![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse regering heeft onafhankelijk (er waren geen Walen en Sossen bij betrokken) in eer en geweten beslissingen genomen waarvan ze overtuigd is dat deze de beste zijn voor de bevolking. Ze heeft gekozen om de belasting in de hospitalen proberen in te perken en toch de economie zo weinig mogelijk te schaden. Het is een keuze die de Vlaamse regering heeft gemaakt. Men kan daar kritiek op hebben, maar als men de verantwoordelijkheid overweegt die de Vlaamse regering draagt in het op peil houden van het socio-economische weefsel moet men erkennen dat deze Vlaamse regering op zijn minst een beslissing heeft genomen. Mijn PERSOONLIJKE mening over dat corona-gedoe is totaal anders. Maar ik heb dan ook geen enkele verantwoordelijkheid om de maatschappij draaiende te houden. En op een forum hoef ik ook niet bezorgd te zijn om zo weinig mogelijk mensen tegen het hoofd te stoten. Mijn PERSOONLIJK aanpak zou zijn : niets doen. Tegen de verspreiding van een virus is eigenlijk niets te doen. Ik zou ook alle werknemer onder een zelfstandigen statuut onderbrengen. Niet werken, geen inkomen. Ik zie veel te veel dat corona wordt misbruikt om toch maar wat quarantaine-verlof te hebben. Deze zeer Darwiniaanse aanpak zal natuurlijk ook zware gevolgen hebben voor zwakkere mensen. Maar zoals gezegd, op een internetforum hoef ik daar niet onmiddellijk rekening mee te houden. De aanpak zou wel als voordeel kunnen hebben dat, indien mogelijk, groepsimmuniteit op langere termijn het doorgaan van het normale leven verder garandeert. Maar ik besef heel goed dat geen enkele regering, links of rechts, Waals of Vlaams mijn aanpak kan overnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij bouwfirma's en dergelijke konden ze al voorspellen wie er gebruik van zou maken, en dat is echt een minderheid. Idem dito in een bepaald woonzorgcentrum, daar voorspelden ze dat de hulpkok minstens 1 keer in quarantaine zou gaan. Welnu, hij is aan z'n derde keer bezig. Dat zijn de mensen die er altijd de kantjes aflopen, juist op tijd komen (meestal juist te laat, tot ze aan z'n loon gingen). Voor het minste kuchje thuisblijven, ... Dat anderen dan voor hem moeten invallen en hun vrije dagen moeten opofferen, wie maalt daar nu om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Ik !
Met zulke mensen kan men echt niets aanvangen. De enige oplossing is iedereen in een zelfstandige statuut onder te brengen. Niet werken = geen inkomen. Maar wie hierover verder nadenkt, ziet onmiddellijk ook vele andere grote voordelen. Stel bvb dat migranten hier automatisch een zelfstandigenstatuut zouden mogen genieten, ze zouden veel meer moeite doen om de taal van de streek te spreken en zich in te passen in de maatschappij. Bvb zou ook fibromyalgie onmiddellijk opgelost zijn. CVS's zou heel wat minder voorkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mensen sneller geactiveerd moeten worden en dat doppen in tijd beperkt moet worden, daar ben ik wel voorstander van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Wie een gezonde werklust heeft hoeft voor niets bang te zijn. En iedereen heeft de capaciteiten om in de markt het beste van zichzelf te geven. En wie daarin echt zijn best doet kan een centje voor de oude dag opzij leggen, voor tijden waar het allemaal niet meer zo vlot gaat. Maar volledig op eigen initiatief. Dan hoeft er ook geen geklaag meer te zijn dat de overheid ons pensioengeld verknoeit en ons een hongerpensioen uitbetaald. Natuurlijk, dit principe moet zeer goed omschreven sociale correcties hebben. Wie echt gehandicapt is (bvb blind), zou via de overheid wel degelijk een uitkering moeten krijgen die een normaal en menselijk leven toelaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet meer dan goed genoeg dat de slinger compleet aan het doorslaan is. We spenderen bedragen aan goede levensjaren die astronomisch hoog liggen. We zijn zelfs aan het evolueren naar een factor oneindig omdat ze op termijn levensjaren zullen kosten. Het korte termijndenken is stuitend. Van politici verwacht ik dat, van intelligente mensen zou ik dat echter veel minder verwachten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als een deel van patiënten thuis zichzelf kan opvolgen (voor een fractie van de kost van een ziekenhuisbed), is er vermoedelijk ook nog een deel dat pakweg in een hotel door een paar tijdelijk werklozen met een minimum aan opleiding opgevangen kan worden. Dat zou al een flink stuk schelen voor de belasting van de ziekenhuizen, zodat onze verpleegkundigen en artsen zich kunnen toespitsen op de patiënten die wel professionele hulp nodig hebben. Probleem: Citaat:
Er is de laatste jaren veel te weinig geïnvesteerd in preventie, vergeleken met de buurlanden (een bevoegdheid van de gemeenschappen overigens). Voor de ziekenhuissector lag er net een plan klaar om eindelijk eens te beginnen om efficiënter om te gaan met het geïnvesteerde geld. Daar was -vooral in Wallonië- veel tegenstand tegen, en ik neem aan dat dat plan ondertussen diep begraven is. Laatst gewijzigd door gertc : 28 oktober 2020 om 08:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet je aan iets denken? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samen met een universeel basisinkomen en het afschaffen van het halve overheidsapparaat zou dat wel gaan, probleem is dan dat ze met miljoenen meer voor de deur gaan staan om binnen te geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zouden voor de asielzoekers gewoon moeten zorgen voor bed en voeding. Dat mag voor mij in grote loodsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 28 oktober 2020 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat onze ziekenhuizen gaan kraken ligt vast, nu rest de vraag alleen hoe erg het zal worden en wat regels betreft als telewerk de norm is, wat zitten die ministers dan allemaal in Brussel te doen? of heeft er geen enkele voldoende inkomen voor een abonnement bij telenet en een skype-account? |
|
![]() |
![]() |