![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vandaag zijn er in West-Vlaanderen 22 nieuwe opname in de ziekenhuizen...maar er zijn er ook 22 ontslagen. Dat is dus een stijging van 0,0! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom denk ik ook dat het plateau is bereikt, ik hoop dat ze een weekje afwachten met zot doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om on topic te blijven: Ik vind echt dat degenen die in het begin van het jaar over ‘vals veiligheidsgevoel’ ivm mondkapjes gelijk aan het krijgen zijn.
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() In de provincie Antwerpen zijn er vandaag 37 opname en 23 ontslagen, dat is + 14 wat wil zeggen, dat er gemiddeld 1 persoon per ziekenhuis is bijgekomen. Omdat er 14 ziekenhuizen in de provincie Antwerpen zijn.
Is dat dan een alarmpeil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Ranst in Maart over het puur psychologische nut van mondmaskers. Ondertussen blaast hij warm en koud tegelijk.
---- Van Ranst, die vreest voor een opbod aan straffe maatregelen, stipte ook aan dat er gewoon te weinig mondmaskers zijn in ons land. ‘Zelfs voor wie ze wel nodig heeft, zijn er niet genoeg.’ Het maakt een discussie over het nut om iedereen een masker te laten dragen, wat virtueel. Enkel op plekken waar social distancing moeilijk ligt - een werkplek waar je geen anderhalve meter afstand kunt garanderen - kan je eventueel wel een mondmasker dragen, zei Van Ranst, die ook herhaalde dat een mondmaskers dragen voor- en nadelen biedt. ‘Er zijn plaatsen waar het enige nut heeft, er zijn plaatsen waar het geen nut heeft. Je moet ze ook altijd op- en afzetten, wat ook weer niet zo hygiënisch is, want dan moet je je gezicht aanraken. Maar als je je geruster voelt met een masker, moet je dat maar doen. Als het je hersenen rust geeft, is er niets tegen’, besluit de viroloog. https://www.standaard.be/cnt/dmf20200331_04908550 |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarbij op het hoogtepunt van de eerste golf maten we gemiddeld per 100.000 inwoners 83 besmettingen per week. Nu zijn er dat 620! Dat is bijna het achtvoud! Toen lagen er 6000 mensen in de ziekenhuizen, nu 2000. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds ik een echte griep gehad heb, laat ik mij meestal inenten omdat het zo lastig is. Ik heb het dus dit jaar begin maart weer gehad, maar slechts 3 dagen (normaal is dat 7 - 10 dagen). Misschien omdat ik toch een vaccin had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig test men wat meer, en zal die factor geen 20 meer zijn, misschien 3 of 4 of zo. Ik denk dat je de huidige cijfers door 5 of 8 kan delen om te vergelijken met toen, qua cases. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogh, dat is veel minder dan ik dacht. M'n vader heeft hetzelfde beroep en heeft gewerkt tot z'n 80 en kan ook niet herinneren dat die ooit zware griep heeft gehad. Een paar dagen ja, dat hebben we elk jaar wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor velen is het gewoon wat koorts, algemene slapte,... met andere woorden, in de zetel liggen en Netflix kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gaan werken met de lichte griepsymptomen zorgt er natuurlijk wel voor dat je mensen besmet die mogelijks wel heel zwaar afzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dat laatste geen griep is maar een verkoudheid. Ik zou denken dat het gros van die 500 000 echte griep-zieken (ttz, waar een griep virus kan vastgesteld worden) inderdaad "zware griep" hebben. Maar ik vind daar geen cijfers over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mijn ouders, vrienden, collega's,... thuis zitten met "de griep", hebben ze nog nooit verteld dat ze zo doodziek waren. Oké, mijn kennissenkring hoeft niet representatief te zijn maar als er jaarlijks 3-5% van de bevolking griep heeft, dan zou ik toch mensen moeten kennen die zo zwaar ziek waren? De keer dat ikzelf volgens de dokter griep had, had ik spierpijn en koorts. Zeker spierpijn is toch helemaal niet het gevolg van een verkoudheid? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 23 oktober 2020 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel die zever over mondmaskers doet mij denken aan de uitspraak van een oude officier die ik kende. Die vroeg steeds aan zijn soldaten, waarom draag je een helm, je krijgt immers toch een buikschot. Vandaag stel ik vaak de vraag aan politieagenten, waarom draag je een scherfvest, ze knallen je toch door je hoofd. Het geeft allemaal slechts een gevoel van veiligheid. Laatst gewijzigd door Jantje : 23 oktober 2020 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |