![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor honderden miljoenen mensen in de wereld wel. Chinezen weten niet waar België echt ergens ligt maar ze weten zeer goed dat Hazard en De Bruyne Belgen zijn. Bepaalt u wat amusementswaarde is? Of hebt ge problemen met mensen die veel geld verdienen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je ziet uiteraard een verschil in beleving en authenticiteit. Clubs als PSG of Red Bull Salzburg doen erg artificieel aan. Veel andere clubs zijn echter authentiek, en dat zijn niet per se alleen kleintjes. Als je ooit op Celtic, of Liverpool, of Rode Ster Belgrado e.d. komt voel je de passie die daar heerst.
Vanuit je bejaardenzetel filosoferen over Waterschei is niet meer of minder dan een belegen "vroeger was alles beter".
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Het is simpelweg een kwestie van vraag en aanbod. Als er geen massale interesse is dan gaat er ook geen groot geld om tenzij het witwasvehikels zouden zijn zoals Moeskroen bv.
Waarom kun je geen miljoenen verdienen met kaatsen of kleiduifschieten? Omdat er geen kat in geinteresseerd is. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 14 augustus 2020 om 19:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geniet meer van wat Bayern nu laat zien tegen Barcelona dan een match Beveren-Beerschot waar de spelers met moeite een goede pass geven.
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() Als ze het voor het geld deden, zouden ze beter een sport kiezen waar meer volk met meedeed dan 5 man en een paardenkop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als ze het enkel voor het geld deden, zouden mensen als Ronaldo allang gestopt zijn. Dit is allang binnen en heeft de meeste instagramvolgers ter wereld. Die hoeft echt niet meer in een spannend sportshortje te kruipen hoor.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongens ik heb toch andere zaken om te genieten. Moest ik nu niet aan het werk zijn, ik zou wel andere dingen doen dan hier wat posten. Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 augustus 2020 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moeten ze dan zoveel geld vangen? Waarom zijn er op de wereld zoveel onnozelaars die zelf nauwelijks rondkomen maar wel staan te klappen voor die mennekes in het korte broekske? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel eenvoudig: ze geven zoveel geld uit dat hun spaargeld er op 1-2-3 door zou zijn.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja dan heb je het ook over de top der grootsten . Dat zijn er geen duizenden. Topmensen in iedere tak verdienen wel heel heel veel .....Niet alleen in de sport. Een paar duizend boksers verdienen ook ettelijke miljoenen per wedstrijd maar 95% krijgt alleen wat slagen 99% van diegenen die voetballen spelen nog altijd voor veel veel minder .... Top pop artiesten verdienen ook miljoenen maar de meeste spelen een ganse avond voor wat gratis pinten Je hebt zakenmensen die ook miljoenen verdienen maar een grote meerderheid moet vechten om te overleven. Sommige acteurs zijn miljardair maar de meesten zijn al tevreden als ze een bijrolletje krijgen en wat gratis drank en eten ![]() Je mag je niet blindstaren op die 1% van de grootverdieners. Maar ook ik ben in feite radicaal tegen betaalde sport. Sport zou voor de eer moeten zijn en niet voor geld. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 augustus 2020 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest je van veel genieten zou je hier niet zitten posts schrijven over waar je niet van geniet.
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The English Game op Netflix. Een aanrader voor wie zich interesseert in de geschiedenis van voetbal. Reservespeler niet dus ![]() Kort gezegd, in het begin was voetbal onbezoldigd. En dus enkel een bezigheid dat was weggelegd voor de maatschappelijke elite. Die konden het veroorloven om tijd vrij te maken om te trainen en tegelijk degelijke maaltijden geserveerd te krijgen en dus in goede vorm te zijn om de sport te beoefenen. Deze elitaire burgermannetjes keken ook neer op bezoldigde spelers die uit de lagere maatschappelijke klassen kwamen. Ja, deze plebejers waren natuurlijk niet in dezelfde bevoorrechte positie als hun upper class collega's. Ze moesten shiften kloppen van 16 u en wat ze konden veroorloven als voedsel was meestal van laag allooi. Wilden ze kunnen concurreren met de elite en een kans maken om te winnen dan moesten ze wel bezoldigd worden om zich te kunnen toeleggen op hun sport. Zoniet, dan was het terug naar de steenkoolmijnen of de fabriek en naar de grauwheid van het bestaan. Deze volksjongens werden ook op handne gedragen door de bevolking die in hen vertegenwoordigers zagen van hun klasse en dat gaf hen enigszins een hart onder de riem. Maar dat is iets Fred dat jij en Reservespeler wellicht nooit zullen vatten. Net zoals ik jullie aversie van deze sport niet kan vatten. En laat ik het daar bij houden. Ik zou me zowaar een oud ventje beginnen voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, we zouden iets tegen die schandalig hoge inkomen moeten doen. Hier gaat het om profvoetballers maar er zijn er nog waar ik me van afvraag wat die nu eigenlijk meer presteert dan ik! Zo zouden we de inkomens van zakenlui ook onder de loep moeten nemen, hier dan meer om zeker te zijn dat ze op een eerlijke manier belastingen betalen. En bij politiekers zou ik om te beginnen hun onkostenrekeningen scherp controleren en in hun pensioenen snoeien. Maar met die profvoetballers wil ik beginnen, dit is nergens goed te praten. Enkele uren in de week een spel spelen, een aantal uren in de week trainen, alle mogelijke onkosten vergoed krijgen. Dit is walgelijk!
![]() |