![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het restaurant waar ik regelmatig kom, heeft meer dan € 10.000 geïnvesteerd om aan de anticorona eisen te voldoen. Na een paar weken moeten ze opnieuw sluiten. Onrechtmatig en in feite oplichting. Mijn kapper, vandaag nog geweest, is wanhopig. Ook hij heeft aan alle redelijke eisen voldaan. Enkel op afspraak en max 2 klanten in de zaak. Ontsmet de handen 10 - 20 keer per dag. Ook hij moet sluiten. Waarom?
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anno 2020 kan iedereen aan journalistiek doen met eigen middelen zonder onnodige verplaatsingen en fysieke contacten. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 oktober 2020 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever begrijpt niet dat restaurants moeten sluiten.
Ik denk dat de steen niet alleen naar Bart mag geworpen worden want er zijn tal van mensen die de dramatische situatie (Covid-19) niet begrijpen of niet willen begrijpen. Ik geef een praktisch voorbeeld: Mijn moeder die zegt: opgepast jongen, niet naar de winkels gaan want dat is gevaarlijk en na een klein kwartiertje krijg ik een papiertje toegeschoven met wat zij bestelde in de winkel(s) die nog open zijn. Kan jij dat eens gaan halen jongen? Ik zwijg dan in alle talen, denk er het mijne van en ga het maar halen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me niet onbelangrijk. Of gaat u straks ook janken dat mensen nog naar de super markt gaan?
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo snel en hard als hij is opgekomen, zo hard gaat hij ook de andere weg op. Met uitspraken als dat het ecologisch nog nooit zo goed gaat als vandaag, dat we niets aan onze levensstijl moeten doen maar dat men gewoon moet vertrouwen hebben in mens en technologie om alles op te lossen, met het aanleggen van parkings midden in het stad, met zijn uitspraken aan het begin van de covid pandemie ( het is maar een griepje ), nu met zijn restaurants. De man blijkt meer dan ooit de voeling met de realiteit te hebben verloren en slaagt er blijkbaar niet in mee te evolueren waarin hij vervalt in narcisme en wishful thinking uit zwakheid omdat hij de realiteit niet wil of kan onder ogen zien. Potentieel gevaarlijk daar de man ook een behoorlijk klankbord heeft in de media.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar is de eerste kosten baten analyse van een genomen strategie en een bewandeld pad ? Nog geen enkele gezien. Waar heb je ooit al eens een vergelijking gezien tussen de inspanning om een corona leven te redden, en inspanning om een griep dode te vermijden, gezien op die "informerende panelen ? Waar heb je ooit al eens gehoord dat een werkende lockdown een volgende golf organiseert ? Waar heb je ooit al eens gehoord over hoeveel procent van de jaarlijkse normale doden we hopen te vermijden ? Geen enkel gebalanceerd debat wordt gevoerd. Meestal enkel maar anecdotische informatie, en slecht aangebrachte statistieken. Geen enkele argumentatie over het onderscheid tussen correlatie en causatie. Geen enkel debat over de juiste definities van dingen zoals groepsimmuniteit. Geen enkele beschrijving van basis wetten in epidemiologische modellen, over het verband tussen R en groepsimmuniteit bijvoorbeeld. Enkel maar oeverloos onwetenschappelijk anecdotisch emo gelul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aspect aërosolen werd tot nu toe stiefmoederlijk behandeld Deze week een presentatie gezien omtrent het effect ervan in slecht verluchte ruimtes. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat het aspect verluchting, ventilatie belangrijk zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Datzelfde geldt ook voor restaurants en café's...ik heb er de laatste maanden vele gezien die er serieus hun voeten aan veegden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geld is waardeloos en het huidige economische systeem is een irrealistisch spelletje dat op eender welk moment kan imploderen. Mensen zullen zich moeten aanpassen net zoals dat destijds met aids gebeurde die ook voor een nieuwe realiteit zorgde.
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kappers zijn in nauw contact met klanten, wanneer een kapper besmet geraakt kan deze op zijn beurt ook weer een hele resem klanten infecteren. Kortom, perfect logisch dat beide gesloten worden. Spijtig voor zij die hun best doen, maar België heeft toch geld genoeg en er zullen wel compensaties volgen.
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Welke nieuwe realiteit heeft aids voor gezorgd? Dat je niet meer vrolijk in het rond kunt liggen neuken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gans het probleem is dat er geen doel is, en geen plan. Dat men als een kieken zonder kop ad hoc doelen bedenkt en dinges doet. Welk doel willen we bereiken, met welk plan, aan welke kost in welk tijdsvenster ? Doen we alle acties in het kader van dat plan ? Hadden we een raming van de kost van het plan, en de beoogde winst (in levens bijvoorbeeld), en vonden we dat billijk in vergelijking met andere zulke overwegingen in andere domeinen ? Citaat:
Ik beschouw dat 1 maand huisarrest bijvoorbeeld een kost heeft van 10 miljard als morele schadevergoeding, zelfs al gaat er geen Euro economisch verloren. Uit het equivalent van 1 maand huisarrest of 1000 Euro boete, voor 11 miljoen mensen. Ik beschouw een verboden feestje als equivalent aan een waardeverlies gelijk aan de som van wat de deelnemers bereid hadden geweest om ervoor te betalen. Ook al moesten ze in werkelijkheid niks betalen. Als schade die ze oplopen. En zo voort. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2020 om 14:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aids inderdaad. Vroeger kon je vrolijk in het rond neuken, die tijd is ook opeens veranderd. Gelukkig in dit geval was het vrij gemakkelijk te voorkomen door gebruik van het condoom. Het wordt er in ieder geval niet prettiger op, maar de mens heeft het allemaal aan zichzelf te wijten. En het zal hier heus niet bij blijven. Ik heb medelijden met de kinderen die thans geboren worden ...
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een epidemie komt langs zoals al zovele malen bij de mens. Gewoon er doorheen en het is achter de rug he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
schulden zijn echt
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kapper werkt enkel met één klant binnen. Als daar wat ventilatie of luchtfilter voorzien wordt is er maar een heel klein risico. Dat veel mensen lang samen zonder veel ventilatie een groot risico is is allang geweten maar ook hier kunnen ventilatie en luchtzuivering goed helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat komt ook omdat men dit weer totaal averechts aanpakt. Men gaat restricties invoeren, niet omdat die restricties direct zinvol zijn voor het beoogde doel, maar omdat zij eventueel het omzeilen van andere restricties moeilijker maken. Gans de fout bij dit dwingelandij proces zit hem precies in de dwingelandij, en de schrik dat men de dwingelandij zal trachten te omzeilen, waardoor men heel bot moet schade gaan veroorzaken. Ideaal gezien gebruikt men geen dwang waar er de duidelijke wens is om die dwang te omzeilen en de ENIGE motivering de 'straf' is, maar gebruikt men directe motivering. Ik zou denken dat U een groot risico laten lopen om bij triage geweigerd te worden, veel beter werkt (en een zelf-ingebouwde "straf" heeft - wat logisch is bij motivering) dan allerlei dwingelandij. "Ge doet zo onnozel als ge wilt, maar als ge onnozel doet, en er is plaats te kort, dan wordt ge niet verzorgd" lijkt mij 100 keer pertinenter dan "kapper sluiten want het zou wel eens kunnen dat mensen dat misbruiken om elkaar te zien". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel kappers schieten er nog over, na zoveel maanden terug aan het werk na de eerste lock down?
Hoeveel obers in de restaurants? Waar zitten eigenlijk de "lekken" in de covid-maatregelen tot op heden?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |