![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom hij een verhoging vraagt, als het ten minste hijzelf is die het vraagt en wat er allemaal achter zit, weet ik niet; maar ik zou de gelegenheid om zulk een man aan te houden niet zo maar links laten liggen... Het fijne weet ik er niet van en interesseert mij niet echt; alleen die man staat mij wel aan... als één van de weinige mensen waar ik vertrouwen in heb en denk te mogen hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij staat Bellot niet aan en ik weet waarom. De reden staat in mijn openingspost.
Drie keer "zou" verandert geen snars aan die realiteit.
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. En? Welke conclusies trek jij daar uit? Dat Bellot gelijk heeft? En De Scheemaecker ook?
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Djeezes... gelukkig zitten er geen huisvrouwen in het remuneratiecomité van infrabel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() -hij wou een dikke loonsverhoging -hij krijgt ze niet vanwege de Belgische overheid, die het bestaande loonplafond van 290.000 wil behouden -Bellot maakt van zijn kloten, maar weet dat hij als minister in zijn eentje daar geen afwijkende beslissing op kan nemen. -de fransen hebben hem zijn gewenste loonpakket wel toegestaan en hem dus weggekocht Is dat nu ZO moeilijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik pretendeer niet dat ik een 2e of zelfs 3e rangsfiguur ben om dergelijk bedrijf te leiden, maar voor 290K moeten ze het zelfs niet aan mij komen vragen. Dat is een bedrag dat goeie C-levels kunnen factureren tegen hun 50ste in een uit de kluiten gewassen kmo.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet in het minst omdat hij/zij misschien wel de politici van de oude machtspartijen zou kunnen omver slaan met voor hen begrijpbare argumenten. (dat is maar één vb., en dan nog populistisch uitgelegd) Ik herhaal: ikzelf ben er nog niet helemaal uit. Dat komt onder andere omdat die partijgenoten wel fatsoenlijke argumenten aanhalen. Vindt gij het trouwens normaal dat Van Grieken zo'n vette parlementaire pree en belastingsvrij werkingsgeld combineert met nog wat voordelen die een voorzitter van een partij toegestoken wordt vanuit zijn partij? (ik veronderstel: vette auto, twee chauffeurs, ruim budget om te gaan eten/... met sleutelfiguren uit het maatschappelijk leven ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk dat slimme en goedmenende partijgenoten jou al van gedacht hebben doen veranderen.
Meer nog, ik merk ook dat je Van Grieken de voordelen verwijt die De Wever ook geniet. Bovendien merk ik dat het ene geen hol met het andere te maken heeft. Niet erg hoor. Van partijslaafjes verwacht ik niet anders.
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen die slimme en goedmenende partijgenoten van jou mij even uitleggen hoe een "super-CEO" (een die dubbel zoveel verdient als de premier, bedoel je?) voordeel kan opleveren voor elke treinreizende Vlaming?
En hoe zo'n super-CEO de politici van de oude machtspartijen zou kunnen omver meppen met voor hen (en voor mij) begrijpelijke argumenten? Wat mij vooral opvalt is dat de N-VA zwijgt als een graf, en dus alles behalve uitlegt dat de belastingbetalende Vlaming meer voordeel heeft aan een "super-CEO" die een half miljoen euro verdient dan aan een "gewone" CO die een habbekrats van 290.000 euro opstrijkt. Probeer jij soms te insinueren het aan de te weinig betaalde CEO ligt dat de werknemers staken voor 1% opslag, en dat de reizigers die willen gaan werken niet op hun werk geraken omdat hun trein niet komt?
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien we de optie voor zulke degoutante bedragen gewoon afsluiten, ga je met pakweg 5 tot 10 keer het gemiddelde jaarsalaris van een arbeider (300k) meer als voldoende hebben om royaal te leven. In de jaren 50, 60 en 70 was de loonspanning tussen CEO en arbeider veel en veel kleiner. Deze is afgelopen decennium enorm gestegen, veel meer dan de beurswaarde van deze bedrijven. Wat dus wilt zeggen dat ze veel sterker is gestegen dan de meerwaarde die de CEO brengt voor zijn aandeelhouders. Het is louter en alleen een graaicultuur. Simpelweg Europees-wijd belastingschalen van pakweg 90 % boven de 1 miljoen euro invoeren is een goed begin. PS: In de gouden jaren van de VS was dit het geval. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En beweren dat een goeie CEO weinig tot geen meerwaarde heeft, dat is pas een bullshit mening. Kijk maar naar Johnny Thijs. Die was zijn wedde van 1 miljoen meer dan waard. Zonder hem was er misschien zelfs geen sprake meer van BPost. Die besparing die je dan doet door dat loon met 70% naar beneden te halen is een habbekrats tov wat die man heeft opgebracht.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, zoek ze maar hoor, de CEO's zonder management vennootschap.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 13 januari 2020 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan echt geen kloten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom quote je mijn leugenachtige en smerige beweringen aan jouw adres niet?