Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 11:39   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja maar jij wilt wel meer maatregelen van ons. Jij wilt dat de maatregel er komt dat wij niet mogen gaan skien. Awel dan wil ik de maatregel dat jullie niet uit jullie huis mogen komen. En die maatregel is nog effectiever dan de jongere te laten gaan skien.
Omdat de Belgische overheid geen controle heeft op wat er in die toeristische gebieden gebeurt uiteraard. Voorbeelden legio.
Oud 22 november 2020, 11:44   #42
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja maar jij wilt wel meer maatregelen van ons. Jij wilt dat de maatregel er komt dat wij niet mogen gaan skien. Awel dan wil ik de maatregel dat jullie niet uit jullie huis mogen komen. En die maatregel is nog effectiever dan de jongere te laten gaan skien.
Of dat een Vlaming zal kunnen gaan skieën, daar zal geen enkele Vlaming over beslissen, tenzij dat jullie skipistes open doen op de Kemmelberg of de muur van Geraardsbergen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:49   #43
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Of dat een Vlaming zal kunnen gaan skieën, daar zal geen enkele Vlaming over beslissen, tenzij dat jullie skipistes open doen op de Kemmelberg of de muur van Geraardsbergen.
Als Oostenrijk in februari de pistes zou openstellen en die zouden zeggen dat de Belgen welkom zijn, dan hoeft onze overheid dat niet te verbieden om te gaan.

En om op Dadeemeeee te antwoorden, ik heb geen behoefte aan een overheid die mijn doen en laten controleert. Of willen we nu al terug naar de tijd van de Stasi?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:42   #44
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Als ge graag nog tot juni opgehokt zit omdat ge het niet kunt laten om eens ene keer in heel uw leven niet te gaan skiën dan zou ik dat vooral doen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:46   #45
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als ge graag nog tot juni opgehokt zit omdat ge het niet kunt laten om eens ene keer in heel uw leven niet te gaan skiën dan zou ik dat vooral doen.
Ze vragen nu al om opgehokt te zitten tot juni. Waar zit dan het verschil??
Oud 22 november 2020, 12:48   #46
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens, het is toch niet omdat er ergens sneeuw ligt dat je er dan mordicus moet gaan op skieën? Zijn er dan voor die mensen echt geen andere manieren om "fun" () te hebben? Als dat zo is dan zijn het toch maar sukkels.
Oud 22 november 2020, 12:51   #47
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Overigens, het is toch niet omdat er ergens sneeuw ligt dat je er dan mordicus moet gaan op skieën? Zijn er dan voor die mensen echt geen andere manieren om "fun" () te hebben? Als dat zo is dan zijn het toch maar sukkels.
Ze moeten het niet alleen over het skien hebben hé, het gaat over alle reizen naar andere landen. Of dat nu zon of sneeuwvakantie is.
Oud 22 november 2020, 12:59   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het zijn eigenlijk de reisagenten die de échte bleiters zijn.
Dat de verpleegsters doodop zijn, kan hen niet schelen; zij willen GELD !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 13:00   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, men mag geen vrijheid nemen omdat men anders vrijheid afneemt ? Dat is een reden te meer om die vrijheden maximaal en "decadent" op te nemen telkens men kan he.

Wat men moet doen met mensen die nog van ophokplicht spreken, is van ze aan een lantaarnpaal op te knopen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 13:01   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat de verpleegsters doodop zijn, kan hen niet schelen; zij willen GELD !!!
Mensen die doodop zijn omdat hun business eens boomt !
Oud 22 november 2020, 13:02   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mensen die doodop zijn omdat hun business eens boomt !
Ga eens een volle dag (en nacht) als vrijwilliger in een hospitaal werken.

De reisagenten willen alleen GELD. "Duivels' zak is nooit vol" zegde ons moedertje.

Laatst gewijzigd door Boduo : 22 november 2020 om 13:04.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 13:04   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat ook van gepensioneerden die niet willen thuis blijven, maar dan ook niet willen dood gaan zoals van hen verwacht wordt.

Tenslotte kunnen zij zich volledig beschermen van deze ziekte, en moeten zij zich totaal niet moeien met andere mensen die kiezen van een snotvalling op te doen. Zij riskeren MINDER als andere mensen ziek worden. Want nadien zijn die andere mensen gevaccineerd. Maar nee, ze willen iedereen beletten van normaal te leven, omdat ZIJ zich niet voor de keuze willen zien van zich oftewel te beschermen, oftewel te aanvaarden dat ze een voor hen gevaarlijke ziekte kunnen opdoen. En zij beseffen daarbij zelfs niet dat zij hierdoor hun EIGEN risico zwaar vergroten, terwijl zij de maatschappij mee kapot maken.
Oud 22 november 2020, 13:05   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men mij daar dik genoeg voor betaalt per uur wil ik dat wel doen. Uiteraard. Hoe meer ik eraan verdien, hoe meer ik gemotiveerd zal zijn he.

Ik wil zelfs zonder problemen die bleitende dokters vervangen die aan triage moeten doen, en ik wil zelfs de spuitjes geven en de lijken ruimen van zij die pech hadden. Mij stoort dat hoegenaamd niet als ik daar vet genoeg voor betaald word.

Allez, als ik 1000 Euro per geruimd lijk krijg, direct. Op dagen dat de cijfers slecht zijn, haal ik dan 20 000 Euro of meer binnen. Direct !

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2020 om 13:06.
Oud 22 november 2020, 13:27   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De reisagenten willen alleen GELD. "Duivels' zak is nooit vol" zegde ons moedertje.
Zo is het een beetje: laat ons nog maar eens een derde golf veroorzaken, mensen besmetten, laten sterven, onze ziekenhuizen overbelasten en ‘niet dringende gevallen’ onbehandeld laten opdat de reissector geld kan verdienen.
Oud 22 november 2020, 13:27   #55
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je het zorgpersoneel morgen niet meer betaald, komen die ook niet meer, hoor.
En ik kan maar hopen dat die reisagenten geld willen. Het is verdorie waar ze van leven.
Er zitten hier tussen de voorstanders van harde maatregelen heel veel mensen wiens loon of pensioen er gegarandeerd op het einde van de maand zal liggen.
Dan is het behoorlijk hypocriet om een reisagent te verwijten dat die geld wil verdienen.

Mijn voorstel: bij een lockdown iedereen hetzelfde minimuminkomen. Eens zien hoelang ze het nog willen volhouden.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 13:29   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als men mij daar dik genoeg voor betaalt per uur wil ik dat wel doen. Uiteraard. Hoe meer ik eraan verdien, hoe meer ik gemotiveerd zal zijn he.
Pas op dat is vermoeiender dan ganser dagen liggen kletsen met virtuele vriendjes.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 13:32   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht

Mijn voorstel: bij een lockdown iedereen hetzelfde minimuminkomen. Eens zien hoelang ze het nog willen volhouden.
Als iedereen maar dan ook iedereen hetzelfde krijgt volgens mij heel lang. Geen jaloezie meer.
Oud 22 november 2020, 13:36   #58
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als iedereen maar dan ook iedereen hetzelfde krijgt volgens mij heel lang. Geen jaloezie meer.
U geloof in de solidariteit onder mensen als het op geld aankomt, is aandoenlijk.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 13:43   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zitten hier tussen de voorstanders van harde maatregelen heel veel mensen wiens loon of pensioen er gegarandeerd op het einde van de maand zal liggen.
Dan is het behoorlijk hypocriet om een reisagent te verwijten dat die geld wil verdienen.
Wel dan zal ik me veroorloven om één keer te spreken met de woorden die zelfstandigen dikwijls gebruiken als men ze een kritische vraag stelt bij deze niemand houdt niemand zelfstandigen tegen om ook een betalende job te zoeken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 november 2020 om 13:46.
Oud 22 november 2020, 13:45   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U geloof in de solidariteit onder mensen als het op geld aankomt, is aandoenlijk.
Herlees eens wat je zelf schreef.

Iedereen hetzelfde inkomen bij een Lockdown was Uw voorstel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be