![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben daar veel minder toe geneigd, zelfs al heb ik recentelijk een ferme deuk in mijn inkomen gekregen. Hij mag een nieuw samengesteld gezin in gang trekken, met alle kosten eraan verbonden. Ik heb alles op een rijtje. Hypotheek bijna afbetaald (en spotgoedkoop in verhouding) en voor de rest geen grote kosten meer. (alhoewel de aankoop van mijn eerste fietsje in 32 jaar velen laat bleek worden, gaat me 30 maanden fietsen kosten om dat er terug uit te halen, daarna is het pure winst).
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Weet dat een werkgever zowat 3 x het uurloon betaald inclusief kosten, daar zit de "adder" onder het gras. Iedereen weet het ook de bonden, niemand doet er wat aan, ook de bonden niet want ook zij leven er rijkelijk van.
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zijn lonen die je krijgt als de dop niet onbeperkt is in de tijd.
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.gehalt.de/news/gehaltsatlas-2019 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
4 500€ netto per maand voor een gezin zonder kinderlast, is dus weldegelijk een beter inkomen. Maar je hebt gelijk, het kan beter. Zeker als je weet dat sommige mensen reeds een inkomen van +4 500€ per maand netto hebben. Maar de vraag is of jij dat werk wil en kan doen. En nee, de gemiddelde koopkracht lag vroeger niet hoger. De meeste beseffen gewoon weg niet in welke luxe maatschappij ze leven vandaag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wetgeving zorgde voor de hogere kosten, van de andere kant, hypotheekleningen zijn nu tegen bodemprijzen, 30 jaar geleden niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of brood bvb? In 2001 betaalde ik 33 fr (ca. 0.82€) voor een 800 gr brood bij de bakker, nu 2€30= ca. x 2,7.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een gewoon industrieel brood in de "budget supermarkt", is €1 ofzo.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik in 1977 als vrijwilliger binnen ging in het leger kregen +/-25 000Bfr/ 581€ netto als maandloon. Toen mijn dochter in 2012 binnen ging als vrijwilliger kreeg ze +/-1 700€/ 73 100 Bfr netto als maandloon. In 1970 werkte er meer dan 25 000 mensen bij Fort en Opel in Antwerpen. In 2019 werkte er nog 0.0 mensen bij Fort en Opel in Antwerpen. In 1980 waren er meer dan 15 000 zeevarenden in de Belgische koopvaardij. In 2020 zijn er nog geen 800 zeevarenden meer in de Belgische koopvaardij. Nu een woning kan je nog minder gebruiken als vergelijking dan een auto. Want 99% wil niet eens in een woning leven zoals die in 1970 waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schoonbroer heeft jaren bij het spoor gewerkt. Akkoord, hij heeft een gemengde loopbaan. Netto pensioen is 1800 euro per maand. Van de andere kant heeft z'n echtgenote ook een gemengd pensioen. 5 jaar gewerkt in de privé (België), 10 jaar privé (Nedereland) en dan 30 jaar gedopt. Netto pensioen is 1550 euro per maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste nieuwe die mijne pa kocht was ne Renault Dauphine in '56 of '57. Van 1965 waren er al twee wagens in huize RS Fiat Berlina?? en Renault 8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uren die ik in de zomer kon terugnemen. Met het oog op mijn pensioen (1 november) en nen opvolger die al redelijk zelfstandig kan werken en plannen, werk ik minder dan mijn voorgeschreven 40 uren. Ik mag tussendoor al eens een dagske doppen (als het mij uitkomt). De orders, die mijn firma binnenhaalt, zijn ondertussen ferm gedaald, zeker in Duitsland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pietje heeft netto 1800 euro per maand. Voor de overheid is dat een inkomen (met RSZ en dergelijke) van 3600 euro. In coronatijden: De overheid krijgt die 3600 euro niet binnen. De overheid moet Pietje dopgeld betalen, met de energiecheque er bij komt dat neer op 1800 euro. De overheid heeft dus 5400 euro aan z'n broek. En geloof me, er lopen veel van die Pietjes rond. |
|
![]() |
![]() |