![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() wat voor mij moeilijk verteerbaar is, zijn de katastrale inkomens, voor iedereen ongeacht het feit of je huurinkomsten hebt of niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben benieuwd wat ze gaan uitvinden... en of (welke) overgangsmaatregelen er zouden komen. Zelf verhuur ik een woning die ik enkele jaren geleden voor enkele tienduizenden euro's gerenoveerd heb. En over een paar maanden is de lening van de aankoop afbetaald. Al die kosten konden niet afgetrokken worden. En vanaf dat due investeringen beginnen te renderen zou ik belasting op de echte inkomsten moeten betalen? Ik zou niet lachen...
Slecht nieuws voor de eigenaars die een of twee woningen verhuren, goed nieuws voor grote vastgoed firma's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb niks tegen een wigwam, laat wel even weten in welk stadspark we terechtkunnen.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over welke concrete huurder wordt gekozen hé. Ik heb het over het bepalen van de huurprijs. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 23 november 2020 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zal daar binnenkort ook duur worden voor een 5x2m tent en tegen de bomen mag je niet plassen.
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/laakdal/huurders-...nden~acab5161/
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan denk ik dat je het globale concept van het katastrofale inkomen niet snapt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeten te melden:
ik heb deze draad lang niet willen openen, want de titel is zo fake news. De Europese dreiging was er niet omwillen van 'niet belasten van huurinkomsten', maar wel het verschillend belasten van huurinkomsten van binnenlandse of van buitenlandse oorsprong. Persoonlijk zou ik willen pleiten voor de exclusiviteit om belasting te heffen op een onroerend goed, voor de overheid waar het goed gelegen is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een mens allemaal leest.... “belastingen op huur, recht voor de fiscus op je rekening te kijken, ...” .
Liberalisme: hoe pesten we de welvaart kapot.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Een verhuurder zal streven naar zo'n hoog mogelijke huurinkomsten en waardeverhoging van het vastgoed met zo min mogelijke vaste kosten en enkel rendabele investeringen. De maximale huurprijs vragen staat niet garant voor maximale huurinkomsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() "zo hoog mogelijk" en ""zo rendabel mogelijk" is niet hetzelfde.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En leg dan ook eens een keer uit hoe het komt dat iedere belg met een gelijkwaardige woning niet even hoog belast wordt op zijn eigen woning... Leg dan maar eens uit dat in principe elke belg gelijk is voor de wet,maar niet gelijk is op de belastingen die moeten betaald worden wat betreft zowel de kadastrale als gemeentelijke belastingen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De provincie en de gemeente kan / mag / zal daar opcentiemen op heffen. Deze opcentiemen zijn de bevoegdheid van de provincie voor de provinciale opcentiemen en de gemeente voor de gemeentelijke opcentiemen, zij bepalen dus autonoom hoeveel ze daar op heffen. Het kan dus zijn dat twee dezelfde huizen, die naast elkaar liggen en hetzelfde kadastraal inkomen hebben, maar in een andere gemeente en / of provincie liggen, een grotere of kleinere belasting betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het inderdaad.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie vastgoed koopt met de bedoeling daar geld mee te verdienen soms veel geld die mag en kan dat omzeggens in het zwart doen.....er klopt iets niet. Maar nogmaals van mij mag het zo blijven......alhoewel ik stilaan begin met er van de hand te doen. Heb geen kinderen en of erfgenamen en wil er liever nu het nog kan mensen laten van genieten die ik zelf uitkies dan alles aan de staat te laten. |
|
![]() |
![]() |