![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is er iemand van overtuigd dat er ooit een moment komt dat er geen enkele pedofiel meer zal zijn? voor het eerste probleem: zullen we dan van de eerste keer maar toelaten dat er ook gerookt mag worden in sportkompleksen en asbakken voorzien op de zitbanken naast de zwembaden; zullen we de drukinkt van de waarschuwingen op de pakjes sigaretten maar besparen? voor het tweede probleem: zullen we ze maar laten loslopen en wat begeleiden? ps: duw me nu niet direkt in de extremistische hoek, want daar hoor ik niet thuis. Geloof dit echter wel: je moet durven je verantwoordelijkheid opnemen als maatschappij, want uiteindelijk oogst je wat je gezaaid hebt en krijg je de rekening (in de vorm van een miljoen mensen dat het nodig vindt om een signaal te geven door op het Vlaams Bekak te stemmen, omdat ze nergens anders ook maar het minste gehoor vonden ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Schepen
|
Citaat:
De prohibitionistische houding van de politici is redelijk op traditionele en sociale factoren gebaseerd: De drugswet is redelijk ineffectief; maar zolang er meer gebruikers zijn van legale drugs dan gebruikers van illegale drugs, (maw de meerderheid van de kiezers gaat akkoord met de visie van politici op drugs) zal er weinig veranderen aan de traditie om die hele reeks drugs illegaal te houden. Door de opgang van cannabis, moeten de politici rekening houden met die drug en zijn gebruikers; maar de kans dat men ook andere drugs zal onder de loep nemen lijkt mij ook volstrekt te verwaarlozen; enkel alleen al omdat men enkel het "cannabispubliek" wil behagen. Eigenlijk is hun hele visie niet anders dan een manier om geen gezichtsverlies te lijden. Moest men opeens toegeven dat de hele wetgeving daaromtrent niet werkt, en al tientallen jaren een verliesfactor is, zouden de politici in vraag worden gesteld. Dus zolang er oogkleppen gehouden worden op het grote publiek; zal er niets veranderen. (zelfs niet met cannabis volgens mij.) |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Die meerderheid zijn meestal de ouderen en aangezien hun denkwijzen niet relevant zijn aan de jongerencultuur, moeten de jongere generaties dat zich niet laten opdringen.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Ik vraag mij wel af of cannabis wel zomaar een rage is.
Word al duizenden jaren gebruikt. |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Alcohol wordt ook al decennia genuttigd, maar vroeger met paard en kar deed je geen vlieg kwaad als je je roes in de beek lag uit te slapen (véél minder volk, bebouwing, etc..) en nu ben je dronken ook een last (veel bebouwing, risico in het verkeer, meer risico op gezondheidsproblemen aangezien meer alcohol voor handen, .....). We zijn gewoon op een moment gekomen dat we nuchter moeten beseffen dat harddrugs sterk aan banden gelegd moet worden, de risico's zijn te groot geworden. Ook niet vergeten dat cannabis van vroeger en nu duidelijk verschilt, door goede teeltechnieken is de kwaliteit beter, meer roes, ....... meer schade ook. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
Dan moet de verheid maar een samenleving creëeren waar mensen geen zin in hebben om drugs te nemen (zonder stress, etc...). Maar dat kunnen die niet. En ik vind dat IEDEREEN moet beslissen hoe hij/zij zijn/haar leven bepaald.
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Yep Jantje, wij zijn allemaal junks en liggen in kartonnen dozen te slapen wachtend tot 'Poverello' terug zijn deuren opent.
Uw kortzichtigheid reikt weer hoge toppen, mijn beste.
|
|
|
#50 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 6 december 2004 om 12:15. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Banneling
|
En maar blijven trippen hé jantje!
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#53 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Zoals u al constant de sigaar bent, rook ik met plezier.
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 6 december 2004 om 14:16. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
|
Citaat:
en waar spreek ik the british medical journal (ja jan, zo noemt het tijdschrift echt) tegen? |
|
|
|
|