![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze worden gedetecteerd op heterdaad en/of op basis van burenklachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs in Zweden is de bevolking dat aanmodderen beu aan het worden. Mensen beginnen ook wel te beseffen dat landen waar ze wel drastisch hebben ingegrepen al mijlen verder staan als hier. De algemene trend is eerder dat we veel te laks zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn hier vooral tegenmensen geworden in plaats van medemensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus het zou wel eens heel anders kunnen uitdraaien dan waarvan jij droomt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 december 2020 om 03:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zoals ik al zei, er zijn geen wetten meer in belgie, er zijn geen burgerrechten meer. Er is alleen een dictatuur die volledig willekeurig kan bepalen wat wel en niet mag en die illegale maatregelen ook afdwingt met illegale handelingen en acties. En de bange oude man in de staart staat te juichen voor dat fascisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat kan natuurlijk komen omdat diegenen die gevangen zijn door de angstpsychose niet meer buiten komen en de normale mensen wel. Dat zou natuurlijk ook de radicalisering van veel corona fascisten verklaren. Ze zitten alleen maar thuis naar de televisie te kijken die hen constant verteld dat de wereld aan het vergaan is, en ze hebben niemand die hen nog in contact met de werkelijkheid brengt. En zo worden ze steeds extremer in hun gedachtengang, omdat die nooit meer onderbroken wordt door een kritische stem. Eenzaamheid is gevaarlijk, mensen beginnen rare dingen te doen als ze niet worden tegengesproken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken eigenlijk geen mensen die met grote groepen buiten afspreken. Ik zie geen kroegen die open zijn en zeker geen kroeg waar mensen zitten. Ik ken geen mensen die gaan fitnessen of zwemmen Ik ken geen mensen die momenteel naar de kapper gaan. Ik ken geen supporters in de voetbaltribunes noch in andere tribunes. Ik ken geen mensen die weigeren een masker te dragen daar waar dat verplicht is Ik ken geen mensen die weigeren in de rij te staan alvorens de winkel binnen te gaan Ik ken geen mensen die nu een groot huwelijksfeest organiseren. Ik ken geen mensen die momenteel naar een concert of festival gaan Ik zie geen begrafenissen waar 150 mensen aanwezig zijn. Ik ken geen mensen die momenteel naar de bioscoop gaan. Ik ken geen mensen die momenteel naar een gastronomisch weekend gaan Ik ken geen mensen die nu gezien met twee een winkel binnenstappen. Die paar anderen zullen waarschijnlijk die mensen zijn die jij wel kent ![]() Ik begrijp dat jij wel zou willen dat mensen zich nergens meer aan houden maar denk niet dat dat zo is. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 december 2020 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarentegen dragen veel mensen hun mondmasker niet altijd waar het officieel moet, komt de kapper vaak aan huis (u kent er zo één), stapt men gewoon achter elkaar de winkel binnen om met 2 te shoppen en zijn er best veel die achter gesloten deuren afspreken. De motivatie lijkt vooral de angst te zijn om beboet te worden ipv. dat de regels een echt draagvlak hebben.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 7 december 2020 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het culpabiliseren is belachelijk en simplistisch. De cijfers dalen niet meer zo snel, automatische reactie: dat is omdat de mensen niet braaf genoeg zijn. Ik kots van zo'n mentaliteit: we spreken hier over een virus. Dat hebben we nog nooit tegen gehouden door mensen in hun kot te stoppen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Partijlid
|
![]() Voor alle voorstanders van strenge maatregelen.
Noem eens 1 respiratoir virus dat uitgeroeid is door lockdowns, mondmaskers et tutti quanti. 1 voorbeeld slechts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als voorbeeld enkele sujets op het forum die voor extreme beperkingen zijn maar wel nog vlug op reis gaan omdat het nog mag. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk naar de cijfers. We hadden zowel tijdens de eerste als tijdens de tweede golf een van de strengste aanpakken ter wereld, én we hadden de meeste doden. ALLE landen die niet zo drastisch hebben ingegrepen staan mijlen verder dan hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() Vandaag in De Standaard:
Burgemeester Bart De Wever (N-VA) reageerde in het VRT-programma De zevende dag ontsteld op de ?*cijfers. ‘De mensen worden steeds brutaler en laten de politie niet binnen’, zei hij. ‘De politie wordt uitgescholden voor “racist”. Vrouwelijke agenten krijgen te horen dat ze “hoeren” zijn.’ HéHé, over welke bevolkingsgroep zou het hier gaan ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch meen ik te lezen te horen en te zien dat zeker 80 % van de mensen zich zo veel ze kunnen aan de regels wil houden. Mensen beseffen dat er geen andere manier zal zijn om het onder controle te krijgen zie te houden. Of het met draagvlak heeft te maken ja misschien wel maar volgens mij eerder met ons gebrek aan burgerzin en individualisme. Op zich vind ik daar eigenlijk niks mis mee maar in deze problematiek speelt ons Westerlingen dat zeker niet in het voordeel..... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 december 2020 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |