![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Awel sè", nu krijg ik de tranen in mijn ogen...
![]()
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als mijn woning en appartementje is, dan woon jij in een poppenhuisje. Denk dat jou tuintje kleiner is dan mij voorhof. En mij stoort het helemaal niet dat jij een omheining van 5meter hoog wegzet. Maar verkondingen dat ik de honden moet aanlijnen of opsluiten, opdat jij hier zou kunnen komen wandelen, vergeet het. De honden mogen konijnen en hazen vangen en de katten mogen duiven en fazanten vangen. En als ze daarbij soms een mens de stuipen op het lijf jagen, wil dat zeggen die mens terug naar zijn konijnenkot in stad moet. Je bloemen zijn trouwens belangrijk voor de inkomsten van imkers. De waterlelie en de roos zijn trouwens inheemse planten, alleen de kweek begon in Azië. En door te zorgen dat grazers niet aan je bloemen en planten zitten, geef je een veilige biotoop voor andere kleinere diersoorten, vooral insecten, kruipers en vliegers. Maar de reden dat je het doet is de egoïstische mening dat jij bepaald wat er in je tuin mag gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de honden brengen meestal konijn en haas naar huis. Soms komen ze stoefen met een rat of een mol, maar hert en ree, zijn wat te groot voor hen. Dan zouden ze in roedel moeten gaan jagen en ze zijn maar met 2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Het is niet omdat de hond niet aan de leiband loopt dat hij agressief gedrag vertoont. Dienen we alle honden te straffen voor het gedrag van enkele onbekwame baasjes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() alles aan de leiband en alleen vrijgeleiden voor wolven en everzwijnen, enkel het wild krijgt nog toelating om te doden en te vernielen...
Ja in Limburg zijn ze éch blij met de terugkeer van het wild.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
En de natuurfundamentslisten van Natuurpunt willen de wolf in hun soortenverzameling kunnen toevoegen. Dat is prestige. Dat is echter wel dezelfe organisatie die alle bossen wil monopoliseren in Vlaanderen om dan dikwijls die bossen om te hakken (verdienen met houtverkoop) om er dan bv schrale heide artificieel in stand te houden en te verdienen met jaarlijkse subsidies voor het onderhoud daarvan. Natuurbeheer op zijn Vlaams is een wansmakelijke bedoening grenzend aan incompetentie en dat met een air van hoogmoedigheid. En natuurlijk wordt het ook steeds drukker in de schaarse natuurparken. Elders kapt men in rekord tempo de bomen waardoor natuurminnende wandelaars niet veel opties meer hebben dan om samen te troepen in de verzameltuinen genaamd 'natuurparken'. Laatst gewijzigd door Bach : 5 december 2020 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Honden moeten aan de leiband omdat de mensen het in hun broek doen en agressief uithalen naar honden, die zich daarna gewoon verdedigen tegen HUN aanvaller. De stadmens moet dus uit de bossen, velden en parken wegblijven, ik blijf toch ook weg uit hun steden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien kan je uw eigen raad opvolgen ? Bloemschikken kan zeer rustgevend zijn en kalmerend voor gefrustreerde werklozen die niet verder geraken dan de kerktoren. Het pikt klaarblijkelijk. Goed zo. Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 december 2020 om 10:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Namelijk het weten dat er LoLo's zijn die vinden dat zij hun hond mogen los laten lopen, en dat de gebeurlijke voorbijganger gewoon 'pech' heeft, als die ofwel gebeten zou worden ofwel de stuipen op het lijf krijgt als hij plots een harige bosmuis van 45 kilo voor zich ziet en die op hem/haar afkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan een wapen dat nodig blijkt voor uw veiligheid illegaal zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie het niet eens is met de huidige wet moet politiek/parlementair streven naar een aanpassing van de bestaande wetgeving. Het is niet omdat ik als individu graag het bos in trek en om mij te kunnen verdedigen tegen een aanval van de harige bosmuis, dat ik daarom mijn XM42 Lite Flamethrower mag meenemen. De wet bepaalt namelijk dat dit een verboden wapen is. En dus illegaal is. Jammer, maar helaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerder een rambo wapen. pandambo(reus) ![]() Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 december 2020 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk voel ik me veiliger met mijn Dillon Aero M134 minigun, maar dat is niet zo praktisch tijdens het joggen. Omdat die 14 kilo weegt zonder munitie.
Van rambo gesproken : kijk eerder naar The Terminator. Hier de beroemde minigun scene. https://i.imgur.com/3VFThE0.gif ![]() Su-per efficiënt tegen harige bosmuizen trouwens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de omvang van mijn tuin betreft waarover jij zo misprijzend zit te zemelen, wel die is groot. Zo groot dat er een veelvoud van jouw “voortuintje” zou nodig zijn om de oppervlakte te vullen. En dan hou ik nog geen rekening met een er achter liggende moestuin en een stuk verwilderd bos. Nog iets?
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En judgement day komt er hoe dan ook. |
|
![]() |
![]() |