Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2021, 10:45   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Eens het geld is gegeven, dient men zich niet te bemoeien met hoe de partij het spendeert.
Daar ben ik het niet mee eens. Dotaties mogen niet dienen voor daden van koophandel te stellen tenzij binnen het kader van vermogensbeheer.

Ook het plafond voor electorale uitgave mag wat mij betreft ook beperkt worden door uitgaven aan 100% Belgische of op zijn minst 100% Europese spelers. Dus geen uitgaven aan Google, Facebook, Tiktok, Twitter, ...

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 februari 2021 om 10:47.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 10:55   #42
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Redelijk irrationele opmerking, gezien het hier gaat over het inbouwen van een 'cap' op de financiering. De grootsten gaan dat voelen, voor de kleineren geeft dit geen enkele aanpassing. Er is dus geen enkele herverdeling, enkel een besparing. Waar haal je dan het idee dat de vivaldi partijen 'meer geld willen'.

Trouwens, de grootste franstalige partij is ook deel van Vivaldi en zit dus ook in de actieradius van een 'cap'.
De grotere verzwakken wil zeggen dat de kleinere in verhouding sterker worden .
Ook een slimme zet toch???i.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 16 februari 2021 om 10:56.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 11:01   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens. Dotaties mogen niet dienen voor daden van koophandel te stellen tenzij binnen het kader van vermogensbeheer.

Ook het plafond voor electorale uitgave mag wat mij betreft ook beperkt worden door uitgaven aan 100% Belgische of op zijn minst 100% Europese spelers. Dus geen uitgaven aan Google, Facebook, Tiktok, Twitter, ...

Dan moet men partijgiften maar onbeperkt toelaten.

Een overheid dient zich niet te bemoeien met hoe een politieke partij haar middelen inzet.

Partijdotaties zijn geen gunst. Partijdotaties zijn een compensatie voor het feit dat men de vrijwillige financiering van partijen heeft willen inperken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 11:06   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De bedoeling is de twee grootste partijen te treffen en zelf buiten schot te blijven.
Als De Croo had gedaan wat hij in 2019 voorstelde, een federale regering bestaande uit 10 leden ipv van 20, zonder een dik half dozijn vice-premiers, plus een extra pak medewerkers, zou er meer bespaard worden, maar daar piepen zijn vivaldiclowns niet over.
Oud 16 februari 2021, 11:14   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet men partijgiften maar onbeperkt toelaten.

Een overheid dient zich niet te bemoeien met hoe een politieke partij haar middelen inzet.

Partijdotaties zijn geen gunst. Partijdotaties zijn een compensatie voor het feit dat men de vrijwillige financiering van partijen heeft willen inperken.
Ik heb geen probleem met het korten op de partijdotaties, maar het moet wel volgens het gelijkheidsprincipe gebeuren waar al decennialang alles voor moet wijken. ELKE stem moet goedkoper worden. Niet alleen die van de Vlaams-nationalistische oppositiepartijen.
Ook de andere vormen van partijsubsidiëring mogen/MOETEN verminderd worden. Het probleem is dat de zeven partijen die het voor het zeggen hebben in de federale regering zichzelf daardoor in de vingers snijden. Daarom is dat geen optie voor deze"democraten".
Oud 16 februari 2021, 11:14   #46
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
FEIT is en blijft dat de N-VA en hetVlaams Belnag de twee grootse BELGISCHE partijen zijn. EN dat ze allebei ONDEMOCRATISCH aan de kant werden gezet.
Feit blijft dat sinds 1989 het VB achter een cordon sanitaire zit. Ik neem aan dat iedereen dat weet. Dit is een zuiver democratisch gegeven Wie dus na 32 jaar zijn stem nog nutteloos achter het cordon werpt, doet dit in volle bewustzijn of we moeten echt wel over hardleersheid spreken. Maar met het gegeven dat iedereen weet dat niemand met het VB kan / wil samenwerken, is het cordon een democratische maatregel om de maatschappij te behoeden voor puur racistische stemmen.

N-VA, in hoofde van de Wever heeft er zelf voor gekozen de in 2019 gekregen democratische legitimiteit niet te gebruiken om haar kiezers te dienen maar om via politieke spelletjes zichzelf in het hoekje van de losers te fietsen. Een verdidigbare keuze en perfect democratisch wegens een eiegn keuze.

Ik moet dus, in de geest van de draad vaststellen dat de partijfinanciering niet echt koosher is. Want de rijkste partijen doen niets nuttigs met dat vele geld. Of toch niets nuttigs voor hun kiezers.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 11:15   #47
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met het korten op de partijdotaties, maar het moet wel volgens het gelijkheidsprincipe gebeuren waar al decennialang alles voor moet wijken. ELKE stem moet goedkoper worden. Niet alleen die van de Vlaams-nationalistische oppositiepartijen.
Ook de andere vormen van partijsubsidiëring mogen/MOETEN verminderd worden. Het probleem is dat de zeven partijen die het voor het zeggen hebben in de federale regering zichzelf daardoor in de vingers snijden. Daarom is dat geen optie voor deze"democraten".
Ik ben voor volledige vrijheid.

Als ik een paar miljoen wil geven aan mijn favoriete partij, waarom zou dat moeten worden verboden?
Oud 16 februari 2021, 11:18   #48
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik ben voor volledige vrijheid.

Als ik een paar miljoen wil geven aan mijn favoriete partij, waarom zou dat moeten worden verboden?
Idd, geen dotaties meer maar leven van leden-giften.
Ik ben totaal voor.

Oud 16 februari 2021, 11:26   #49
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Feit blijft dat sinds 1989 het VB achter een cordon sanitaire zit. Ik neem aan dat iedereen dat weet. Dit is een zuiver democratisch gegeven Wie dus na 32 jaar zijn stem nog nutteloos achter het cordon werpt, doet dit in volle bewustzijn of we moeten echt wel over hardleersheid spreken. Maar met het gegeven dat iedereen weet dat niemand met het VB kan / wil samenwerken, is het cordon een democratische maatregel om de maatschappij te behoeden voor puur racistische stemmen.

N-VA, in hoofde van de Wever heeft er zelf voor gekozen de in 2019 gekregen democratische legitimiteit niet te gebruiken om haar kiezers te dienen maar om via politieke spelletjes zichzelf in het hoekje van de losers te fietsen. Een verdidigbare keuze en perfect democratisch wegens een eiegn keuze.

Ik moet dus, in de geest van de draad vaststellen dat de partijfinanciering niet echt koosher is. Want de rijkste partijen doen niets nuttigs met dat vele geld. Of toch niets nuttigs voor hun kiezers.
Het zijn mensen die erin geloven. Geloven is een uitermate belangrijk gegeven in een religie. En religie is vaak gebruikt voor gore smeerlapperij. Ik begin te vrezen dat extreemrechtse kiezers, althans een deel, fanatieke religioten zijn.
Oud 16 februari 2021, 11:28   #50
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het zijn mensen die erin geloven. Geloven is een uitermate belangrijk gegeven in een religie. En religie is vaak gebruikt voor gore smeerlapperij. Ik begin te vrezen dat extreemrechtse kiezers, althans een deel, fanatieke religioten zijn.
Ik denk dat u uw vrees achter zich moogt laten en er een zekerheid van maken.

Oud 16 februari 2021, 11:29   #51
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Idd, geen dotaties meer maar leven van leden-giften.
Ik ben totaal voor.
En ook zonder de inkomsten van de vakbonden en de mutualiteiten,,,,?,,,,,,,,
Oud 16 februari 2021, 11:32   #52
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is dat de drijfveer niet van ISIS,,,,,Boko Haram, en andere liefdadige organisatie's????
Oud 16 februari 2021, 11:35   #53
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Is dat de drijfveer niet van ISIS,,,,,Boko Haram, en andere liefdadige organisatie's????
Een zeer scherpe observatie van u.
Oud 16 februari 2021, 11:43   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moskeeën lopen vol iedere vrijdag, terwijl in kerken er ahw onkruid groeit tussen de vloertegels. Waar zitten dan de meeste religioten ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 11:45   #55
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Moskeeën lopen vol iedere vrijdag, terwijl in kerken er ahw onkruid groeit tussen de vloertegels. Waar zitten dan de meeste religioten ???
Ik ben het op vlak van religie meestal volledig met u eens hoor, maar we dwalen wel wat af hé...

Het gaat over partijdotaties.

(het verwijt is niet per se naar u gericht, u postte gewoon de laatste reactie hierover)
Oud 16 februari 2021, 11:48   #56
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
En ook zonder de inkomsten van de vakbonden en de mutualiteiten,,,,?,,,,,,,,
tuurlijk.
Vakbonden alleen gefinancierd door leden.
MAAR als de vakbond iets bereikt, bvb loonsverhoging, ook alleen toepasbaar voor leden. Logisch is logisch.

Mutualiteiten moeten afgeschaft en al zeker gedepoliticeerd.

Oud 16 februari 2021, 11:52   #57
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik ben het op vlak van religie meestal volledig met u eens hoor, maar we dwalen wel wat af hé...

(het verwijt is niet per se naar u gericht, u postte gewoon de laatste reactie hierover)
Politiek is religie..
Het draait daar ook om geloof in de aanpak van een partij om problemen aan te pakken.
En dat het zuiver en alleen geloof is kan bewezen worden met het succes in 2014 van de N-VA. Vele mensen geloofden erin. In 2019 bleek dat het alleen bij woorden is gebleven en er geen daden waren gevolgd. Het geloof van de mensen was geschaad.
Wat is het verschil met religie ?
Alleen dat men dood is als men merkt dat men opgelicht is, en dus niet gouw een ander bolletje kan kleuren.

Oud 16 februari 2021, 11:53   #58
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politiek is religie..
Het draait daar ook om geloof in de aanpak van een partij om problemen aan te pakken.
En dat het zuiver en alleen geloof is kan bewezen worden met het succes in 2014 van de N-VA. Vele mensen geloofden erin. In 2019 bleek dat het alleen bij woorden is gebleven en er geen daden waren gevolgd. Het geloof van de mensen was geschaad.
Wat is het verschil met religie ?
Alleen dat men dood is als men merkt dat men opgelicht is, en dus niet gouw een ander bolletje kan kleuren.
Het gaat hier concreet over partijdotaties. Niet over de islam of het katholicisme.

Dat het allemaal wel op een manier samenhangt, hoeft niet tot gevolg te hebben dat men in elk onderwerp over eender wat kan gaan beginnen praten.
Oud 16 februari 2021, 11:57   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ja, maar ik reageerde gewoon op Ke Nan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 11:58   #60
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ja, maar ik reageerde gewoon op Ke Nan.
Vandaar mijn zin tussen haakjes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be