Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2020, 18:51   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Thuis: wie zei ook weer Blijf in uw kot !
Dat werd overgenomen in de GANSE WERELD !!!
Ja, wie zei dat?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 18:53   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Over welke van de negen ministers van volksgezondheid heeft u het precies?
Een beetje duidelijker zijn, kan geen kwaad.
Eind 2019 was dat nog MDB.
Oud 8 december 2020, 18:54   #43
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Uit onderzoek van het RIVM (NL tegenhanger van Sciensano) blijkt dat de opening van de horeca helemaal geen invloed had op de besmettingscijfers. Integendeel, door de sluiting zochten de mensen elkaar meer thuis op wat de cijfers wel zou hebben kunnen doen stijgen.

Dus na de nutteloze sluiting van de winkels, nu ook de horeca onnodig de dieperik ingeduwd.

MVR zal allicht wel iets uit zijn duim zuigen om dit tegen te spreken. Want hij weet meer dan heel het RIVM samen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/arti...wiebes-keijzer
Eerlijk gezegd, ik geloof ook niet dat restaurants die zich aan de regels houden echt zo gevaarlijk zijn.
Maar ook daar, wie het niet ernstig doet direct terug dicht dat zal motiveren het wel goed te doen.
Hetzelfde voor winkels alhoewel en zonder namen te noemen er grote ketens zijn waar veel te veel volk op mekaar zit en zoals we weten zitten daar altijd cow boys tussen.
Oud 8 december 2020, 19:10   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En hoever mogen ze gaan met hun regels?

Als ze morgen zeggen dat je niet meer in het zelfde bed als je vrouw mag slapen. Mag zo een regel wel of niet? En denk je dat als de regel er is dat iedereen er zich zou aanhouden?
Zover zijn we al in Duitsland, daar moest je een kind in quarantaine in je eigen huis afzonderen van de andere bewoners, op straffe van het plaatsen van je kind. Jouw voorbeeld is dus niet zo extreem als je zou denken.

---
Some German parents have received orders to quarantine their children and isolate them from other family members — or face having them forcibly removed from home.
https://www.dw.com/en/coronavirus-ge...ren/a-54463436
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 19:36   #45
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zover zijn we al in Duitsland, daar moest je een kind in quarantaine in je eigen huis afzonderen van de andere bewoners, op straffe van het plaatsen van je kind. Jouw voorbeeld is dus niet zo extreem als je zou denken.

---
Some German parents have received orders to quarantine their children and isolate them from other family members — or face having them forcibly removed from home.
https://www.dw.com/en/coronavirus-ge...ren/a-54463436
Een jaar geleden zou ik nog zeggen, hoe kunde zoiets verzinnen, maar nu verschiet ik daar niet meer van.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 19:51   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Een jaar geleden zou ik nog zeggen, hoe kunde zoiets verzinnen, maar nu verschiet ik daar niet meer van.
nauwelijks 1 maand geleden hier ook in een gezin van onze familie.
niet aangenaam !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 19:54   #47
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Heb ik gedaan.

RTL = pure speculatie.
MVR = pure speculatie
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 19:59   #48
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
nauwelijks 1 maand geleden hier ook in een gezin van onze familie.
niet aangenaam !!!
idd, dat gebeurt hier ook. de 16jarige dochter van een vriendin was positief getest. op aanraden van het clb moest die de hele dag in haar kamer blijven, als ze buiten haar kamer kwam, om naar het wc te gaan bvb, moest dat met masker op, haar eten werd voor haar kamerdeur gezet en kon ze in haar eentje opeten. en dat tot ze trug negatief testte. toen er een tweede lid ook positief testte voelde ze zich zo schuldig en had ze schrik dat ze iemand had vermoord

totaal van de pot gerukt als ge het mij vraagt
Oud 8 december 2020, 20:05   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

RIVM ontkent al. Fake news dus.
Oud 8 december 2020, 20:38   #50
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
RIVM ontkent al. Fake news dus.
Geen fake news.
De nota van het Ministerie van Buitenlandse Zaken bestaat wel degelijk.

Allen zegt het RIVM dat zij geen berekeningen hebben gemaakt waaruit zou blijken dat restaurants openen de besmetting doet dalen.
Waarop de nota dan gebaseerd is, is niet geweten.

Wat het RIVM in het verleden al wel heeft aangetoond met cijfers, is dat de horeca geen grote bron van besmetting is.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 20:53   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit onderzoek van het RIVM (NL tegenhanger van Sciensano) blijkt dat de opening van de horeca helemaal geen invloed had op de besmettingscijfers. Integendeel, door de sluiting zochten de mensen elkaar meer thuis op wat de cijfers wel zou hebben kunnen doen stijgen.

Dus na de nutteloze sluiting van de winkels, nu ook de horeca onnodig de dieperik ingeduwd.

MVR zal allicht wel iets uit zijn duim zuigen om dit tegen te spreken. Want hij weet meer dan heel het RIVM samen.

En dan heeft van ranst geen ongelijk.
Wat het artikel in DS uiteindelijk illustreert is dat de samenscholingen, bijeenkomsten zich verplaatsen van de horeca naar de huiskring. Mensen ontmoeten elkaar binnen de huiskring.
Moet dat iemand verbazen.
Het is uiteraard moeilijk te vergelijken met een toestand waar de horeca de deuren mag openen. Er zijn geen vergelijkende metingen.
Of het nieuws nu uit een gelekte Nederlandse nota komt, maakt niets uit. Het nieuws is representatief voor ieder Europees land.
We stellen vast dat het niet zo evident is om te beletten dat mensen elkaar ontmoeten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 21:00   #52
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En dan heeft van ranst geen ongelijk.
Wat het artikel in DS uiteindelijk illustreert is dat de samenscholingen, bijeenkomsten zich verplaatsen van de horeca naar de huiskring. Mensen ontmoeten elkaar binnen de huiskring.
Moet dat iemand verbazen.
Het is uiteraard moeilijk te vergelijken met een toestand waar de horeca de deuren mag openen. Er zijn geen vergelijkende metingen.
Of het nieuws nu uit een gelekte Nederlandse nota komt, maakt niets uit. Het nieuws is representatief voor ieder Europees land.
We stellen vast dat het niet zo evident is om te beletten dat mensen elkaar ontmoeten.
En als dat wel zou lukken dan begint alles van voor af aan eenmaal je contact terug toelaat.
Oud 8 december 2020, 21:01   #53
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
idd, dat gebeurt hier ook. de 16jarige dochter van een vriendin was positief getest. op aanraden van het clb moest die de hele dag in haar kamer blijven, als ze buiten haar kamer kwam, om naar het wc te gaan bvb, moest dat met masker op, haar eten werd voor haar kamerdeur gezet en kon ze in haar eentje opeten. en dat tot ze trug negatief testte. toen er een tweede lid ook positief testte voelde ze zich zo schuldig en had ze schrik dat ze iemand had vermoord

totaal van de pot gerukt als ge het mij vraagt
En dan zijn ze verwonderd dat die jongeren mentale problemen krijgen.
Oud 8 december 2020, 21:32   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb geen tijd en geen goesting om die link te openen nu.
Als dat Hollandse sciensano gelijk heeft, dan zal de Hollandse horeca wel terug openen.
Maar ik betwijfel heel sterk of de journalist wel begrepen zou hebben (of kan hebben) wat er precies allemaal staat (in de studie) (dus niet wat er in zijn artikel staat).

Ik zie er wel iets van logica in, dat als je de tijd van een maaltijd tegenover iemand zit die niet in jouw bubbel hoort, je een kans hebt van een besmetting van de andere te krijgen.
En vervolgens besmet je heel jouw bubbel van vier mensen.
Conclusie: je thuis-situatie is vier keer gevaarlijker dan de horeca-situatie.

Net zoals: skiën is zeer gevaarlijk.
Neen meneer, après skiën, daar zijn de besmettingen gevallen.
Maar : is het mogelijk om echte ski-fanaten bijeen te zetten, zonder dat ze er de 'echte hobby' gaan bijnemen: de après-ski ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 22:18   #55
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
sarcasme ?
Gewoon wat logisch nadenken. Niet meer dan dat.
Moest iedereen de regeltjes wat beter gerespecteerd hebben dan zouden we nu aangenamere Kerstdagen gehad hebben.
En jij komt hier doodleuk beweren dat al die regeltjes totaal geen zin hebben ?
Wie is er nu in de fout gegaan ?
Er is ZERO wetenschappelijk bewijs dat de virusverspreiding op welke manier dan wordt vermeerderd of verminderd door welke overheidsmaatregelen dan ook. Ik herhaal: WETENSCHAPPELIJK bewijs.

Ik zeg er ook bij dat ik ELKE bron die u wil aanhalen bij voorbaat onbetrouwbare belastingsconsumenten vind.
Oud 8 december 2020, 22:22   #56
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Leven is niet gevaarlijk.
Oud 8 december 2020, 23:52   #57
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Leven is niet gevaarlijk.
kweetnie, leven leidt gegarandeerd tot de dood
Oud 9 december 2020, 00:07   #58
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
kweetnie, leven leidt gegarandeerd tot de dood
Eerste minuut en laatste 30 seconden van dit filmpje moet je zeker zien.
3 jaar oud maar brandend actueel.

https://m.youtube.com/watch?v=BCOY3pb4j_M
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 07:24   #59
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Als ik in mijn omgeving rondkijk lijkt me dat nog niet zo belachelijk idee.
En dat de horeca nagenoeg geen invloed heeft op de cijfers zag je al aan de grafiek toen de horeca terug open ging na de eerste lockdown.
Totaal geen invloed had dat.

Waar men allemaal nogal vlotjes overheen gaat vind ik het feit dat de mens een sociaal dier is.
Maatregelen nemen is allemaal heel gemakkelijk; dit dicht, dat dicht, dit verboden,...
Maar geloven politici nu echt dat mensen zo ongeveer een jaar hun sociale contacten wel eventjes opzij gaan zetten omdat zij zeggen dat we het moeten?
Redelijk naief volgens mij.
Mensen gaan toch bijeen kruipen, al zet je er de doodstraf op.

Dus laat je ze misschien inderdaad beter in een gecontroleerde omgeving bij elkaar komen. De cafés, terrassen en restaurants waar ik kwam tussen lockdown 1 en 2 hielden zich allemaal zeer strict aan die maatregelen, wegens het te grote risico op sluitingen en boetes.
Is het voor de flikken ook niet veel makkelijker om cafés te controleren dan op zoek te gaan naar lockdown-feestjes?
Oud 9 december 2020, 08:29   #60
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als ik in mijn omgeving rondkijk lijkt me dat nog niet zo belachelijk idee.
En dat de horeca nagenoeg geen invloed heeft op de cijfers zag je al aan de grafiek toen de horeca terug open ging na de eerste lockdown.
Totaal geen invloed had dat.

Waar men allemaal nogal vlotjes overheen gaat vind ik het feit dat de mens een sociaal dier is.
Maatregelen nemen is allemaal heel gemakkelijk; dit dicht, dat dicht, dit verboden,...
Maar geloven politici nu echt dat mensen zo ongeveer een jaar hun sociale contacten wel eventjes opzij gaan zetten omdat zij zeggen dat we het moeten?
Redelijk naief volgens mij.
Mensen gaan toch bijeen kruipen, al zet je er de doodstraf op.

Dus laat je ze misschien inderdaad beter in een gecontroleerde omgeving bij elkaar komen. De cafés, terrassen en restaurants waar ik kwam tussen lockdown 1 en 2 hielden zich allemaal zeer strict aan die maatregelen, wegens het te grote risico op sluitingen en boetes.
Is het voor de flikken ook niet veel makkelijker om cafés te controleren dan op zoek te gaan naar lockdown-feestjes?
Gezond verstand, en een beetje inzicht in het menselijk gedrag, meer is er niet nodig.
Luister naar Tegnell die zei al in maart dat alle maatregelen lang aangehouden moeten worden, en dus dragelijk moeten zijn voor de bevolking.
Hij is dan ook epidemioloog, geen viroloog.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be