![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1. "een nazi hier": het nazisme was een staatsvorm in Duitsland (= niet hier) die al ruim een halve eeuw van de aardbodem verdwenen is (= zeker niet nu) 2. het nazisme linkte taal NIET aan volk: het ultieme bewijs was dat ook Duitse joden, partizanen, communisten, gehandicapten en zigeuners werden vermoord 3. nergens wordt in VB-publicaties en manifestaties gesproken over blanke of Vlaamse superioriteit, maar over het behoud van onze cultuur en dus de noodzaak tot assimilatie van asielzoekers 4. Vlamingen vormen zowat 60% van de Belgen, 25% van de Vlamingen stemt VB, dat betekent dat zo'n 15% van de Belgen flamingant is BUBbelkes nemen het duidelijk niet zo nauw met de realiteit, getuige daarvan is hun belgicistische karakter
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De Kirchensteuer in Duitsland vind ik een verschrikkelijk systeem. Afgezien van het feit dat deze steuer zeer hoog is, ben ik van mening dat er een strikte scheiding moet zijn tussen kerk en staat. De kerken -die al rijk genoeg is- moeten gelijk iedere andere vereniging hun eigen boontjes doppen.
Ik heb het woord interculturele solidariteit niet in de mond genomen. De transfers naar Wallonie, zo die gelijk te stellen zijn met die van West naar Oostduitsland, kunnen alleen op korte termijn werkbaar zijn, een opstapje om de infrastructuur op gang te brengen. Ik vrees dat zowel de Solidaritätszuschlag als de transfers naar het zuiden de achtergebleven gebieden alleen nog meer afhankelijk van het donorland doen maken. Ik begrijp de Vlaamse frustraties maar al te goed.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Die Duitse Kirchensteuer, daarmee betaal je feitelijk voor jouw kerk, aangezien je op je belastingbrief dus de kerk van jouw keuze kan selecteren, maar wat met atheïsten en vrijdenkers, zijn die dan vrijgesteld van die kerkbelasting of zo?
![]() |
#51 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja, daar ik vrijdenker ben, betaal ik GEEN kerkbelasting. En dat scheelt een slok op een borrel....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() naar gelang men Duiteser is is het OK...
naargelang men Belg is, is het NOK... als Dewinter en co geen tegenspraak dulden is het OK... naargelang de Vlaamse Regring het binnenskamers wil houden is het NOK... de waarheid, democratisch medezeggenschap, vrije meningsuiting... etc... allemaal verschillend naargelang men VB'er is of niet... in een forum dat door VB geweld vergiftigd wordt... is uiteraard fata morgana over transfert dan een goed, dan eens slecht, als het goed uitkomt....
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Banaanijscreem met slagroom... Dertien... En toen zei die man... Duidelijk verhaal, vind je niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De manier waarop BUB denkt bevalt me niet: men neme een partij, die men niet aanstaat, zoals het Vlaams Belang en reduceert haar identiteit tot die van nazis om haar effectief te demoniseren. Het is allemaal te gemakkelijk, te goedkoop en te veel "pot verwijt de ketel": juist de nazis waren er berucht voor grote delen der bevolking te etiketteren. Dus past de BUB dezelfde methode op de vlaamsgezinden toe.
Ik ben weliswaar Nederlander, heb niet alleen geen recht van spreken, maar ook geen vastomlijnde mening over het al dan niet samenblijven der belgische rijksdelen, maar ik denk wel dat het Vlaamse Belang, dat een groot deel van het in normale omstandigheden apathisch blijvende kiezersvee, heeft weten te mobiliseren, ernst genomen moet worden. Een cordon sanitair heeft altijd iets ziekelijks, het verwijst naar het feit dat men geen helder antwoord heeft op een pijnlijk probleem, namelijk in ons geval dat men een groot deel van het kiezersvolk niet heeft weten te bereiken. Het verder demoniseren van het Vlaams Belang zal dit kiezersvolk nog verder radicaliseren en de positie van die partij -in haar slachtofferrol- verder verankeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |