het er goed leven???
Als je tegen snikhete zomers kunt en bepaalde buurten weet te ontwijken wel ja.
Oud 29 november 2019, 14:57   #52
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een gemis voor hem..., maar ja, hij heeft mij...
Hij heeft u onder de knie gekregen?
Oud 29 november 2019, 14:58   #53
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Paars/groen heeft weinig overlevingskansen, zonder CD&V.
En bij vervroegde verkiezingen zijn O-VLD-SP.a en Groen! dan de klos.
En binnen O-VLD zijn er een pak mensen die dat inzien en niet bereid zijn om alles in te zetten.
Die zijn ook van mening dat ze bij de volgende verkiezingen de rekening voorgeschoteld gaan krijgen, als ze in een coalitie met een Vlaamse minderheid stappen.
En als alles juist loopt vallen in 2024 alle verkiezingen samen.
Er staat dus veel meer op het spel voor die partij dan enkel het verliezen van federale postjes.
Ze zouden in 2024 ook wel eens al hun postjes binnen de gemeenteraden en provinciebesturen kunnen verliezen.
En het is daarom dat la Belgique niet meer werkt... De prijs voor die samenleving aan Vlaamse kant is veel te hoog zodat de wil door de bodem is gezakt...
Oud 29 november 2019, 14:58   #54
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed dat de gemiddelde vld-kiezer geen oor heeft naar een linkse regering, zelfs al zou de Trutte er premier van zijn.
Waarom stemmen ze dan op de VLD? Als je voor een linkse partij stemt heb je toch wel oren naar een linkse regering zeker?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 15:04   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zo een achtergrondsbeeld dat haar stoofvlees niet te versmaden is.
Geen idee van, maar waar ik wel zeker van ben : ga nooit mosselen eten bij haar. Ze heeft hier ooit beschreven hoe ze dat gerecht vermassacreert...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 15:05   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk naar zijn kiesuitslag in Oost-Vlaanderen.
Het was zijn laatste verkiezingscampagne. Die hoeft geen wissel meer te trekken op de toekomst.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 17:19   #57
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Tot mijn grote verbazing blijven Coens & De Poedel bij hun standpunten:

“We hebben een aantal uitgangspunten waar we niet van afwijken”, stelde vicepremier De Crem in De Ochtend op Radio 1. Zo noemt hij een verlaging van de pensioenleeftijd onbespreekbaar. “De sociaal-economische herstelmaatregelen (van de regering-Michel, nvdr) blijven aangehouden”, luidde het. Ook een soort van werkloosheidsvergoeding voor iemand die ontslag neemt in de privésector heet “totaal onmogelijk” te zijn.

De Crem stelt zich ook vragen bij het kostenplaatje van de maatregelen. “Als die worden afgewenteld op het noorden van het land (...) dan denk ik dat men daar wel aan het eind van de bobijn zit”, aldus De Crem. Het is ook duidelijk dat de parlementaire afhandeling van het abortusdossier CD&V zwaar op de maag ligt. Daarin vormen de paars-groene partijen, aangevuld met PVDA, de ruggengraat van een meerderheid om de wetgeving aan te passen. Kandidaat-voorzitter Joachim Coens had al aangegeven dat het dossier voor hem een regeringszaak moet zijn en ook De Crem laakt de “bijzonder onrespectvolle manier waarop partijen die met ons willen onderhandelen over een eventuele regeringsvorming ons behandelen”.

Als het van hem afhangt, moet nu N-VA een initiatief nemen of krijgen om de vorming van een regering op gang te brengen. Die piste wordt vandaag ook geopperd in een aantal kranten, waarbij dan de naam van voorzitter Bart De Wever valt. Binnen de partij wil men daar niet op reageren. De opdracht van de informateur loopt tot 9 december, luidt het.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...omen~a947918f/
De Wever zal nu de leiding moeten nemen en VLD en CD&V met de billen bloot.
Deze partijen zullen nu moeten laten zien of ze voor een Vlaams front willen gaan richting PS/MR en NV-A willen steunen in een pad naar een confederatie.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 17:52   #58
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
diegene die de nota van Magnette heeft gelekt, heeft er voor gezorgd dat paars-groen-CD&V idd wel zeer moeilijk wordt.
Wat hebben die partijonderhandelaard de laatste 3 weken eigenlijk zitten doen met Magnette ? Kleurenwiezen ? Nu wordt die nota gelekt en valt iedereen uit de lucht alsof ze er nooit over gesproken hebben.
Oud 29 november 2019, 17:53   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez kom he zeg.
Eén zieke bij de meerderheid, één die buiten juli augustus in vakantie gaat, bevallingsverlof of soortgelijke, en ze moeten gaan smeken bij de oppositie dat er een vrijwillig thuis blijft.
Bedoelt gij dat parlementsleden niet altijd trouw op post zijn ? Behalve als ze in de oppositie zitten ? Enkel oppositie leden werken ?

Statistisch gezien is de kans (bijna) even groot dat er wegvallen uit de oppositie dan uit de meerderheid he, want het zijn bijna even grote cijfers.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 november 2019 om 17:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 17:55   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bevallingsverlof
Abortus godverdomme, en morgen komen stemmen !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be