![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorzitter van de Nederlandstalige huisartsenkring Vincent Janssens
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nieuws voor u. Men heeft de jongste maanden in het ganse land testcentra gesloten. Ook in Antwerpen.
En ik heb nog altijd geen cijfers gekregen.
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zijn die cijfers : aantal testen per 100.000 inwoners, per gemeente, dan niet te vinden ?
Als je het aantal "positieve gevallen" gaat vergelijken is dat heel relevant.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er gaan stilaan overal terug meer testcentra open. Uiteraard omwille van de toename van het aantal besmettingen.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder denk ik dat men enkel mensen test die vermoedelijk besmet zijn. Heb jij al gehoord van random tests op onverdachte personen?
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De voorzitter van een huisartsenkring wordt daartoe verkozen door zijn collega's in die kring.
Ik vind dat niet zo maar de eerste de beste. Elke huisarts voelt een polsslag van de samenleving in zijn werk, en de voorzitter is er dan een die het vertrouwen heeft van een meerderheid van zijn collega's. Pas op hé, ik ken die man zijn politiek gezindheid niet, maar dat maakt voor mij niet uit. Ik heb zelfs de Ranzige hier al zitten verdedigen als topwetenschapper: arts, viroloog, prof.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 juli 2020 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hij in naam van al zijn collega’s praat is ook niet duidelijk. Ben jij zo goedgelovig om dan maar te gaan zeggen dat het een Brussels complot is? ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() De cijfers komen toch per testcentra binnen, moelijk en veel tijd kan dat niet kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://covid-19.sciensano.be/sites/...Testing_NL.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit ogenblik is het testen bijzonder inefficient, maar het is aan het verbeteren: enkele weken geleden had men maar 1 positieve op 100 geteste mensen (dus 99 "nutteloze" testen als het ware), tegenwoordig zit dat eerder op 1 positieve rond de 30 getesten (dus 29 "nutteloze" testen als het ware). Ideaal gezien zou men enkel maar mensen testen waarvan men een sterk vermoeden heeft dat ze besmet zijn, en zou men ook alle besmetten zo vinden. Maar daar is men lang niet aan toe, en dat was nochtans het enige dat eventueel een EINDIG stel maatregelen had kunnen verschonen: eens we alle besmetten telkens kunnen opvissen, en de "stamboom" van alle besmetten opstellen, dan vinden we alle nieuwe besmetten tussen alle contacten van de gekende besmetten, en zijn er geen "wezen" in die stamboom: geen enkele besmetting is dan onverwacht, want het zijn allemaal contacten van gekende besmetten die opgespoord werden. DAT is de enige manier om zonder eeuwige lockdown, eeuwige maskers en dergelijke en eeuwige economische zelfmoord, proberen een epidemie onder controle te houden. Maar men is daar totaal in gefaald. Ik ben er vrijwel zeker van dat vele positieve gevallen NIET het gevolg waren van contact tracing. In dat geval heeft men totaal gefaald om "iets" gedaan te hebben met de tijd, gekocht met een lockdown (voor zover die iets gedaan zou hebben). |
|
![]() |
![]() |