![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Andere tijden, andere zeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vroeger mocht zoveel meer. Mijn moeder heeft nog met aceton gewerkt terwijl ze vrijlijk mocht roken op de werkvloer. Lekker veilig.
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 22 januari 2021 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn schoonvader is zelfs zijn rijbewijs kwijt geweest segens dronken rijden in 1973. Openbare dronkenschap is trouwens altijd strafbaar geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben jaren uitgegaan en wij reden van de ene café of dancing naar de andere ....hoeveel we dronken hielden we niet bij....En ik herinner me dat we een keer werden tegengehouden door 2 rijkswachters met een rode lantaarn. Die vroegen of we gedronken hadden en nog ver van huis waren. Ik ben er nu nog altijd zeker van dat die steviger hadden gedronken dan wij. Er werd toen bij politie en Rijkswacht stevig gedronken vergis je niet. Drinken was toen zoals roken het kon en mocht beetje overal. Maar ja je hebt gelijk het was verboden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 januari 2021 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal wel zijn en al zeker in het verkeer. Flitspalen of parkeermeters bestonden niet. Trajectcontroles die waren nog niet geboren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitbaters eigenaars overleven dit wel. Het is hun enige bezit. Wat zouden ze anders doen dan terug beginnen als het mag. Ja, ze zullen minder concurrentie hebben. En de koek van restaurant bezoekers zal over hen worden verdeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man heeft voor de aankoop van dat vastgoed leningen aangegaan. De verhuur van die handelszaken is echter zijn enige inkomen. Geen huur ontvangen is voor hem dus even pijnlijk als voor de handelszaken geen omzet hebben. Maar ook voor jonge uitbaters/eigenaars is het zeer pijnlijk, want zij hebben ook leningen lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er minder consumenten zijn dan zakt het aanbod ook, en vice versa. In de bouw, en niet enkel in de bouw, was het vroeger doodnormaal dat er na het werk nog een pint werd gepakt. Ondertussen werd die gewoonte gemarginaliseerd. En, bij de jeugd. Veel van de discotheken en de bruine cafés zijn verdwenen omdat de jeugd liever thuis met vrienden zit of online gamed en de drank desnoods in de nightshop koopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Belfius wordt gevraagd de richtlijnen van Vivaldi te volgen Belfius is op vraag van Vilvaldi flexibiler dan vóór C-19 Belfius is maar voor 75% gedekt door de staat voor alle C-19 kredieten CEO Belfius dekt zich in voor de vele faillissementen die gaan volgen en waar Belfius voor 25% gaat opdraaien. Kredieten worden in princiepe verleend aan gezonde ondernemingen. Gezonde ondernemingen die het moeilijk krijgen, worden geholpen door de bank(en). Zo simpel is het. Soms komen de ondernemingen door hun moeilijke periode en vaak door heel wat inspanningen van hun bankier(s), maar soms ook niet. En dan verliest zowel de onderneming, als de bank. Dat wordt vaak vergeten ... achter elke faling zit een verlies voor een bank (als de vennootschap kredieten had lopen tenminste). Er is geen enkele bank die de stekker zal uittrekken als er nog iets te redden valt. Win win. Wat nu aan het gebeuren is, zijn andere praktijken.
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Waarom?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je te veel denkt aan het bruin cafe. Uiteraard bedoelt men alle vormen van gezellige plekken om samen te komen waar je ook iets kan drinken/en/of knabbelen. Dan is de jeugd daar toch wel heel veel zou ik denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De ouw peekes in dit dorp zijn zeker nog trouw aan hun stamcafé. Mensen kennen elkaar ook meer waar ik woon. Ouderwets boerendorp in de Noorderkempen. Het zou zonde zijn indien die zaak failliet zou gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit geldt niet enkel voor de Noorderkempen. Momenteel, en zo zie ik de evolutie, is een breed publiek voor etablissementen noodzakelijk. Iedereen welkom. En onderschat de etablissementen niet waar vriendinnen gezellig iets kunnen gaan drinken. Koffie, cava, whatever. De bruine cafés hebben hun tijd gehad, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn inziens heeft de jeugd geen behoefte aan die bruine cafés zoals we die vroeger hebben gekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel cafés hebben we nu nog als je het zou vergelijken met pakweg 10...20 jaar geleden ? Den tijd dat elk dorp meerdere cafés had is al lang voltooid verleden tijd. Nu, als het meevalt, na wat zoeken mss nog ééntje.
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Overal waar er toerisme is, waar er studenten zijn, waar er winkelcentra zijn, ... op al die plaatsen zijn er cafeetjes die druk bezocht worden. Dat de klassieke volkse cafeetjes niet meer zo talrijk aanwezig zijn omdat de burger andere wegen bewandelt, zal wel kloppen, maar het idee van café-gaan is nooit weggeweest. Tot covid kwam.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het dorp waar ik woon heeft twaalf cafés nog.
Laatst gewijzigd door Weyland : 22 januari 2021 om 23:53. |
![]() |
![]() |