![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant & misschien correct: op onze tv hebben we hierover nog niets(,?)gehoord of gezien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn dan ook altijd dezelfden die aan bod komen op den tv met Van Ranst als kampioen. We moeten geen boekje meer open doen over de geloofwaardigheid van deze individuen zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede vraag.Ik heb daar zelf nooit verbleven enkel in tropische gebieden. Dus ik weet niet of in die woestijngebieden veel van dat soort virussen actief zou zijn.
Wel meen ik te weten dat die kurkdroge (woestijn) gebieden zeer dun bevolkt zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het eigenaardig dat NIEMAND, ook de andere virologen, hierover ook maar IETS zegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ging trouwens om iets anders. Ik stelde dat westerlingen die als toerist of voor zaken of als immigrant in landen onder de evenaar verblijven gewantrouwd werden omdat ze de schuld krijgen van de epidemie en de beperkende maatregelen of lock-down. Inheemsen kijken met argwaan naar een blenke op straat net als wij in maart deden als wij een Chinees met een rolkoffertje zagen lopen. Dan is een repliek over de ernst van de epidemie in Equador niet to the point. Maurice de Hond waarschuwde voor het onnodig verstoren van de relaties door mensen bang te maken voor contact vanwege besmettingsgevaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel dat een Belg uit Leuven (waar de ex-president van Ecuador studeerde) in Ecuador een & ander verklaarde dat jammer genoeg to the point was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
https://www.maurice.nl/2020/04/19/he...art-in-kessel/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Het zou interessant zijn om eens op te zoeken wat de föhn-condities waren in de Alpen, zo ergens in februari, begin maart. Als er een noordelijke föhn-wind stond die intens was, zou dit wel een eens verklaring kunnen zijn. In dergelijke condities krijg je zeer droge lucht in de laagvlaktes ten zuiden van de Alpen en net daar was de uitbraak het hevigst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Dat kan uren zijn. Dat kan dagen zijn. Dat kan zelf jaren zijn (of langer).
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Anthrax, onder meer.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anthrax is geen virus, bij mijn weten.
![]() |
#53 | |
|
![]() Neen, het is een bacterie. Die kunnen ook lang overleven in bevroren vorm.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten in de kou ligt de relatieve luchtvochtigheid al snel hoog , er valt weinig te verdampen , de problemen ontstaan dan binnen . Denk bijvoorbeeld aan wintersport(leverde veel besmettingen op) Het lijkt mij dat warm weer en een zeer lage luchtvochtigheid de meeste problemen moet geven , want dan is de verdamping maximaal
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begreep die verhalen niet over besmettelijke skivakanties, omdat het toch een bezigheid is waar je zo goed als met niemand in contact komt behalve de mensen waar je mee op reis bent gegaan zou ik gedacht hebben.... Maar ik denk dat ik niet mee ben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De massale virus verspreiding kwam in de Alpen vooral door de combinatie van extreem droge en koudere lucht, beukharde housemuziek, liters schnaps, op elkaar gepakte hossende mensen in après-ski feest-tenten, een afgesloten ruimte en de wetenschap van de feestgangers dat ze nix kon gebeuren want de "experts" thuis hadden ze verteld dat wintersport in de Alpen okee was. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 april 2020 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ecuador heeft 17 miljoen inwoners en nog geen 900 doden,het belziekske met 7000 doden op 11 miljoen doet het nochtans schitterend.
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een kwestie van die begrippen begrijpen. Skiën doet men op water / sneeuw de lucht is dus al snel verzadigd met water. En indien de theorie klopt zou het in droge en warme gebieden als Spanje het meeste gevaar moeten opleveren.
![]() |