Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2020, 16:24   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja je vraagt je af waarom een landje als bijvoorbeeld Ijsland een onderzeeër zou nodig hebben ? Als Rusland morgen beslist om Ijsland aan te vallen zie ik niet goed in wat ze met hun ene onderzeeër gaan aanvangen. Rusland heeft er misschien wel een paar honderd net als China.
Thailand is niet gebonden aan militaire conventies zoals bijvoorbeeld de Europese landen. Als China wil vegen ze gans ZO Azië op paar dagen van de kaart.
Portugal heeft 3 duikboten...
Lid v.d. NAVO. Even veel inwoners als Belgie.
Belgie heeft géén duikboten. Wel enkele verouderde mijnenjagers en onlangs 2 nieuwe bootjes om onze vissers te beschermen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 16:30   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vraag me wel af wat jij in 1972 in Pattaya ging doen ? Dat was toen een resort voor Vietnam soldaten.De B52 bommenwerpers stegen op vanuit Pattaya (U Tapao)

Dat er veel hoertjes zijn in Pattaya weet iedereen maar ik heb weinig weet van mensen die daar worden door lastig gevallen ?
Uiteraard ga je niet naar Pattaya voor de vele musea......niemand verplicht je van daar heen te gaan. Iedereen weet waar het voor staat. Als je je stoort aan verslaafde gokkers moet je ook niet naar Las Vegas gaan.
Op U Tapao stonden de enorme B 52's in file om Vietnam te gaan bombarderen !
Uiteindelijk won de Vietcong met meestal "primitieve" wapens.
Hun soldaten waren dan ook "idealisten".
De Amerikaanse soldaten waren voor de helft drugverslaafden.
Daarmee kán je geen oorlog "winnen"
Ook niet in Irak; ook niet in Afghanistan,...

Laatst gewijzigd door Boduo : 26 augustus 2020 om 16:30.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 19:08   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat een onzin. De Noord-Vietnamezen zaten allemaal aan de opium.

En de nazi's hebben die dan nooit geen oorlogen gewonnen ? De ganse wereld heeft zich moeten verenigen om die tot staan te brengen ....

Duitse soldaten vochten tijdens de Tweede Wereldoorlog soms drie etmalen aan een stuk. Norman Ohler ontdekte hoe. ,,Ze stonden stijf van de drugs."

https://www.battlefieldtours.nu/blog...-crystal-meth/

Zelfs de vikings zaten aan de drugs. In zowat alle oorlogen zaten de militairen aan de drugs....ook de troepen van Napoleon....net als de Amerikanen in de WO. Ook de Jappen deden er zich massaal te goed aan.

Elite Viking warriors, known as berserkers, used to imbibe large quantities to induce hallucinations and whip up their battle frenzies. The word 'berserk' is derived from this practice. 'The Vikings would make a drink laced with it and take it before they went into a fight.

Hoe drugs in vrijwel elke oorlog worden gebruikt om van soldaten moordmachines te maken
Van Vikingen aan de paddo's tot nazi's aan de meth: de lange geschiedenis van strategisch drugsgebruik onder soldaten.
https://www.vice.com/be/article/ppj7...hines-te-maken

In een oorlog zijn geen winnaars ...alleen verliezers.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2020 om 19:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 19:13   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Vietcong is pas kunnen doorstoten toen de VS Zuid Vietnam hadden verlaten of anders gezegd in de steek hadden gelaten.

U beseft toch dat voor iedere gesneuvelde Amerikaan er 20 Noord -vietnamezen zijn gesneuveld ?

Strategisch hadden de VS die oorlog heel vlug gewonnen....politiek is een andere kwestie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2020 om 19:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 20:32   #45
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard Meanwhile in Pattaya.....

https://www.pattayamail.com/news/pat...-crisis-313714

Citaat:
Pattaya unemployment fueling homeless crisis

Surging unemployment is sending a growing number of homeless people to Pattaya’s beaches, sparking complaints and requiring more police patrols.

Amid Pattaya’s near-total retail- and service-sector collapse, it’s easy to see where the homeless are coming from. Former bar workers, restaurant staff, security guards and retail clerks are now out of jobs.

Interviews with vagabonds on Sept. 2 found that many don’t have money to return to their home provinces or chose not to go back as there’s nothing to do upcountry either.

So many camp out on the beach, collecting recyclables or begging.

Deputy Mayor Banlue Kullavanijaya said city hall now runs daily patrols and sends the truly indigent to a Chonburi homeless shelter.

But he said many of the supposed “homeless” that people are complaining about are simply out-of-work residents who hang out at the beach during the day due to having nothing better to do and then return home at night.
...
En hier loopt men te klagen dat de horeca ocharme vroeger toe moet. o_0
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 20:44   #46
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Pataya is gebaseerd op toeristen.
Wanneer die wegblijven zitten ze in de shit.
Ook Gent heeft zo een pipo die de lokale economie wegjaagt omwille van toerisme.
Nu is daar geen van beide.
Diepe shit.

Dweilen met de kraan open noemen ze dat.
Misschien wel een juiste vergelijking waar extreem links Groen via hun milieu politiek Gent isoleert om zo links bolwerk te worden.

Geld nodig heeft en ook op de toeristen rekent. Terwijl de waaier van de verschillende middenstand bedrijvigheden verder doodgeknepen word >>> als niet nodig in een "alles aan de staat - stad" links DNA dictatuur.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 20:47   #47
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

Sorry hoor de horeca zijn geen bedienden die opgevangen gaan worden door "verworvenheden"

Als die mensen hun centjes op zijn kunnen ze naar de OCMW en voor de rest zullen ze nergens met hun klachten terecht kunnen als straf omdat ze zelfstandig wilden zijn.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 17 oktober 2020, 21:03   #48
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Sorry hoor de horeca zijn geen bedienden die opgevangen gaan worden door "verworvenheden"

Als die mensen hun centjes op zijn kunnen ze naar de OCMW en voor de rest zullen ze nergens met hun klachten terecht kunnen als straf omdat ze zelfstandig wilden zijn.
Ocmw?
Ze krijgen half miljard € steun lees ik dus bon.
Oud 17 oktober 2020, 21:19   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De rosse buurt toch niet.

Maar mijn punt is: toerisme.
Of dat nu voor pralines is, of brugse kant of bordelen.
Ik wist niet dat Gent nog een rosse buurt had.
Is dat nieuw ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 21:22   #50
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar Rudy toch
Oud 17 oktober 2020, 22:29   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Rudy toch
Bem. Beetje serieus hé.
Antwerpen tot daar. Dat kennen we al jaren. Falcon, villa tinto etc ...
Maar Gent ? Daar leven alleen brave studentjes.
In de Turkse wijk mochten vroeger geen meisjes komen ..
Dampoort misschien ... kweenie. 'k kom nochtans dikwijls in Gent om wat uit te gaan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 22:43   #52
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met alle respect.
Ik vermoed dat de doorsnee Belg annex Vlaming nu eerder bezorgd is over eigen volk, familie, gezin, relaties ..
Eigen volk eerst, met de steun van de virologen
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 22:45   #53
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Bem. Beetje serieus hé.
Dampoort misschien ... kweenie. 'k kom nochtans dikwijls in Gent om wat uit te gaan.
Nooit gehoord van 't glazen straatje? Siegfried Bracke zijn stamcafe is daar niet ver weg. Doch dit geheel terzijde.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 18:13   #54
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Ocmw?
Ze krijgen half miljard € steun lees ik dus bon.

Typisch denkpatroon van arbeider en bedienden >>> ze krijgen Geld, ze krijgen geld!!!

Vier concrete steunmaatregelen, samen goed voor ongeveer 500 miljoen euro. Dat legt de federale regering op tafel nu corona het leven weer voor een groot stuk lam legt. Het gaat om de verdubbeling van het overbruggingsrecht (voor het bedrijf op zich), garanties voor de eindejaarspremie en de vrijstelling van de RSZ-bijdragen ( voor het personeel)voor het derde kwartaal.

Arbeiders en bedienden horen hier via TV en Pers: ze krijgen geld en daar stopt het voor hen mee, want die ((((rijke)))) zelfstandigen/ bedrijven krijgen geld!!!.

Klopt maar de arbeider en de bediende krijgen echt het geld zonder dat ze iets of wat hebben financieel geïnvesteerd om hun werk uit te voeren.

Arbeiders en bedienden hebben niet geïnvesteerd en zelfs geleend in wettelijk conforme dure infrastructuur die moest goedkeuring ondergaan om te kunnen/mogen werken.

Met wat de regering restaurants enz. nu aanbiedt gaan de vaste kosten van die restaurants enz., hun investeringen kosten / leningen niet mee betaald geraken. Waardoor onvermijdelijk bedrijven en zeker jonge bedrijven die nog geen buffer hebben opgebouwd >>> zullen in faling gaan.

Dit risico hebben arbeiders en bedienden niet want die krijgen onrechtstreeks gewoon verder hun loon uitbetaald.

Coronavirus overleeft 9 uur op de huid, >>> in de restaurants word discipline aangehouden en zijn overal desinfecterende flesjes aanwezig.

Deze investering of discipline zie ik niet bij Trein en bus die gans het land mogelijks besmetten.

De stelling van Vivaldi >>> we doen ze alles aan om verspreiding te vermijden is dus zeer relatief, zelfs perceptie wegens sluiten van de restaurants

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 oktober 2020 om 18:20.
Oud 18 oktober 2020, 18:14   #55
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Nooit gehoord van 't glazen straatje? Siegfried Bracke zijn stamcafe is daar niet ver weg. Doch dit geheel terzijde.
't glazen straatje werd volgens de kronieken bezocht door koning Leopold II, is dus patrimonium, haha
Oud 18 oktober 2020, 18:32   #56
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hun crisis wordt veroorzaakt door onze maatregelen, dat deel besef je niet helemaal vrees ik.

Als wij niet meer op reis mogen, of met maatregelen dan heeft Tailand minder inkomen = meer armoede en daklozen. Als onze economie zakt door de maatregelen dan gaat dit automatisch doorzetten naar armere landen = meer armoede en daklozen.

Begrijp je nu?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 18:59   #57
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bem. Beetje serieus hé.
Ik heb jaren de Kuiperskaai onveilig gemaakt. De studentes die ik tegenkwam waren redelijk stout, enfin zoals alle vrouwen speelden ze hun cinema van onbevlekte maagd. It's part of the game maar het duurt niet lang dat ze hem zelf uit uw broek sleuren de hete sletten.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 18 oktober 2020 om 19:00.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 12:48   #58
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Update:
Inmiddels gaat het van slecht naar erger..........

https://thepattayanews.com/2021/04/2...nts-concerned/

Citaat:
Pattaya, Thailand-

Local Pattaya residents are expressing concern for what they state is a rising number of homeless residents on the streets of the city, many of them having lost their jobs and place of residence due to Covid-19 measures, restrictions, and lack of tourists.

Additionally, with hundreds of businesses shut, some permanently and some temporarily, homeless are now sleeping and living directly around, in front of, and in some cases inside of abandoned or shut venues. Pattaya City has had entertainment venues, massage shops, cinemas, etc. only shut for two weeks, along with some other places, but the true factor hurting the city currently according to Pattaya City Officials is that with the current round of Covid-19 foreign tourists without quarantine have been unable to visit for over a year and domestic tourism has plummeted to near nothing due to fear of Covid-19. This has caused the vast tourism industry of the city, which is an estimated over 80% of the local GDP, to struggle even if a business can stay open.

Hotels are once again temporarily closing and laying off staff, restaurants cannot sell alcohol and their hours have been reduced causing many to also temporarily close, and hundreds of businesses that depend on tourists like tailors, laundry, boat tours, tourist attractions, and others are either closed or struggling due to lack of tourism. In 2019, Pattaya was one of the top 20 most visited places in the world with roughly ten million foreign tourists and about 7 million domestic tourists, coming in with Phuket as the most popular non-Bangkok destination in Thailand. Covid-19, now stretching on for over a year and closing Pattaya’s famous (or infamous depending on your perspective) nightlife for the third time in twelve months.

The homeless population has always been around in Pattaya but has risen exponentially (along with the homeless animal population which has seen estimated rising numbers of hundreds of strays, especially dogs, around Pattaya, but that is a different story) and has especially risen during each round of Covid-19 measures and restrictions.?*Pattaya City has done different things to attempt to control the problem, some successful, some not.

The photos in this post were taken on April 25th, 2021, and only reflect a small portion of the growing homeless in the city. The problem is complex, according to Chonburi Provincial authorities who work with the homeless and run shelters, as many of those on the streets have both physical and mental illnesses or drug addictions. Indeed, some local residents have recently complained to city hall about allegedly seeing homeless people living in front of shuttered businesses openly consuming illegal drugs. They have also complained about some causing former business fronts to look poor with makeshift shelters, garbage, and other alleged violations.

According to the Chonburi Provincial Authority, many of the homeless are also foreign nationals from Cambodia, Laos, or Myanmar who cannot return home for a variety of reasons including unrest in their own countries or border closures due to Covid-19. Many worked in the service or hospitality industry but lost their jobs and are now unable to leave. Sending them home is often not an option, especially for Myanmar nationals. The homeless who are Thai nationals often don’t want to leave to their home province as finding food and begging is still much easier in Pattaya than in a remote province.

Pattaya City officials stated they will continue to attempt to offer support for the local homeless as well as ensure they are not violating any laws. One thing is for sure-the longer the Covid-19 situation continues causing businesses to close and people to lose their livelihoods, the more homeless are seen on area streets.
Mja, het zal er alleszins -nu met de nieuwe verstrengde maatregelen, zeker niet meteen op verbeteren.

Ik houd m'n hart vast voor the future..... Hopelijk wordt het daar niet een complete zombie-like wasteland.

#I still wanna enjoy the old Thailand
#Not step into human desolation on nearly each corner of the street
#It was a bit like that @Lumpini during my most recent visit in Bangkok
#I really hope the Thais will surmount this disaster :wai: :wai: :wai:
Oud 3 mei 2021, 13:01   #59
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Hoeveel draden ga je nog oprakelen over corona in Thailand ?

Het is niet eens een issue...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2021, 13:03   #60
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoeveel draden ga je nog oprakelen over corona in Thailand ?

Het is niet eens een issue...
Het is wel #issue ... Vergeet de #hashtags niet.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be