![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eind 2019 was dat nog MDB.
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ook daar, wie het niet ernstig doet direct terug dicht dat zal motiveren het wel goed te doen. Hetzelfde voor winkels alhoewel en zonder namen te noemen er grote ketens zijn waar veel te veel volk op mekaar zit en zoals we weten zitten daar altijd cow boys tussen.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
--- Some German parents have received orders to quarantine their children and isolate them from other family members — or face having them forcibly removed from home. https://www.dw.com/en/coronavirus-ge...ren/a-54463436 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
totaal van de pot gerukt als ge het mij vraagt
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() RIVM ontkent al. Fake news dus.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Geen fake news.
De nota van het Ministerie van Buitenlandse Zaken bestaat wel degelijk. Allen zegt het RIVM dat zij geen berekeningen hebben gemaakt waaruit zou blijken dat restaurants openen de besmetting doet dalen. Waarop de nota dan gebaseerd is, is niet geweten. Wat het RIVM in het verleden al wel heeft aangetoond met cijfers, is dat de horeca geen grote bron van besmetting is.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het artikel in DS uiteindelijk illustreert is dat de samenscholingen, bijeenkomsten zich verplaatsen van de horeca naar de huiskring. Mensen ontmoeten elkaar binnen de huiskring. Moet dat iemand verbazen. Het is uiteraard moeilijk te vergelijken met een toestand waar de horeca de deuren mag openen. Er zijn geen vergelijkende metingen. Of het nieuws nu uit een gelekte Nederlandse nota komt, maakt niets uit. Het nieuws is representatief voor ieder Europees land. We stellen vast dat het niet zo evident is om te beletten dat mensen elkaar ontmoeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat Hollandse sciensano gelijk heeft, dan zal de Hollandse horeca wel terug openen. Maar ik betwijfel heel sterk of de journalist wel begrepen zou hebben (of kan hebben) wat er precies allemaal staat (in de studie) (dus niet wat er in zijn artikel staat). Ik zie er wel iets van logica in, dat als je de tijd van een maaltijd tegenover iemand zit die niet in jouw bubbel hoort, je een kans hebt van een besmetting van de andere te krijgen. En vervolgens besmet je heel jouw bubbel van vier mensen. Conclusie: je thuis-situatie is vier keer gevaarlijker dan de horeca-situatie. Net zoals: skiën is zeer gevaarlijk. Neen meneer, après skiën, daar zijn de besmettingen gevallen. Maar : is het mogelijk om echte ski-fanaten bijeen te zetten, zonder dat ze er de 'echte hobby' gaan bijnemen: de après-ski ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg er ook bij dat ik ELKE bron die u wil aanhalen bij voorbaat onbetrouwbare belastingsconsumenten vind.
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Leven is niet gevaarlijk.
![]() |
#57 |
|
![]() kweetnie, leven leidt gegarandeerd tot de dood
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Eerste minuut en laatste 30 seconden van dit filmpje moet je zeker zien.
3 jaar oud maar brandend actueel. https://m.youtube.com/watch?v=BCOY3pb4j_M |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik in mijn omgeving rondkijk lijkt me dat nog niet zo belachelijk idee.
En dat de horeca nagenoeg geen invloed heeft op de cijfers zag je al aan de grafiek toen de horeca terug open ging na de eerste lockdown. Totaal geen invloed had dat. Waar men allemaal nogal vlotjes overheen gaat vind ik het feit dat de mens een sociaal dier is. Maatregelen nemen is allemaal heel gemakkelijk; dit dicht, dat dicht, dit verboden,... Maar geloven politici nu echt dat mensen zo ongeveer een jaar hun sociale contacten wel eventjes opzij gaan zetten omdat zij zeggen dat we het moeten? Redelijk naief volgens mij. Mensen gaan toch bijeen kruipen, al zet je er de doodstraf op. Dus laat je ze misschien inderdaad beter in een gecontroleerde omgeving bij elkaar komen. De cafés, terrassen en restaurants waar ik kwam tussen lockdown 1 en 2 hielden zich allemaal zeer strict aan die maatregelen, wegens het te grote risico op sluitingen en boetes. Is het voor de flikken ook niet veel makkelijker om cafés te controleren dan op zoek te gaan naar lockdown-feestjes?
![]() |
#60 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Luister naar Tegnell die zei al in maart dat alle maatregelen lang aangehouden moeten worden, en dus dragelijk moeten zijn voor de bevolking. Hij is dan ook epidemioloog, geen viroloog. |
|
![]() |
![]() |