![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben net op tijd van Spanje terug naar België gekomen. Nu zit ik hier lekker in onze "conciërge woning" en kunnen we in alle rust van de dagelijkse kleine mooie dingen genieten. Voor de rest heeft mijn zoon het bedrijf gesloten en buiten enkelen die van thuis uit werken en de centen nog wat laten binnen komen is het hier dus stil. Onze boodschappen worden dagelijks doorgegeven en door de kinderen thuis bezorgd. Soms ga ik zelf nog naar de voedingswinkel maar dit probeer ik te beperken. Het is er een bitsigere sfeer geworden en mensen beginnen verbaal geweld te gebruiken. We maken er elke dag een soort feest van en koken veel lekkere dingen. En ik wandel en fiets heel veel. Wat merkte ik de laatste dagen in de regio op :
- Een bouwwerf ligt niet stil en de betonmixer heeft zijn juist lading gestort. Vijf (5!) bouwvakkers plus de chauffeur van de betonmixer staan bij elkaar een flesje bier te drinken en te lachen. - Boeren spuiten hun beerkarren op hun velden leeg. Drie tractoren achter elkaar rijden op hun velden rond. Als ze stoppen staan ze vlak bij elkaar nog wat te praten en halen hun volgende lading. Ze beginnen 's morgens bij zonsopgang en rijden tot als het echt donker is geworden door. Zonder enige vorm van hygiënische voorzorg of dergelijke. - Loonwerkers doen overuren en ook die tuinen onderhouden en aanleggen rijden met twee, drie of vier mensen in een camionette naar hun klanten. Vrijdag zag ik drie tuinmensen samen aan een geïmproviseerd tafeltje hun boterhammen opeten. Vrachtwagenchauffeurs en zowel de Belgische als Buitenlandse vlammen nog harder rond en nemen de maatregelen niet zo nauw. In een heel goot transportbedrijf in de buurt rijdt vandaag chauffeur A met trekker 1 en morgen rijdt chauffeur B met die trekker 1. Zonder enige vorm van bescherming en zonder enige ontsmetting. Winstbejag gaat voor op veiligheid en gezondheid. Wie weigert nog te werken krijgt zijn C4. Maar een wekelijkse enveloppe zwart geld zorgt ervoor dat ze allemaal blijven rijden. - De vlakbij gelegen gewestweg is een circuit geworden. Er is geen snelheidscontrole meer en 70 km/uur is 140 km/uur geworden. Deze morgen zag ik nog een jonge gast tegen zeker ... 140 - 170 km/uur door vlammen. Onverantwoord gedrag van enkel macho's die nu denken dat ze oppermachtig zijn. Als die verongelukken dan bel ik zelfs de 112 nog niet meer. - De taal op sociale media wordt bitsiger en veel mensen wensen hun medemens al corona toe. Op FB verklaart er iemand gewoon dat hij corona heeft en dat hij hoopt veel oudere mensen te kunnen besmetten. Mensen beginnen ook meer en meer de ikke-ikke-ikke mentaliteit te krijgen. - Een bandencentrale blijft gewoon open en particulieren kunnen hun winterbanden naar hun zomerbanden laten wisselen. Prijs is wel maal twee omhoog gegaan en betalen met BC is niet nodig (lees zuiver in de zak en niets officieel). - ... er gaat veel veranderen. Mensen gaan nog pakken egoïstischer worden en minder en minder empathie vertonen. Allochtonen lachen ons uit en vrijdagnamiddag kreeg ik zelfs verwijten van een groep jonge allochtonen naar mijn hoofd geslingerd. Ze zaten met een groepje samen op het kerkplein en toen ik er voorbij fietste riepen ze dat alle Belgen mogen creperen en dat België hun nieuw land gaat worden. Na de corona : burgeroorlog!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu schijnt het zelfs Van ranst opgevallen te zijn. Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al gaat ge ginder uw boodschappen doen (wie doet er nu boodschappen als hij een auto heeft, he, je bestelt het in een drive, en men zet het in uw koffer zonder het minste contact, thuis was je alles af met een ontsmettingsmiddel of laat je het een dag staan, en geen besmetting mogelijk he), maakt dat niks uit. Want de besmetting die je ginder dan veroorzaakt in de winkel veroorzaak je niet in de winkel kort bij je woning. Dus qua besmettingen, als je niet "op bezoek gaat", verandert dat NIKS. Maar op bezoek gaan of niet heeft niks met "afstand afleggen" te maken. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2020 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij 'wielertoeristen' is het bon ton om je neus leeg te blazen en fluimen te verspreiden. Zakdoeken zijn net als fietsbellen not done!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang geleden kon ik nog muilen met mijn lief op de fiets.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het probleem is dat er indirect problemen kunnen ontstaan bij veel verplaatsingen: namelijk als die naar hot spots gaan. Terwijl individueel sporten en bewegen in open lucht zeer positief is voor de gezondheid; mentale en fysische gezondheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is - net zoals heel veel andere maatregelen - volgens mij niet ingegeven door kennis of een doordacht idee maar omdat politici nu eenmaal 'iets moeten doen, ballonetjes oplaten enz' Zeker in tijden van crisis.. Ik zou ook niet verbaasd zijn als heel veel politici genieten van deze crisis.. I.e. ze voelen zich machtiger dan ooit tevoren, in se worden er nu maatregelen getroffen (velen met erg twijfelachtig nut) die normalerwijze ondenkbaar zijn in alles behalve complete dictaturen. En veruit de meeste politici (ongeacht hun politieke kleur) doen het in eerste plaats voor persoonlijke macht... De dag van vandaag kunnen ze beslissen wie en onder welke omstandigheden nog mag werken, het huis uitkomen enz en bij het overgrote deel van de mensen roept dit geen eens vragen - laat staan weerstand - op... Waanzinnig als je daar even bij stil staat...
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, en als men genoeg zinloze pestregeltjes bedenkt, dan gaan normale mensen zich daar niet aan houden, en dan heeft men nadien, als het toch in het 100 loopt (wat niet anders kan) de "schuldigen" gevonden. Heksenjacht zoals gewoonlijk. "meester, meester, kijk eens, hij heeft gedaan wat ge verboden had".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had men in 1918 gewacht tot "de Spaanse griep crisis voorbij was", dan waren ze zoet tot in 1956, de laatste keer dat een afstammeling van dat virus zijn kop opstak. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2020 om 05:35. |
|
![]() |
![]() |