Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2020, 17:32   #41
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het probleem is mensen die de VRT willen bekladden ten koste van ordehandhaving. Maar bij dat laatste hebben ze niet stil gestaan.
Wij hebben dat probleem van ordehandhaving niet nodig... De VRT beklad zichzelf al meer dan genoeg... Geen hond die hen nog ernstig neemt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 17:35   #42
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Toch een beetje dubbel vind ik altijd.

Let wel; voor mij hoeven plunderingen niet maar het is wel een feit dat een demonstratie extra aandacht krijgt als er rellen volgen.
Hoe harder het land brandt, hoe sneller maatregelen.

Overigens; zonder geweld had bv de Franse revolutie nooit plaatsgevonden.

Ik ben niet voor geweld maar wel tegen het feit dat de overheid een monopolie op geweld heeft.

Vreedzaam demonstreren heeft nog maar zelden effect gehad.

Dus nee, voor mij hoeft geweld niet maar ik kan wel begrijpen dat het er van komt.

Als je, zoals zwarten in Amerika, al eeuwen onderdrukt wordt moet je wel heel naief zijn om te geloven dat rustig met een spandoek rondwandelen daar iets aan gaat veranderen.
En dan is geweld volgens mij even zeer verantwoord als bommen gaan gooien op de Taliban.
En natuurlijk; gezien de enorme zware racistische dagelijkse feiten en toestanden in la Belgique moet men zeker niet menen dat men er nog zonder geweld kan komen... Is het dat dat je wil aantonen???
Oud 10 juni 2020, 17:42   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ze worden zo zwaar onderdrukt, dat er ene tweemaal op rij president is kunnen worden.
Ah, dus omdat er ooit eens een zwarte president in Amerika is geweest worden zwarten er niet onderdrukt?
Da's ook een vorm van logica ja...
Oud 10 juni 2020, 17:44   #44
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Geweld op onschuldige dieren schuwen ze ook niet.
Al eens in een slachthuis geweest?
Of zit het daar vol met schuldige dieren en werken daar alleen maar zwarten?

Verminkte paarden in de wei?
Asielen vol gedumpte of mishandelde honden?
Nertskwekerijen?
Foie gras?

Allemaal door zwarten zeker?
Oud 10 juni 2020, 17:45   #45
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, dus omdat er ooit eens een zwarte president in Amerika is geweest worden zwarten er niet onderdrukt?
En omdat er in Amerika zwarten onderdrukt worden, moeten de mensen hier, in coronatijden niet te vergeten, zwaar gaan betogen want bij ons gebeurt, volgens onze linse elite, hetzelfde...
België loopt krom van het racisme... vandaar de hoogdringendheid om in coronatijden hier te gaan betogen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 juni 2020 om 17:46.
Oud 10 juni 2020, 17:49   #46
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En natuurlijk; gezien de enorme zware racistische dagelijkse feiten en toestanden in la Belgique moet men zeker niet menen dat men er nog zonder geweld kan komen... Is het dat dat je wil aantonen???
Ongeveer ja.
Al had ik het wel voornamelijk over Amerika als ik het had over eeuwenlange onderdrukking.
Slavenhandel enzo, weet je wel.
Oud 10 juni 2020, 17:53   #47
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En omdat er in Amerika zwarten onderdrukt worden, moeten de mensen hier, in coronatijden niet te vergeten, zwaar gaan betogen want bij ons gebeurt, volgens onze linse elite, hetzelfde...
België loopt krom van het racisme... vandaar de hoogdringendheid om in coronatijden hier te gaan betogen...
Dus men mag enkel op straat komen tegen iets wat in eigen land gebeurt?

Voor zover ik weet was de betoging niet verboden (in coronatijden) en verder heeft ieder het recht om te betogen, ook tegen dingen die elders in de wereld gebeuren ja.

Trouwens; een blinde kon zien dat dat protest uiteindelijk hier en daar zou ontaarden in rellen. Gooi tienduizend mensen op straat en er zitten altijd wel een paar heethoofden tussen. Toch zeker als iedereen ondertussen rotgefrustreerd is van het binnen zitten.
Oud 10 juni 2020, 17:56   #48
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongeveer ja.
Al had ik het wel voornamelijk over Amerika als ik het had over eeuwenlange onderdrukking.
Slavenhandel enzo, weet je wel.
Weet ik ook, maar wij zijn Amerika niet en zoals wij andere lessen die wij uit de Amerikaanse geschiedenis konden trekken, lessen die ons konden behoeden om dezelfde desastreuze toestanden niet bij ons te laten groeien; welke lessen wij braaf naast ons neer gelegd hebben; zie ik echt niet in dat we nu opeens zo de straat opmoeten...
Amerika toonden ons de negatieve gevolgen van ongecontroleerde immigratie en wat heeft Europa daarmee gedaan??? Niets, twee, tien, honderd en nog meer maal niets... Dus kom dan nu niet zagen over de verloedering van de maatschappij als juist velen van diegene die mee zijn gaan betogen mee aan de wieg van de hedendaagse problemen van dit land liggen...
Oud 10 juni 2020, 18:04   #49
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In coronatijden inderdaad... Het gewone gezonde verstand had niets anders kunnen zeggen...

Citaat:
Voor zover ik weet was de betoging niet verboden (in coronatijden) en verder heeft ieder het recht om te betogen, ook tegen dingen die elders in de wereld gebeuren ja.
Ik herhaal, niet in coronatijden... vooral omdat wat er in Amerika gebeurt al een jarenlang feit is en er dus alles behalve hoogdringendheid in het spel was...
Bovendien werd het feit van de dood van Floyd, en weet maar dat ik die voor de volle 100%, als het geen 200% is afkeur hier misbruikt om zogezegde andere problemen in dit land aan te kaarten... Problemen die zwaar en dan zeg ik zelfs heel zwaar overroepen worden...
Links moet stoppen met overal de slachtofferrol te spelen; links moet stoppen met overal nieuwe armen te gaan introduceren en zo de hele samenleving, arme het eerste de dieperik in te regeren...
Links Wallonië heeft genoeg aangetoond dat haar zogenaamde linkse pamperpolitiek niet werkt... Het enige dat ze opbrengt is juist meer armoede, meer afhankelijkheid, meer leed... Dus stopt ermee...

Citaat:
Trouwens; een blinde kon zien dat dat protest uiteindelijk hier en daar zou ontaarden in rellen. Gooi tienduizend mensen op straat en er zitten altijd wel een paar heethoofden tussen. Toch zeker als iedereen ondertussen rotgefrustreerd is van het binnen zitten.
Zelfs blinden konden weten dat zelfs al betoogen er maar honderd mensen Bruxelles zelfs geen woeligen nodig heeft om in koele bloeden van de toestand te gaan profiteren en de boel weer eens leeg te plunderen... en dat heeft dan niets maar dan ook helemaal niets te maken met rotgefrustreeden of het moet zijn dat ze hun dagelijkse dosis geweld en misdaden in Bruxelles missen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 juni 2020 om 18:07.
Oud 10 juni 2020, 18:20   #50
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik ook, maar wij zijn Amerika niet en zoals wij andere lessen die wij uit de Amerikaanse geschiedenis konden trekken, lessen die ons konden behoeden om dezelfde desastreuze toestanden niet bij ons te laten groeien; welke lessen wij braaf naast ons neer gelegd hebben; zie ik echt niet in dat we nu opeens zo de straat opmoeten...
Amerika toonden ons de negatieve gevolgen van ongecontroleerde immigratie en wat heeft Europa daarmee gedaan??? Niets, twee, tien, honderd en nog meer maal niets... Dus kom dan nu niet zagen over de verloedering van de maatschappij als juist velen van diegene die mee zijn gaan betogen mee aan de wieg van de hedendaagse problemen van dit land liggen...
Ongecontroleerde immigratie van white trash bedoel je. White trash dat white supremacy er tot het summum verhief (mede omdat ze in hun Europese thuislanden nagenoeg niets te koeken hadden.) Dus bon.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 18:55   #51
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ongecontroleerde immigratie van white trash bedoel je. White trash dat white supremacy er tot het summum verhief (mede omdat ze in hun Europese thuislanden nagenoeg niets te koeken hadden.) Dus bon.
Waarom het beperken tot white trash??? Zo racistisch ingesteld...
Ik heb de hele tijd over immigratie in het algemeen gesproken...
Oud 10 juni 2020, 18:58   #52
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die worden dan ook niet zo onheus behandeld.
Waarom zitten die vlaams nationalisten dan in de raad van bestuur ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 19:04   #53
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom het beperken tot white trash??? Zo racistisch ingesteld...
Ik heb de hele tijd over immigratie in het algemeen gesproken...
Yeah right.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 19:28   #54
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Waarom zitten die vlaams nationalisten dan in de raad van bestuur ?
Ik vraag het mij ook af...
Welke ondemocratische drukkingsmiddelen heeft de macht om deze zuivere indoctrinatiemedia te blijven in stand houden...
Oud 10 juni 2020, 20:17   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe worden zwarten in de VS eigenlijk onderdrukt? Kunnen we ons eens op het terrein van de feiten begeven in plaats van de stemmingmakerij?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 20:30   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is ook mijn conclusie dat de bRT alweer probeerde de kijkers te misleiden met omzwachtelde bewoordingen.

En dit versterkt mijn opinie over staatstelevisie. Wij hebben die evenveel nodig als staatsdagbladen, staatsweekbladen, staatsmagazines, staats lokale of nationale radiozenders ... dus : helemaal niet nodig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 00:31   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor zover ik weet was de betoging niet verboden (in coronatijden) .
Ze was wel verboden door de federale regering !
Massa evenementen zijn verboden tot en met 31 augustus.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 00:50   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben dat probleem van ordehandhaving niet nodig... De VRT beklad zichzelf al meer dan genoeg... Geen hond die hen nog ernstig neemt...
Inderdaad !
Dankzij internet zien de mensen de dingen heel anders dan dat de VRT hen probeert wijs te maken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 05:34   #59
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Juicht Vlaming, alle nieuws is gekleurd, dus het BRT-sovjetnieuws is goed voor Vlaanderen.
Is dat uw ernstig en enige antwoord ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 05:43   #60
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet voor geweld maar wel tegen het feit dat de overheid een monopolie op geweld heeft.

Vreedzaam demonstreren heeft nog maar zelden effect gehad.
Je hebt een democratie, of je hebt er geen.

Of ben je enkel voor straatgeweld als het Uw doelen nastreeft?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be