Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2020, 12:30   #41
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dan mij hij die herten ook afknallen om ze op te eten.
Zichzelf superieur bevindend in psychologie en politiek, maar krijgt niet eens een leesbare zin voor elkaar.
Toch maar pareltjes gaan rijgen of bloemschikken ? Fora zijn niet echt je ding.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 12:30   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Egoïsme tegenover Bambi.
"Awel sè", nu krijg ik de tranen in mijn ogen...
Oud 5 december 2020, 09:00   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw tekst past perfect bij een adept van “Groen”. In tegenstelling tot de sujetten uit uw duivenmelkerverhaal ben ik niet van plan de reeën te vergiftigen of stiekum neer te knallen. Ik ga wel alles doen wat nodig is om hen de toegang tot mijn tuin onmogelijk te maken. Het is nog maar sedert enkele jaren dat die dieren in mijn regio opduiken. Ze mogen er wat mij betreft rondlopen, maar uit mijn tuin moeten ze wegblijven.
Wat uw gelul over rozen, hemerocallis en andere planten betreft, dit is een typisch gekwek van appartementbewoners. Als “Groen” en hun volgelingen uit “Natuurpunt” hun zin krijgen dan wordt het hier een saaie bedoening.
Groen!, Gia, allemaal instellingen die zouden verboden moeten zijn bij wet.

En als mijn woning en appartementje is, dan woon jij in een poppenhuisje.
Denk dat jou tuintje kleiner is dan mij voorhof.
En mij stoort het helemaal niet dat jij een omheining van 5meter hoog wegzet.
Maar verkondingen dat ik de honden moet aanlijnen of opsluiten, opdat jij hier zou kunnen komen wandelen, vergeet het.
De honden mogen konijnen en hazen vangen en de katten mogen duiven en fazanten vangen.
En als ze daarbij soms een mens de stuipen op het lijf jagen, wil dat zeggen die mens terug naar zijn konijnenkot in stad moet.

Je bloemen zijn trouwens belangrijk voor de inkomsten van imkers.
De waterlelie en de roos zijn trouwens inheemse planten, alleen de kweek begon in Azië.

En door te zorgen dat grazers niet aan je bloemen en planten zitten, geef je een veilige biotoop voor andere kleinere diersoorten, vooral insecten, kruipers en vliegers.

Maar de reden dat je het doet is de egoïstische mening dat jij bepaald wat er in je tuin mag gebeuren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 09:06   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Serieus ?
Dan mij hij die herten ook afknallen om ze op te eten.
Lekker vlees is dat trouwens.
Hertenvlees is inderdaad lekker.
Maar de honden brengen meestal konijn en haas naar huis.
Soms komen ze stoefen met een rat of een mol, maar hert en ree, zijn wat te groot voor hen. Dan zouden ze in roedel moeten gaan jagen en ze zijn maar met 2.
Oud 5 december 2020, 09:27   #45
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Het is niet omdat de hond niet aan de leiband loopt dat hij agressief gedrag vertoont. Dienen we alle honden te straffen voor het gedrag van enkele onbekwame baasjes?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 09:29   #46
edwinp
Banneling

Standaard

alles aan de leiband en alleen vrijgeleiden voor wolven en everzwijnen, enkel het wild krijgt nog toelating om te doden en te vernielen...
Ja in Limburg zijn ze éch blij met de terugkeer van het wild..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 10:01   #47
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
alles aan de leiband en alleen vrijgeleiden voor wolven en everzwijnen, enkel het wild krijgt nog toelating om te doden en te vernielen...
Ja in Limburg zijn ze éch blij met de terugkeer van het wild..
De jagers willen hun hobby kunnen blijven beoefenen. Sommigen zullen het waarschijnlijk jammer vinden dat er niet nog groter wild dan everzwijnen en herten te schieten is. Geeft leuke pronk plaatjes en opgezette koppen.

En de natuurfundamentslisten van Natuurpunt willen de wolf in hun soortenverzameling kunnen toevoegen. Dat is prestige. Dat is echter wel dezelfe organisatie die alle bossen wil monopoliseren in Vlaanderen om dan dikwijls die bossen om te hakken (verdienen met houtverkoop) om er dan bv schrale heide artificieel in stand te houden en te verdienen met jaarlijkse subsidies voor het onderhoud daarvan. Natuurbeheer op zijn Vlaams is een wansmakelijke bedoening grenzend aan incompetentie en dat met een air van hoogmoedigheid.

En natuurlijk wordt het ook steeds drukker in de schaarse natuurparken. Elders kapt men in rekord tempo de bomen waardoor natuurminnende wandelaars niet veel opties meer hebben dan om samen te troepen in de verzameltuinen genaamd 'natuurparken'.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 december 2020 om 10:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 10:26   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is niet omdat de hond niet aan de leiband loopt dat hij agressief gedrag vertoont. Dienen we alle honden te straffen voor het gedrag van enkele onbekwame baasjes?
Het aantal agressieve honden dat je kan tegenkomen in een bos of park is op 1 hand te tellen, wel over een heel jaar.

Honden moeten aan de leiband omdat de mensen het in hun broek doen en agressief uithalen naar honden, die zich daarna gewoon verdedigen tegen HUN aanvaller.

De stadmens moet dus uit de bossen, velden en parken wegblijven, ik blijf toch ook weg uit hun steden.
Oud 5 december 2020, 10:51   #49
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zichzelf superieur bevindend in psychologie en politiek, maar krijgt niet eens een leesbare zin voor elkaar.
Toch maar pareltjes gaan rijgen of bloemschikken ? Fora zijn niet echt je ding.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zij die zonder typfouten zijn, werpe de eerste steen.
Maakt het allemaal wat luchtiger.
Jij kan niet onthouden wat er allemaal uit uw computer rolt.
Misschien kan je uw eigen raad opvolgen ?
Bloemschikken kan zeer rustgevend zijn en kalmerend voor gefrustreerde werklozen die niet verder geraken dan de kerktoren.
Het pikt klaarblijkelijk. Goed zo.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 december 2020 om 10:57.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 11:08   #50
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kan niet onthouden wat er allemaal uit uw computer rolt.
Misschien kan je uw eigen raad opvolgen ?
Bloemschikken kan zeer rustgevend zijn en kalmerend voor gefrustreerde werklozen die niet verder geraken dan de kerktoren.
Het pikt klaarblijkelijk. Goed zo.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 11:23   #51
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Maar verkondingen dat ik de honden moet aanlijnen of opsluiten, opdat jij hier zou kunnen komen wandelen, vergeet het.
De honden mogen konijnen en hazen vangen en de katten mogen duiven en fazanten vangen.
En als ze daarbij soms een mens de stuipen op het lijf jagen, wil dat zeggen die mens terug naar zijn konijnenkot in stad moet.

De waterlelie en de roos zijn trouwens inheemse planten, alleen de kweek begon in Azië.

En door te zorgen dat grazers niet aan je bloemen en planten zitten, geef je een veilige biotoop voor andere kleinere diersoorten, vooral insecten, kruipers en vliegers.

Maar de reden dat je het doet is de egoïstische mening dat jij bepaald wat er in je tuin mag gebeuren.
Het is dergelijk fundamentalistisch extremisme dat mensen de gordijnen injaagt, en na een negatieve ervaring ertoe aanzet van de natuur in te trekken voorzien van een (illegaal) defensief wapen.
Namelijk het weten dat er LoLo's zijn die vinden dat zij hun hond mogen los laten lopen, en dat de gebeurlijke voorbijganger gewoon 'pech' heeft, als die ofwel gebeten zou worden ofwel de stuipen op het lijf krijgt als hij plots een harige bosmuis van 45 kilo voor zich ziet en die op hem/haar afkomt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 11:59   #52
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is dergelijk fundamentalistisch extremisme dat mensen de gordijnen injaagt, en na een negatieve ervaring ertoe aanzet van de natuur in te trekken voorzien van een (illegaal) defensief wapen.
Namelijk het weten dat er LoLo's zijn die vinden dat zij hun hond mogen los laten lopen, en dat de gebeurlijke voorbijganger gewoon 'pech' heeft, als die ofwel gebeten zou worden ofwel de stuipen op het lijf krijgt als hij plots een harige bosmuis van 45 kilo voor zich ziet en die op hem/haar afkomt.
Ik kan het niet beter zeggen.
2
Oud 5 december 2020, 12:02   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn enig bezwaar betreft de illegaliteit van een defensief wapen.

Hoe kan een wapen dat nodig blijkt voor uw veiligheid illegaal zijn?
Oud 5 december 2020, 12:05   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De stadmens moet dus uit de bossen, velden en parken wegblijven, ik blijf toch ook weg uit hun steden.

Tsjonge en zeggen dat er sommige aan mij hier al naar het hoofd zwierden dat ik hier veel onzin neerschrijf
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 12:29   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In een rechtstaat is het de wet die bepaalt waar de grens van de legaliteit ligt.
Wie het niet eens is met de huidige wet moet politiek/parlementair streven naar een aanpassing van de bestaande wetgeving.

Het is niet omdat ik als individu graag het bos in trek en om mij te kunnen verdedigen tegen een aanval van de harige bosmuis, dat ik daarom mijn XM42 Lite Flamethrower mag meenemen. De wet bepaalt namelijk dat dit een verboden wapen is. En dus illegaal is.

Jammer, maar helaas.
Oud 5 december 2020, 13:20   #56
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat is een defensief wapen ? Een schild ?
Oud 5 december 2020, 13:21   #57
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In een rechtstaat is het de wet die bepaalt waar de grens van de legaliteit ligt.
Wie het niet eens is met de huidige wet moet politiek/parlementair streven naar een aanpassing van de bestaande wetgeving.

Het is niet omdat ik als individu graag het bos in trek en om mij te kunnen verdedigen tegen een aanval van de harige bosmuis, dat ik daarom mijn XM42 Lite Flamethrower mag meenemen. De wet bepaalt namelijk dat dit een verboden wapen is. En dus illegaal is.

Jammer, maar helaas.
Defensief ?
Eerder een rambo wapen. pandambo(reus)

Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 december 2020 om 13:25.
Oud 5 december 2020, 14:13   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Defensief ?
Eerder een rambo wapen. pandambo(reus)
Eigenlijk voel ik me veiliger met mijn Dillon Aero M134 minigun, maar dat is niet zo praktisch tijdens het joggen. Omdat die 14 kilo weegt zonder munitie.

Van rambo gesproken : kijk eerder naar The Terminator. Hier de beroemde minigun scene.

https://i.imgur.com/3VFThE0.gif

Su-per efficiënt tegen harige bosmuizen trouwens.
Oud 5 december 2020, 14:30   #59
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een zinloos gedaas... Zat je soms aan de drank wanneer je dit geschreven hebt?
Wat de omvang van mijn tuin betreft waarover jij zo misprijzend zit te zemelen, wel die is groot. Zo groot dat er een veelvoud van jouw “voortuintje” zou nodig zijn om de oppervlakte te vullen. En dan hou ik nog geen rekening met een er achter liggende moestuin en een stuk verwilderd bos.
Nog iets?
Oud 5 december 2020, 14:45   #60
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk voel ik me veiliger met mijn Dillon Aero M134 minigun, maar dat is niet zo praktisch tijdens het joggen. Omdat die 14 kilo weegt zonder munitie.

Van rambo gesproken : kijk eerder naar The Terminator. Hier de beroemde minigun scene.

https://i.imgur.com/3VFThE0.gif

Su-per efficiënt tegen harige bosmuizen trouwens.
Terminator is inderdaad wel spannend. Die robots blijven komen.
En judgement day komt er hoe dan ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be