Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2020, 16:33   #41
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus al die ziekenhuis directeurs liegen ? Professor Meyfroidt liegt ? Professor Van Noppen liegt ?
Jean Luc Gala liegt?

daarstraks nog iemand gesproken; Alles is perfect normaal in de ziekenhuizen. Tot men mij onweerlegbaar HARD BEWIJS levert geloof ik NIETS meer. Een uitspraak van de ene of de andere, voor of tegen, bewijst op deze ogenblik NIETS.
Het is allemaal pure propaganda, of zoals de "davos-crowd" het netjes verwoordde; to control the narrative, you have to flood the field.
Oud 20 oktober 2020, 17:54   #42
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
zijn vertaling etaleert vooral dat hij dat vakjargon zelf niet verstaat

van

maakt hij

pure kolder.

Nested PCRs gebruiken 2 verschillende sets van primers. De eerste set amplificeert een eerste gekozen sequentie, en aan dat geamplificeerd staal wordt dan een tweede set van primers toegevoegd die opnieuw het gekozen genoomsequentie amplificeert. Die 2-stappen PCR verhoogt de gevoeligheid en specificiteit.

Een pair of nested PCRs slaat op die 2 gekozen sets van primers. Niet op "base pair".
De 37 pairs geeft gewoon aan dat het team 37 verschillende sets van primers gebruikt heeft voor de amplificatie en de analyse. Die 37 sets zijn niet lukraak gekozen, maar zo geselecteerd dat al die sequenties samen het volledige genoom omvat (spanning the genome).

dan ijlt hij verder:

lol nope

Na amplificatie van de 37 verschillende genoomsequenties wordt de sequentie van 800 ?* 1000 basen afgelezen. De computer fantaseert er "de rest van de baseparen" niet bij. Niet nodig, want het gehele genoom wordt gesequenceerd, in stukjes van 800 ?* 1000 baseparen. En die 800-1000 baseparen lange sequencies worden softwarematig in elkaar gepuzzeld aan de hand van overlappende basepaarsequenties.

*zucht*
net zoals tijdens het natuurlijke proces van genreplicatie verloopt het PCR-amplificatieproces niet 100% accuraat, en kunnen er kleine foutjes insluipen in het overschrijfproces. Binnen de cel is er een hele machinerie aanwezig die het overschrijfproces controleert, en zo veel als mogelijk die kleine foutjes eruit haalt. In het artificiele PCR-proces is dat natuurlijk controle- en correctieproces niet aanwezig, en blijven dus die kleine foutjes gewoon zitten, en kunnen zelfs mee geamplifieerd worden.
Zelfs binnen eenzelfde PCR-run op hetzelfde startmateriaal, kunnen de individuele strengen onderling verschillen in een of een aantal baseparen, net omdat het overschrijfproces niet 100% juist. Analyse achteraf door een computer ziet al die individuele basepaarverschillen, en met behulp van zijn software genereert die de meest waarschijnlijke sequentie (bvb 10 strengen geven op een bepaalde plaats een T, en 1 streng geeft voor die plaats een G, dan is de consensus dat het een T is)

Tis nog niet gedaan:

o boy

Eerst: gentamicin en amfotericine zijn antibiotica die standaard worden toegevoegd aan celcultuurmediums, die rijk zijn aan voedingsstoffen en dus een ideale voedingsbodem vormen voor bacterien. Die antibiotica verhinderen dat externe bacteriële contaminatie leidt tot een overwoekering door bacterien, en dus uw heel experiment om zeep helpt. Daar is niks wereldschokkends aan.

Twee: Cowan laat moedwillig het vervolg van de paragraaf weg:

SARS-CoV-2 gedraagt zich in vitro zoals SARS-CoV.

het grappigste is volgende:

een virus, geisoleerd uit stalen afgenomen bij iemand die ziektesymptomen vertoont, maar die, naar analogie van SARS-CoV niet groeit in bepaalde in vitro cellijnen, is blijkbaar niet in staat om mensen te infecteren.

die computer fantaseert geen genetische code, die leest die code af en geeft die weer.
Dat was al snel duidelijk, onze "dr." (kwakzalver eerder zou ik zeggen), begrijp er totaal niets van:

-Hij haalt het begrip base-paar en primer-paar door elkaar
-Een bactericide is noodzakelijk om inoculatie van een virus niet te contamineren met bacteriën
-Verschillende celtypes hebben variërende niveaus van ACE2 receptoren op dewelke het Sars-cov-2 virus aanvalt. Cellijnen met cellen die veel ACE2 receptoren hebben, zoals de gebruikte Vero cellijnen (afkomstig uit nierweefsel) gaan natuurlijk hogere virustiters produceren dan cellijnen met cellen die nauwelijks ACE2 receptoren bevatten...

En inderdaad die zijn blog staat vol van 5G-geïnduceerd Covid, gestructureerd water, kruidenextracten en ander andere kolder.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 18:01   #43
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Jean Luc Gala liegt?

daarstraks nog iemand gesproken; Alles is perfect normaal in de ziekenhuizen. Tot men mij onweerlegbaar HARD BEWIJS levert geloof ik NIETS meer. Een uitspraak van de ene of de andere, voor of tegen, bewijst op deze ogenblik NIETS.
Het is allemaal pure propaganda, of zoals de "davos-crowd" het netjes verwoordde; to control the narrative, you have to flood the field.
Moesten de dokters nu niet weten waren kruipen van het werk ik zou je naar hun doorverwijzen.
Alhoewel, in de ziekenhuizen is er ook nog plaats voor de erge gevallen, die gaan ze zeker niet aan hun lot overlaten.
Oud 20 oktober 2020, 18:05   #44
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dat was al snel duidelijk, onze "dr." (kwakzalver eerder zou ik zeggen), begrijp er totaal niets van:

-Hij haalt het begrip base-paar en primer-paar door elkaar
-Een bactericide is noodzakelijk om inoculatie van een virus niet te contamineren met bacteriën
-Verschillende celtypes hebben variërende niveaus van ACE2 receptoren op dewelke het Sars-cov-2 virus aanvalt. Cellijnen met cellen die veel ACE2 receptoren hebben, zoals de gebruikte Vero cellijnen (afkomstig uit nierweefsel) gaan natuurlijk hogere virustiters produceren dan cellijnen met cellen die nauwelijks ACE2 receptoren bevatten...

En inderdaad die zijn blog staat vol van 5G-geïnduceerd Covid, gestructureerd water, kruidenextracten en ander andere kolder.
Kruidenextracten: cursus hekserij gevolgd ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 05:53   #45
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Moesten de dokters nu niet weten waren kruipen van het werk ik zou je naar hun doorverwijzen.
Alhoewel, in de ziekenhuizen is er ook nog plaats voor de erge gevallen, die gaan ze zeker niet aan hun lot overlaten.
De media heeft je goed te pakken, maar geen nood, je bent zeker niet alleen.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 08:43   #46
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
De media heeft je goed te pakken, maar geen nood, je bent zeker niet alleen.
Nee. Ik spreek uit ondervinding en dat heb ik hier al eens uitgelegd op dit forum.

Laatst gewijzigd door kojak : 21 oktober 2020 om 08:45.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 10:01   #47
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Neem even de tijd alles goed te lezen. De manier waarop sars-cov2 geïsoleerd en gesequenseerd werd is gewoon pure fraude. En wat ze dan hebben "gevonden" is dus niet schadelijk voor de mens. Volgens hun eigen regels hé.....

Wat er nu "onder de mensen is" is dus niet duidelijk, maar het is zeker geen "sars-cov2."
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 10:28   #48
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Is nu gemuteerd en overleeft in lucht, dat is nu de reden van vele besmettingen.
Er zijn al mensen die in volledige quarantaine toch besmet zijn geraakt, hoe?
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be