Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2020, 10:13   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het spreekwoord is: liever een magere wolf in het bos, dan een vette hond aan de ketting.
Een ander spreekwoord is: vette honden lopen los in het bos, en magere wolven liggen aan de ketting.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 10:23   #42
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Beke is politiek dood.

De schandalen zullen hem blijven achtervolgen.
De zuil, Europa, de KUL,...

Genoeg plaatsen om hem op riante wijze in politiek ballingschap te sturen
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 11:53   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het spreekwoord is: liever een magere wolf in het bos, dan een vette hond aan de ketting.
Ik heb toch liever dat er een vette wolf rondloopt.
Zo lang ie voldoende voedsel in z'n pens heeft, doodt hij geen andere beesten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 11:53   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ahzo

toch lopen hier veel vette honden 'los'...

Dat de zorgsector van het momentum profiteert ? jazeker, wie dacht dat witte lakens, applausconcerten en gratis chocolade eieren voldoende zouden zijn beliegt zichzelf...als zelfs de 'thuisblijvers' financiëel ondersteund worden...

Mij persoonlijk boeit dit financiële plaatje weinig, ik ben meer geïnteresseerd in de rimpeldagen en andere sociale voordelen ,maar voor de jongeren komt de verloning nu iets dichter in de buurt van de privaatsector..
Privaatsector????
Oud 9 juli 2020, 11:55   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Niet als ze onderbetaald zijn.
Zijn ze dat?
Vergeet niet dat ze, van de witte non, rimpeldagen kregen.
Hierdoor werd de zorg een pak duurder en werd er een tekort gecreëerd.
Oud 9 juli 2020, 14:54   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ahzo

toch lopen hier veel vette honden 'los'...

Dat de zorgsector van het momentum profiteert ? jazeker, wie dacht dat witte lakens, applausconcerten en gratis chocolade eieren voldoende zouden zijn beliegt zichzelf...als zelfs de 'thuisblijvers' financiëel ondersteund worden...

Mij persoonlijk boeit dit financiële plaatje weinig, ik ben meer geïnteresseerd in de rimpeldagen en andere sociale voordelen ,maar voor de jongeren komt de verloning nu iets dichter in de buurt van de privaatsector..
Je rimpeldagen (die ik verpleegsters zeker niet misgun) kan je zelf regelen. Vb. uw dienaar, de slimme Schoof, heeft zijn laatste werkjaar doorbracht aan vier vijfden. Dan verdien je natuurlijk ietske minder ...

Sociale voordelen?
Sociale bescherming tegen een aantal zaken is uiterst belangrijk,
maar "sociale voordelen" ... wat is dat eigenlijk? Een soort profitariaat? Schijn-voordelen als eco-cheques en salariswagens om de hoge sociale bijdragen te milderen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 14:55   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Een ander spreekwoord is: vette honden lopen los in het bos, en magere wolven liggen aan de ketting.
Dat is een spreekwoord van de duivel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 21:55   #48
1000 miles
Burger

Standaard

Citaat:
ahzo

Maar voor de jongeren komt de verloning nu iets dichter in de buurt van de privaatsector..
Daar moet ik u ongelijk in geven.
De lonen ZIJN al even hoog of hoger dan de privaatsector.
Zoals in alle andere niveaus van de ambtenarij zijn de lonen reeds langs genivelleerd met de privaatlonen.
Met dien verstande dat ze (nog steeds) een dikker pensioen ontvangen (wat vroeger dé reden was waarom ze minder verdienden dan de privaatsector: een deel van HUN loon opzij werd gezet voor HUN pensioen).
Dit is trouwens de spreekwoordelijke molensteen om de nek van de gemeenten, de hoge pensioenkosten van hun statutaire ambtenaren. Ze zouden veel liever hebben dat ook deze in de sociale kas zou belanden en dus gedragen worden door de "gemeenschap" (lees; loontrekkende privaatsector)...maar kom we wijken af
Let wel: ik spreek om de lonen van de vergelijkbare middenklasse (zorg; catering, bedienden,...), niet over de "top"ambtenaren, da's nog een andere categorie.
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 09:25   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zijn ze dat?
Vergeet niet dat ze, van de witte non, rimpeldagen kregen.
Hierdoor werd de zorg een pak duurder en werd er een tekort gecreëerd.
Geen idee. Wel is het zo dat het voor belangengroepen het moment is om de regering te pluimen, wat dan ook duchtig gebeurd.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 09:34   #50
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Je rimpeldagen (die ik verpleegsters zeker niet misgun) kan je zelf regelen. Vb. uw dienaar, de slimme Schoof, heeft zijn laatste werkjaar doorbracht aan vier vijfden. Dan verdien je natuurlijk ietske minder ...

Sociale voordelen?
Sociale bescherming tegen een aantal zaken is uiterst belangrijk,
maar "sociale voordelen" ... wat is dat eigenlijk? Een soort profitariaat? Schijn-voordelen als eco-cheques en salariswagens om de hoge sociale bijdragen te milderen?
ik werk sinds kort ook 4/5 (zonder bijpassing) sociale voordelen zijn geen financiële voordelen...eerder meer verlof, soepele arbeidsuren in functie van privé leven, geen (van hogerhand) opgelegde prestatiedruk, gezellig betaald personeelsfeest etc.

De rimpeldagen zijn destijds ingevoerd omdat er GEEN geld was voor een loon naar werken. Een meerkost voor de maatschappij ? ja & nee, het werk werd op vele plaatsen gewoon herverdeeld onder hetzelfde aantal mensen. Wat alleen de werkdruk verhoogde op termijn.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 09:40   #51
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
Daar moet ik u ongelijk in geven.
De lonen ZIJN al even hoog of hoger dan de privaatsector.
Zoals in alle andere niveaus van de ambtenarij zijn de lonen reeds langs genivelleerd met de privaatlonen.
Met dien verstande dat ze (nog steeds) een dikker pensioen ontvangen (wat vroeger dé reden was waarom ze minder verdienden dan de privaatsector: een deel van HUN loon opzij werd gezet voor HUN pensioen).
Dit is trouwens de spreekwoordelijke molensteen om de nek van de gemeenten, de hoge pensioenkosten van hun statutaire ambtenaren. Ze zouden veel liever hebben dat ook deze in de sociale kas zou belanden en dus gedragen worden door de "gemeenschap" (lees; loontrekkende privaatsector)...maar kom we wijken af
Let wel: ik spreek om de lonen van de vergelijkbare middenklasse (zorg; catering, bedienden,...), niet over de "top"ambtenaren, da's nog een andere categorie.
A2 verpleger in een ziekenhuis: startloon zonder acienniteit : €2 363,78 bruto 100% werktijd
Oud 10 juli 2020, 09:53   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
A2 verpleger in een ziekenhuis: startloon zonder acienniteit : €2 363,78 bruto 100% werktijd
€15/u omgerekend.
Met de inflatie bijgerekend is dat toch 12% meer dan mijn startloon in 1992.

Mare, u vergeet er wel bij te vermelden dat zorgpersoneel ook toeslagen krijgt ivm de werktijden. Weekend en ploegen toeslag dus. Telt snel op hoor.
Oud 10 juli 2020, 12:18   #53
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
€15/u omgerekend.
Met de inflatie bijgerekend is dat toch 12% meer dan mijn startloon in 1992.

Mare, u vergeet er wel bij te vermelden dat zorgpersoneel ook toeslagen krijgt ivm de werktijden. Weekend en ploegen toeslag dus. Telt snel op hoor.
https://www.jobat.be/nl/art/de-10-sl...epen-in-belgie

Oei krijgen mensen die in ploegen of zon- en feestdagen werken een toeslag ?

vergelijkingen met ander eeuwen zijn verre van objectief...
Oud 10 juli 2020, 13:06   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
https://www.jobat.be/nl/art/de-10-sl...epen-in-belgie

Oei krijgen mensen die in ploegen of zon- en feestdagen werken een toeslag ?

vergelijkingen met ander eeuwen zijn verre van objectief...
Uw link geeft geen verwijzing naar ambtenaren.

En krijgt zorgpersoneel in overheid dienst geen weekend of ploegen premie?
Oud 10 juli 2020, 13:42   #55
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw link geeft geen verwijzing naar ambtenaren.

En krijgt zorgpersoneel in overheid dienst geen weekend of ploegen premie?
ik heb het ook niet over ambtenaren, Zorgpersoneel zijn geen ambtenaren enja ze krijgen premies zoals iedereen in de grote sectoren voor ploegen en weekendwerk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be