Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2021, 22:16   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wat wel opvalt. In Vlaanderen worden vaak monddoeken op straat gedragen. In Nederland doet men dat enkel binnen en vindt men het absurd.

Je ziet hier vaak mensen in dorpen met mondkapje fietsen, wat nergens op slaat. Vooral Nederlanders valt dit op als ze hier komen.

Uiteraard zijn de meeste Vlamingen net als die Nederlanders, maar die zichtbare minderheid buitenluchtmondkapjesdrqgers valt zeker op.

In grootsteden handhaaft men erin op drukke plekken wellicht, en hier is het ook verplicht in het dorpscentrum, maar ik hou me er zelf bijvoorbeeld niet aan wegens nutteloze regel. Bord staat er voor de sier. Geen drukte en buitenlucht en ik moet geen winkel in. Ga spelen, zeg ik dan.
We moeten niet overdrijven en suggereren hoe Hollanders of Belgen zich gedragen, laat staan van elkaar verschillen.
Iemand met een oranje mondmasker is een Hollander.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 22:19   #42
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je riskeert ermee dwangarbeid voor de nazi's.
Ik ontwijk stelselmatig de betreffende straten. Ik niet alleen trouwens, ik heb gemerkt dat de parallelwegen van die mondvodstraten veel drukker geworden zijn dan vroeger, door andere voetgangers / fietsers die hetzelfde als ik doen.
Het illustreert op nog maar eens een andere manier hoe epidemisch-zinloos die klooierij was en is.
Is dat echt zo erg? Ik heb alvast nog geen herrie meegemaakt hier. Ik woon in Essen. Ik kom ook nog steeds erg vaak in NL en veel Belgen met mij.

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 mei 2021 om 22:20.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 22:22   #43
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
We moeten niet overdrijven en suggereren hoe Hollanders of Belgen zich gedragen, laat staan van elkaar verschillen.
Iemand met een oranje mondmasker is een Hollander.
Overblijfsel van het mondkapje van Koningsdag.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 22:24   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overblijfsel van het mondkapje van Koningsdag.
Neen. Overblijfsel van een halve oranje BH.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 00:53   #45
IJsboer
Eur. Commissievoorzitter

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wel opvalt. In Vlaanderen worden vaak monddoeken op straat gedragen. In Nederland doet men dat enkel binnen en vindt men het absurd.

Je ziet hier vaak mensen in dorpen met mondkapje fietsen, wat nergens op slaat. Vooral Nederlanders valt dit op als ze hier komen.

Uiteraard zijn de meeste Vlamingen net als die Nederlanders, maar die zichtbare minderheid buitenluchtmondkapjesdrqgers valt zeker op.

In grootsteden handhaaft men erin op drukke plekken wellicht, en hier is het ook verplicht in het dorpscentrum, maar ik hou me er zelf bijvoorbeeld niet aan wegens nutteloze regel. Bord staat er voor de sier. Geen drukte en buitenlucht en ik moet geen winkel in. Ga spelen, zeg ik dan.
"Een mondmasker op straat dragen is even nuttig als look hangen tegen vampiers."

Een artikel van 6 augustus 2020 met een citaat van Dr. Luc Bonneux, arts en epidemioloog verbonden aan het Nederlands Int erdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) in Den Haag.

Dus niet de Jos van Facebook of links van dubieuze kranten of youtube links die sommigen die ik niet nader ga benoemen als "bron" gebruiken en klakkeloos als waarheid aannemen omdat ze simpel van geest zijn.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 17 mei 2021 om 00:55.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 11:11   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
"Een mondmasker op straat dragen is even nuttig als look hangen tegen vampiers."

Een artikel van 6 augustus 2020 met een citaat van Dr. Luc Bonneux, arts en epidemioloog verbonden aan het Nederlands Int erdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) in Den Haag.

Dus niet de Jos van Facebook of links van dubieuze kranten of youtube links die sommigen die ik niet nader ga benoemen als "bron" gebruiken en klakkeloos als waarheid aannemen omdat ze simpel van geest zijn.
Die arts heeft blijkbaar niet veel "volgers" gevonden onder zijn collega's.
Ttz, aanvankelijk wel de Ranzige. Maar die heeft zijn kar gekeerd dan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 11:23   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik niet want ik heb nooit een smartphone op zak. Geen zin om ganser dagen met zo een half tv toestel rond te lopen. Zou ook niet weten waarom.
groot gelijk
dat doe ik ook maar heel zelden.

Laatst gewijzigd door Boduo : 17 mei 2021 om 11:24.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 11:53   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik niet want ik heb nooit een smartphone op zak. Geen zin om ganser dagen met zo een half tv toestel rond te lopen. Zou ook niet weten waarom.
Ik wel. Maar ik wil de mensen daar toch niet teveel mee lastig vallen.
Wat zegt de etiquette eigenlijk: moet je je smartphone rechts-boven of links-boven je bord leggen in de betere restaurants?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2021, 12:40   #49
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je had er toch beter een foto van gemaakt.
Je betoog zou geloofwaardiger zijn.
En dan nog. Graffiti.
Waarom beter een foto gemaakt hebben?
Gij gelooft niemand meer op zijn woord?
Zoals de waard is, vertrouwt ie zn gasten, enkel een leugenaar denkt dat iedereen liegt.

Maar inderdaad, vaxxers geloven enkel wat ze willen geloven dus zou zelfs een foto geen verschil gemaakt hebben want dan leuteren ze over graffiti zoals we kunnen zien.
Oud 17 mei 2021, 13:13   #50
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
... is de nieuwe grafitti die ik gisteren zag in Gent, op een muur in een doorgang onder een gebouw vlakbij parkje en winkel aan Brugse Poort.

Perfecte samengang van het letterlijke en het figuurlijke.
Een nudist zou net zo goed kunnen zeggen: "zijn jullie met een broek aan geboren?".
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be