Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Hoe hittebestendig ben je?
Zonnekoning(in) 1 5,00%
Club Mediterranee Adept 0 0%
Bruinmensch 0 0%
Terrasjestoerist 6 30,00%
Schaduwplantje 6 30,00%
Gematigd 1 5,00%
Lichtjes frigide 1 5,00%
Elfstedentochter 0 0%
Laplander 3 15,00%
IJskoning(in) 2 10,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2020, 15:15   #41
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Waarde heer uit het "plekje"

"Piazolla" is een verkleinwoord voor "piazza" vgl. Vrankrijks "place" en de daaruit Nederlandse en Hoogduitse leenwoorden: "plaats" "Platz", "Plätzel" (verkleinwoord). Bij de Laarslanders ofte Welsen (Italianen) werd een oorspronkelijke l tussen een medeklinker en een klinker aan het woordbegin een i, ander vb. "Fiandre" = Vlaanderen (mannelijk woord in tegenstelling tot het Vrankrijks "la Flandre"!!!).

Wat uw vraag betreft, was de Zonneheer (Elio < Helios "zon") mij voor. Dit is ook zijn werkvlak.

Paraplu (parapluie) = Regenscherm (inderdaad verkleinwoord op -pje)
Parasol (parasole) = Zonnescherm

Ik deed bij heet weer mijn boodschappen steeds halfnaakt. Ik droeg onder mijn strandbroek wel nog een "aapband". Ik schaam me allerminst om mijn "aap". Indien deze ontbloot zijn, ondervind ik wel heel wat moeilijkheden bij het rijwielen en mijn opdrukbewegingen.
De laatste tijd hebben meer en meer mensen (vooral wijven met een kiekenborst) moeite met mijn halfnaakte verschijning. Zij benijden waarschijnlijk mijn bovengemiddeld gespierde borstkas, wie weet. Dit zal nu met het hele Kroonverhaal niet meer mogelijk zijn. Er staat nu aan elke winkel een zageventje zonder enig gezag dat me aanmaant om een winkelwagen te nemen. Ik neem een winkelwagen om hun huilbuien te voorkomen. Dit zijn trouwens ook uitgescheiden druppeltjes. Andere mensen dienden van mij voor dit kroonverhaal hoe dan ook afstand te bewaren. Hoe de toestand bij "Delhaise" is (Waals achternaam, Vlaamse evenknie: "Van Hees"), weet ik evenwel niet. Deze winkel is te "hoog gegrepen" voor mij.

Het was enkele jaren geleden nog toegestaan om als man in één van de Verenigde Deellanden (Staten) naakt in het openbaar te verschijnen. Een ommekeer aldaar en alleszins hier is jammer genoeg ondenkbaar.

Het andere geslacht dient uiteraard met een niet geurend schuilkleed volledig bedekt te zijn die NIET nauw met het lichaam aansluit. De wijvelijke voeten dienen eveneens bedekt te zijn (GEEN naaldhakken).

Indien u mijn buurwijf bij vergissing naakt zou zien, zou uw aap rustig in zijn kooi blijven. Tenzij u graag opgedroogde, moddervette verschijningen ziet (zeer twijfelachtig).

met zonnige groeten

Heer Koenaard,

ter aanvulling en verduidelijking van de naam 'Piazzolla', volgende:

De naam piazzolla waarmee ik alhier rondloop, is opgedragen aan mijn muzikale peetvader. Zijn volledige naam is Astor Pantaleón Piazzolla, een muzikaal genie, meester in het bespelen van de argentijnse trekzak en de argentijnze ziel.

De argentijnse trekzak, in muzikale kringen gekend als bandoneon, komt oorspronkelijk uit duitsland en is voorloper van de 'accordeon'. Hoewel uit de mode geraakt in duitsland, is de bandoneon een veel expressiever instrument dan de ons gekende 'accordeon' (vlaanderen, duitsland, vrankrijk, laarsland).

Astor Piazzolla is geboren in een italiaanse familie die rond de wisseling van de 19 naar 20e eeuw het Laarsland (Italie) verlaten heeft om een nieuw leven te beginnen in Argentinie.
Astor (>'astur' occitaans(?) voor havik) heeft zich de argentijnze ziel zo eigen gemaakt dat hij op eigen houtje de tango muziek en dans een heel nieuw leven ingeblazen heeft en de muzikale vorm tot ongeziene hoogtes gebracht heeft.

De naam 'Piazzolla' vindt inderdaad zijn oorsprong in het noorden van het Laarsland (italie) rond de 10e eeuw, refererend naar een nobele familie 'Piazza'. Piazza is in het zuiden gekend als centrum van een gemeente of stad, waar tijdens de werkdag allerhande goederen verhandeld worden, tijdens de avonden en vrije dagen mensen samenkomen er tafeltjes en stoelen neerzetten, om er iets te eten, de dorst te lessen met velerlei soorten vocht, en dit bij het uitwisselen van allerhande gedachten en grote 'wijsheden'.
Bij tijd en stond maakt men er ook muziek en wordt er gezongen en gedanst.

Met muzikale groet.

https://www.youtube.com/watch?v=vaXNdVTGT0k

https://www.youtube.com/watch?v=kdhTodxH7Gw

Laatst gewijzigd door piazzolla : 28 juni 2020 om 15:38.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 15:53   #42
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
Heer Koenaard,

De naam piazzolla waarmee ik alhier rondloop, is opgedragen aan mijn muzikale peetvader. Zijn volledige naam is Astor Pantaleón Piazzolla, een muzikaal genie, meester in het bespelen van de argentijnse trekzak en de argentijnze ziel.

De argentijnse trekzak, in muzikale kringen gekend als bandoneon, komt oorspronkelijk uit duitsland en is voorloper van de 'accordeon'. Hoewel uit de mode geraakt in duitsland, is de bandoneon een veel expressiever instrument dan de ons gekende 'accordeon' (vlaanderen, duitsland, vrankrijk, laarsland).

Astor Piazzolla is geboren in een italiaanse familie die rond de wisseling van de 19 naar 20e eeuw het Laarsland (Italie) verlaten heeft om een nieuw leven te beginnen in Argentinie.
Astor (>'astur' occitaans(?) voor havik) heeft zich de argentijnze ziel zo eigen gemaakt dat hij op eigen houtje de tango muziek en dans een heel nieuw leven ingeblazen heeft en de muzikale vorm tot ongeziene hoogtes gebracht heeft.

De naam 'Piazzolla' vindt inderdaad zijn oorsprong in het noorden van het Laarsland (italie) rond de 10e eeuw, refererend naar een nobele familie 'Piazza'. Piazza is in het zuiden gekend als centrum van een gemeente of stad, waar tijdens de werkdag allerhande goederen verhandeld worden, tijdens de avonden en vrije dagen mensen samenkomen er tafeltjes en stoelen neerzetten, om er iets te eten, de dorst te lessen met velerlei soorten vocht, en dit bij het uitwisselen van allerhande gedachten en grote 'wijsheden'.

Met muzikale groet.

aha, nog een kenner van steengoede muziek.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 15:57   #43
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondanks ik geen partij ben ter vervulling van uw wensdenken, toch success in uw zoektocht naar de ware man!
(niet teveel nadenken )
Ja, daar heb je precies schrik van.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 16:02   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb het moeilijk om dat aan te nemen.
Dagen van slechts enkele uren licht ...
En dagen van amper duisternis.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2020, 16:57   #45
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarde heer uit het "plekje"

"Piazolla" is een verkleinwoord voor "piazza" vgl. Vrankrijks "place" en de daaruit Nederlandse en Hoogduitse leenwoorden: "plaats" "Platz", "Plätzel" (verkleinwoord). Bij de Laarslanders ofte Welsen (Italianen) werd een oorspronkelijke l tussen een medeklinker en een klinker aan het woordbegin een i, ander vb. "Fiandre" = Vlaanderen (mannelijk woord in tegenstelling tot het Vrankrijks "la Flandre"!!!).

Wat uw vraag betreft, was de Zonneheer (Elio < Helios "zon") mij voor. Dit is ook zijn werkvlak.

Paraplu (parapluie) = Regenscherm (inderdaad verkleinwoord op -pje)
Parasol (parasole) = Zonnescherm

Ik deed bij heet weer mijn boodschappen steeds halfnaakt. Ik droeg onder mijn strandbroek wel nog een "aapband". Ik schaam me allerminst om mijn "aap". Indien deze ontbloot zijn, ondervind ik wel heel wat moeilijkheden bij het rijwielen en mijn opdrukbewegingen.
De laatste tijd hebben meer en meer mensen (vooral wijven met een kiekenborst) moeite met mijn halfnaakte verschijning. Zij benijden waarschijnlijk mijn bovengemiddeld gespierde borstkas, wie weet. Dit zal nu met het hele Kroonverhaal niet meer mogelijk zijn. Er staat nu aan elke winkel een zageventje zonder enig gezag dat me aanmaant om een winkelwagen te nemen. Ik neem een winkelwagen om hun huilbuien te voorkomen. Dit zijn trouwens ook uitgescheiden druppeltjes. Andere mensen dienden van mij voor dit kroonverhaal hoe dan ook afstand te bewaren. Hoe de toestand bij "Delhaise" is (Waals achternaam, Vlaamse evenknie: "Van Hees"), weet ik evenwel niet. Deze winkel is te "hoog gegrepen" voor mij.

Het was enkele jaren geleden nog toegestaan om als man in één van de Verenigde Deellanden (Staten) naakt in het openbaar te verschijnen. Een ommekeer aldaar en alleszins hier is jammer genoeg ondenkbaar.

Het andere geslacht dient uiteraard met een niet geurend schuilkleed volledig bedekt te zijn die NIET nauw met het lichaam aansluit. De wijvelijke voeten dienen eveneens bedekt te zijn (GEEN naaldhakken).

Indien u mijn buurwijf bij vergissing naakt zou zien, zou uw aap rustig in zijn kooi blijven. Tenzij u graag opgedroogde, moddervette verschijningen ziet (zeer twijfelachtig).

met zonnige groeten
Ik denk dat uw wereld heel saai is.
Oud 28 juni 2020, 22:05   #46
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Heer Koenaard,

Met muzikale groet.

Geachte heer

Dit is nu echt een schitterende, leerrijke bijdrage op dit overlegoord. Hieraan kunnen vele leden een voorbeeld nemen. Hartelijk bedankt hiervoor! Ik luister naar heel andere liedjes maar het kan nooit kwaad om iets bij te steken van buiten uw liedkunstige (muzikale) leefwereld. Ik zal daarom uitzonderlijk een lachbekje hieraan toevoegen:

Het toegevoegde beeld kan mij daarentegen allerminst bekoren. Het liefst van al zou ik een verplichte vaste afstand zien tussen man en wijf, zowel in het openbaar als in besloten kring. Dit staat uiteraard volledig los van de Kroonziekte.

Met dankbare groeten

Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 28 juni 2020 om 22:06.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 09:12   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de winter, in de zomer is het omgekeerd
Ok, maar de Xenappel spreekt van zijn verblijf ginder in de winter.
Ge zijt weer niet mee hé man.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 09:21   #48
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte heer

Dit is nu echt een schitterende, leerrijke bijdrage op dit overlegoord. Hieraan kunnen vele leden een voorbeeld nemen. Hartelijk bedankt hiervoor! Ik luister naar heel andere liedjes maar het kan nooit kwaad om iets bij te steken van buiten uw liedkunstige (muzikale) leefwereld. Ik zal daarom uitzonderlijk een lachbekje hieraan toevoegen:

Het toegevoegde beeld kan mij daarentegen allerminst bekoren. Het liefst van al zou ik een verplichte vaste afstand zien tussen man en wijf, zowel in het openbaar als in besloten kring. Dit staat uiteraard volledig los van de Kroonziekte.

Met dankbare groeten
Vanwaar uw afkeer voor vrouwen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 21:33   #49
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Geachte Vier Orsmannen

Er zouden naar verluid geen domme vragen bestaan...U hebt er één gevonden, hartelijk bedankt hiervoor! Geef die man een standbeeld! Welja, als deze binnen de vijf tellen beklad of vernietigd zal worden, zal u bijgevolg hiermee niet veel zijn. Ik hou een andere uitreiking in beraad... of niet, einde van de maand, jammer.

met pret bedervende groeten
Oud 29 juni 2020, 21:38   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ok, maar de Xenappel spreekt van zijn verblijf ginder in de winter.
Ge zijt weer niet mee hé man.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 21:38   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zijne trekzak is enkel voor eigen gebruik.
Oud 29 juni 2020, 21:47   #52
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zijne trekzak is enkel voor eigen gebruik.
Meneer de Middelste, Wat bedoelt u met dit woord? Ik heb al eerder dergelijke vragen naar u gericht. Zonder weerwoord. Poogt u met uw jeugdtaal of Engelse woordjes boeiend over te komen?
Oud 29 juni 2020, 21:53   #53
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Meneer de Middelste, Wat bedoelt u met dit woord? Ik heb al eerder dergelijke vragen naar u gericht. Zonder weerwoord. Poogt u met uw jeugdtaal of Engelse woordjes boeiend over te komen?
Jeugdtaal, jeugdtaal, de enige echte taal is de taal van de cité.

Wa make Koenaard ? Shtijl ?
Oud 29 juni 2020, 21:53   #54
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Kakaard Debeschuit
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2020, 22:03   #55
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jeugdtaal, jeugdtaal, de enige echte taal is de taal van de cité.

Wa make Koenaard ? Shtijl ?
Meneer de Middelste, hou u zogezegd "boeiende" Waalse woordjes voor zich. Bij voorbaat dank. Uw cité (ouvrière) heet in het Nederlands: arbeidersstad of ook tuinwijk/tuindorp.
Oud 29 juni 2020, 22:06   #56
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Kakaard Debeschuit
U bent blijkbaar niet veel LOMPER dan menig ander. De echte betekenis van mijn naam is alvast nog niet geraden. Nieuwe poging?
Oud 29 juni 2020, 22:06   #57
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Meneer de Middelste, hou u zogezegd "boeiende" Waalse woordjes voor zich. Bij voorbaat dank. Uw cité (ouvrière) heet in het Nederlands: arbeidersstad of ook tuinwijk/tuindorp.
Cité is een Nederlands woord.
Oud 29 juni 2020, 22:14   #58
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Cité is een Nederlands woord.
Meneer de Middelste, vanaf nu is zwart wit. Uw bericht is veruit de domste uitspraak van de dag. Jammer, u zal hiervoor wegens geldelijke redenen niet ingehuldigd kunnen worden.
Oud 29 juni 2020, 22:19   #59
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Meneer de Middelste, vanaf nu is zwart wit. Uw bericht is veruit de domste uitspraak van de dag. Jammer, u zal hiervoor wegens geldelijke redenen niet ingehuldigd kunnen worden.
Pécuniaire redenen mijn beste.
Oud 29 juni 2020, 22:19   #60
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be