Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2004, 19:56   #41
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Dat heeft niets met democratie te maken maar alles met nieuwswaarde. Als de VRT alle manifestaties van al die kleine partijtjes moet gaan volgen, dan hebben ze al een aparte zender nodig. Met de verkiezingen zelf vind ik natuurlijk wél dat jullie speciale zendtijd moeten krijgen, evengoed als andere partijen.
Mooi, die laatste zin van u. Dat vindt het OVSE ook.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 19:58   #42
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Nee, mijn zoölogie liet me even in de steek: ik wilde eigenlijk blaten...
Echt zot, dus. Ja, wat wil je, met zo'n ideologie. Dat stijgt naar je hoofd.
Oud 12 december 2004, 20:11   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ken zo van die mensen die met hetzelfde "bewonderings-sentiment" voor hun televisie zitten, zowel naar Sissi de Keizerin rond Nieuwjaar, als naar die programma's over de Koninklijke koekendozen-berichten.

Ik vind die mensen ietwat simpel, erg naïef ... de godsdienst en het gezag (en meestal de leeftijd) hebber er alle zin voor kritiek uitgestampt. (en ik bedoel met zin voor kritiek, niet de zin om te bekritiseren, maar wel de zin om kritisch na te denken)

Dat alles heeft niet zoveel met nieuws-media te maken, dan wel met kijkcijfers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 20:34   #44
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Echt zot, dus. Ja, wat wil je, met zo'n ideologie. Dat stijgt naar je hoofd.
$

Wel, Hans1, liever zot dan dom, maar kom: zoek de oneigenlijke betekenis van het woord 'blaten' eens op... (of mekkeren, dat kan ook, maar dat is dan van een ander dier).

ps. Ik ben geen aanhanger van één of andere ideologie. Het is niet omdat ik, nou ja, Vlaamsvoelend ben, dat ik daarom één of andere ideologie aanhang - ik ben een pragmaticus.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 20:49   #45
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi, die laatste zin van u. Dat vindt het OVSE ook.
Wat is het OVSE?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 21:00   #46
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Het wordt dringend eens tijd al die BUB posten hier eens te verzamelen en een site te maken rond hun "straffe" uitspraken. Ik vrees echter dat die site zou overkomen als humoristisch, laat staan dat er veel mensen zouden geloven dat je zo uit je nek kan lullen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 22:33   #47
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat is geen toeval, volgens mij. Vlamingen beschouwen dat hun land Vlaanderen is (en dus niet België). Logisch dat de medias in Vlaanderen volgen wat hun toeschouwers denken. Bovendien spreekt men in Vlaanderen van "Bekende Vlamingen"; niemand spreekt van "Wallons célèbres" op de Franstalige kant. De Belgicisten zullen zeggen dat die Belg zijn; de anderen, zoals ik, zullen zeggen dat ze Franstalig zijn.
Dat is juist de clou van de zaak: Vlamingen en Walen hebben een totaal andere interpretatie van het regionalisme. Walen vinden zich franstalige Belgen, terwijl Vlamingen zich eerst Vlaming voelen, en dan pas Belg, twee apparte identiteiten.

Dat is te zien als je aan het woordgebruik van VRT en RTBF vergelijkt...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 23:07   #48
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het wordt dringend eens tijd al die BUB posten hier eens te verzamelen en een site te maken rond hun "straffe" uitspraken. Ik vrees echter dat die site zou overkomen als humoristisch, laat staan dat er veel mensen zouden geloven dat je zo uit je nek kan lullen.
Dat kan je over elke partij doen. Elke gedreven militant gaat wel eens een beetje te ver in het vuur van de strijd...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 23:23   #49
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

De top van de meeste partijen echter niet. Maar leuk dat je het toegeeft dat jullie een hoog humoristisch gehalte hebben
Oud 12 december 2004, 23:28   #50
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Onze partijtop kan tenminste nog lachen en zichzelf relativeren, wat van geen enkele andere partij kan gezegd worden. Daartegenover staat natuurlijk wel dat wij een ijzersterke boodschap hebben.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 23:36   #51
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Onze partijtop kan tenminste nog lachen en zichzelf relativeren, wat van geen enkele andere partij kan gezegd worden. Daartegenover staat natuurlijk wel dat wij een ijzersterke boodschap hebben.
Daar ben ik het volmondig mee eens
Oud 12 december 2004, 23:48   #52
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Relativeer uw ijzersterke boodschap dan maar eerst ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 00:44   #53
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De top van de meeste partijen echter niet. Maar leuk dat je het toegeeft dat jullie een hoog humoristisch gehalte hebben
Maar, man, lachen is gezond ! Wij zijn tenminste geen klagende zuurpruimen zoals die flaminganten hier.
Oud 13 december 2004, 00:46   #54
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Wat is het OVSE?
Ah ja, flaminganten zijn niet van de slimsten, hè. Ik had het moeten weten.

Organisatie voor veiligheid en samenwerking in Europa. Houdt zich vooral bezig met het controleren van het regelmatig verloop van de verkiezingen in Oost-Europa, maar ze mogen ook eens naar België komen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 13 december 2004 om 00:48.
Oud 13 december 2004, 01:05   #55
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja, flaminganten zijn niet van de slimsten, hè. Ik had het moeten weten.

Organisatie voor veiligheid en samenwerking in Europa. Houdt zich vooral bezig met het controleren van het regelmatig verloop van de verkiezingen in Oost-Europa, maar ze mogen ook eens naar België komen.

OK, u bent grappig. De afkorting kwam me vaag bekend voor. Maar goed, ik gun u uw grapje.
Oud 14 december 2004, 04:56   #56
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik nu ook eens een goed voorstel. "Lachen met Hans1" featuring Bruno*, Patriot!, Kim en A. Succes gegarandeerd.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 20:17   #57
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Houdt zich vooral bezig met het controleren van het regelmatig verloop van de verkiezingen in Oost-Europa, maar ze mogen ook eens naar België komen.
Hmm, me dunkt dat het er bij ons toch al iets democratischer aan toe gaat dan in Oost-Europa. Vindt u het écht zo erg gesteld hier? Of voel ik een beetje frustratie voor de lage percentages bij de verkiezingen?
Oud 14 december 2004, 23:26   #58
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het heeft meer te maken met vrijheid van meningsuiting voor iedereen. Maar dat komt allemaal wel in orde.
Oud 14 december 2004, 23:45   #59
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
U merkt het ongetwijfeld iedere dag: op zowel Vrt, vtm en vt4 is het al "Vlaanderen" wat de klok slaat. Met het woord "België" en "Belgen" wordt omzichtig omgesprongen. Het wordt haast niet meer gebruikt, tenzij het niet anders kan. Zelfs de weerberichten zijn "vervlaamst". Er is "Vlaanderen vakantieland", "vrolijk Vlaanderen", men spreekt over de "Vlaamse kust", de "Vlaamse werkloosheid" enz.

Is dit een goede zaak?
Dankzij de flamingante partijen kan ik me geen Vlaming meer noemen. Ik voel me dan ook niets verbonden met al die programma's die mij met een valse identiteit willen opdringen. Vlaams is op zich niet negatief, maar de N-VA en VB hebben er zo'n vuile nasmaak aan gegeven, dat ik er liever afstand van doe. Wat Vlaams is, slecht is. Ik ben een Vlaming, daar ben ik niet fier op. Ik ben een Belg, d�*�*r ben ik fier op!
Oud 14 december 2004, 23:52   #60
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Ahja, dat moet lukken! Ik heb net Dewinter nog op de Kerstmarkt in Antwerpen gezien. Ik heb geroepen: hey Vlaming! Nog nooit iemand zo wild om zich heen weten kijken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be