Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2021, 22:06   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
of nog veel meer repressie.
verwacht eerder hogere boetes, zwaardere nachtklokken, celstraffen, huisarrest, afnemen van kinderen, ...
Vergeet dat maar.
Mensen geraken het moe. En, de geloofwaardigheid zakt zienderogen.
Je moet al een goede prater zijn, zoals Van Gucht, om mensen nog ietwat te overtuigen.
De rest kan het schudden, ook al hebben ze technisch gelijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 22:10   #42
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vergeet dat maar.
Mensen geraken het moe. En, de geloofwaardigheid zakt zienderogen.
Je moet al een goede prater zijn, zoals Van Gucht, om mensen nog ietwat te overtuigen.
De rest kan het schudden, ook al hebben ze technisch gelijk.
mensen waren de wereldoorlogen ook moe, waren de ussr moe. toch stopte het daarom niet.

zolang de heersende elite geen reden ziet om te stoppen en de stoottroepen dat blijven volgen kan het nog heel lang duren.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 22:13   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mensen waren de wereldoorlogen ook moe, waren de ussr moe. toch stopte het daarom niet.

zolang de heersende elite geen reden ziet om te stoppen en de stoottroepen dat blijven volgen kan het nog heel lang duren.
Wie zijn dan die "stoottroepen" ?
Oud 16 februari 2021, 22:16   #44
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die massa lompe varkens die met hun handje omhoog heil hitler riepen en achteraf zeiden " ich habe das nicht gewusst"
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 22:51   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Die massa lompe varkens die met hun handje omhoog heil hitler riepen en achteraf zeiden " ich habe das nicht gewusst"
Er lopen er hier nog een paar rond.
Oud 17 februari 2021, 00:51   #46
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, het hellend vlak, zoiets.

Nooit gezonde mensen in hun burgerrechten belemmeren. Mensen die ziek willen worden, moeten het recht hebben om ziek te worden. Men moet enkel mensen die niet ziek willen worden, van de nodige middelen voorzien om hen dat toe te laten. Ik zie het eerder in een richting van meer vrijheid, dan van beperkingen. Aangezien mensen met een extra probleem geconfronteerd worden, moeten ze meer handelsvrijheid hebben om zich daaraan optimaal aan te passen dan normaal.

Ik zou bijvoorbeeld mogelijkheden gegeven hebben om MOGEN aan telewerk te doen en zo, of MOGEN hun pensioenrechten tijdelijk en vroeger op te nemen of zo. Om MOGEN uw kinderen thuis te houden.

De hoeksteen van onze cultuur is individuele vrijheid, en uw eigen problemen oplossen. Welnu, we hadden die hoeksteen moeten aanspreken in plaats van die kapot te kloppen.

Dat men coercitief optreedt in dictaturen zoals China hoort erbij. Dat wij onze grondbeginselen niet in staat achten om zulke problemen aan te pakken en de eerste de beste dictatuur achterna hollen, is in en in triest.

We hadden een betere basis en waren er beter uitgekomen door onze basiswaarden juist niet te loochenen, maar volop aan de slag te zetten. Het is eigenlijk wat Trump intuitief aanvoelde. Het is wat de Zweden tot op zekere hoogte ook deden.
Nagels met koppen Patrick!!

Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat we op zo'n korte tijd richting een autoritair schrikbewind zijn kunnen verglijden. Heel vreemd dat een maatschappij daar zo vatbaar voor kan zijn. Uiteraard speelt angst mee, zeker in de begindagen, maar we zijn ondertussen een jaar verder en we zitten nog altijd in die kramp. Ik vermoed dat er bij een aanzienlijk deel van de bevolking een soort van innerlijke wens was naar meer repressie, naar minder vrijheid. Anders krijg je dit niet verkocht.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2021, 06:10   #47
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
De politie in de eerste plaats. Op de voet gevolgd door justitie.

Een regime blijft bestaan zolang de soldaten loyaal zijn.
Oud 17 februari 2021, 06:17   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Toch denk ik dat de mortaliteit dan zou stijgen in de groep van 40 tot 65 door overrompeling van de ziekenhuizen. Die kan je niet allemaal thuis houden he.
Dat is dan maar zo. Vrijheid is belangrijker dan mortaliteit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2021, 06:19   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het debat omtrent het aan banden leggen van sociale contacten is momenteel volop aan de gang.
Het is niet meer verdedigbaar.
Het is nooit verdedigbaar geweest, maar het duurt nu wel al een jaar. Als het 1 jaar kan duren, dan kan het 30 jaar duren he.

Citaat:
De versoepelingen komen er. Zeker weten. De lente komt er aan. Wie sociale contacten verbiedt tijdens dit prille seizoen mag zich verwachten aan hoongelach.
Bij deze.
Tot er weer eens een variant ontdekt wordt, tot er weer eens een ziekenhuisgang volligt. Dan gaat het zijn zoals met Annemans: ziedewel !! Paniek !
Oud 17 februari 2021, 06:22   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het verschrikkelijke is dat de gigantische ramp die door het gemaatregel veroorzaakt werd, nooit als dusdanig herkend zal worden. Het is een beetje alsof men na WO II zou gezegd hebben, "wat een verschrikkelijke oorlog toch die de joden ons aangedaan hebben, maar goed, we hebben ze uiteindelijk toch kunnen vergassen". En "we moeten betere wetten hebben die het gemakkelijker maken in de toekomst om gaskamers te bouwen".

Men gaat dan processen voeren tegen kampoversten die hun doelstellingen niet gehaald hebben, en die de aanvoer van gas verwaarloosd hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 februari 2021 om 06:23.
Oud 17 februari 2021, 07:05   #51
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verschrikkelijke is dat de gigantische ramp die door het gemaatregel veroorzaakt werd, nooit als dusdanig herkend zal worden. Het is een beetje alsof men na WO II zou gezegd hebben, "wat een verschrikkelijke oorlog toch die de joden ons aangedaan hebben, maar goed, we hebben ze uiteindelijk toch kunnen vergassen". En "we moeten betere wetten hebben die het gemakkelijker maken in de toekomst om gaskamers te bouwen".

Men gaat dan processen voeren tegen kampoversten die hun doelstellingen niet gehaald hebben, en die de aanvoer van gas verwaarloosd hebben.
De overwinnaar schrijft de geschiedenis.
Oud 17 februari 2021, 08:32   #52
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan maar zo. Vrijheid is belangrijker dan mortaliteit.
Dat is dan een puur politieke stellingname die ik niet (per se) deel. Ik vind niet dat een paar maanden geen fuiven, beperkte afstandsregels (bv. niet met tien aan elkaar hangen aan de toog) en maskers dragen in publieke binnenruimten een te grote opoffering vormen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 februari 2021 om 08:32.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2021, 09:53   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat is dan een puur politieke stellingname die ik niet (per se) deel. Ik vind niet dat een paar maanden geen fuiven, beperkte afstandsregels (bv. niet met tien aan elkaar hangen aan de toog) en maskers dragen in publieke binnenruimten een te grote opoffering vormen.
Ik wel. Want zo begint het.
Oud 17 februari 2021, 14:12   #54
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel. Want zo begint het.
Inderdaad, dat is gewoon het verhaal van de gekookte kikker. Ondertussen zijn we het zo gewoon dat er amper nog gezaagd wordt over de maatregelen. Met de huidige cijfers is er bijvoorbeeld geen enkele grondwettelijke legitimiteit om sanitaire maatregelen te treffen, maar 1 week gewoon de media laten lullen over coronacoupes en de dommekloten staan te juichen dat ze weer naar de kapper kunnen. Ondertussen vergeten ze wel dat we hier met een avondklok zitten. ONVOORSTELBAAR. En daarna nog beginnen cheeren als de fascisten 7 klasgenootjes een nacht in de cel stoppen omdat ze ook buiten school elkaar opzoeken.

Echt, ik mag daar eigenlijk zelf niet teveel meer bij blijven stilstaan want het is niet gezond meer om me zo te ergeren in de onmetelijke achterlijkheid van een groot deel van de bevolking. Het voordeel dat ik heb is dat mijn vriendenkring bestaat uit mensen met verstand.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 februari 2021 om 14:13.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2021, 17:59   #55
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Inderdaad, dat is gewoon het verhaal van de gekookte kikker. Ondertussen zijn we het zo gewoon dat er amper nog gezaagd wordt over de maatregelen. Met de huidige cijfers is er bijvoorbeeld geen enkele grondwettelijke legitimiteit om sanitaire maatregelen te treffen, maar 1 week gewoon de media laten lullen over coronacoupes en de dommekloten staan te juichen dat ze weer naar de kapper kunnen. Ondertussen vergeten ze wel dat we hier met een avondklok zitten. ONVOORSTELBAAR. En daarna nog beginnen cheeren als de fascisten 7 klasgenootjes een nacht in de cel stoppen omdat ze ook buiten school elkaar opzoeken.

Echt, ik mag daar eigenlijk zelf niet teveel meer bij blijven stilstaan want het is niet gezond meer om me zo te ergeren in de onmetelijke achterlijkheid van een groot deel van de bevolking. Het voordeel dat ik heb is dat mijn vriendenkring bestaat uit mensen met verstand.
Angst maakt mensen irrationeel.

Maar blijkbaar hebben toch heel veel mensen het naïeve idee dat de personen die onze overheid uitmaken goden zijn die alles weten en niet aan zichzelf denken, maar ten allen tijde het beste met de bevolking voor hebben.

Het is pas als je beseft dat die mensen net zulke grote idioten en egoïsten zijn als jij of ik dat je begrijpt waarom je hen geen onbeperkte macht mag geven.
Oud 17 februari 2021, 22:59   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nooit verdedigbaar geweest, maar het duurt nu wel al een jaar. Als het 1 jaar kan duren, dan kan het 30 jaar duren he.
Als deze crisis positief evolueert zal het voorbije jaar worden geboekstaafd als verdedigbaar.
Zo niet, dan zijn we nog niet aan ons nief patatten.
Ik heb geen glazen bol, jij ook niet.
Oud 17 februari 2021, 23:01   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Het is pas als je beseft dat die mensen net zulke grote idioten en egoïsten zijn als jij of ik dat je begrijpt waarom je hen geen onbeperkte macht mag geven.
Nogal een geluk dat niet iedereen egoïst en idioot is.
Oud 17 februari 2021, 23:04   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politie in de eerste plaats. Op de voet gevolgd door justitie.

Een regime blijft bestaan zolang de soldaten loyaal zijn.
Wat wil je dan. Een uitvoerende en rechterlijke macht die danst naar de pijpen van een dictator ?
Denk eerst eens goed na.
Oud 18 februari 2021, 00:31   #59
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als deze crisis positief evolueert zal het voorbije jaar worden geboekstaafd als verdedigbaar.
Zo niet, dan zijn we nog niet aan ons nief patatten.
Ik heb geen glazen bol, jij ook niet.
Vorig jaar maart, april is de eerste lockdown geboekstaafd geweest als "verdedigbaar".
In het najaar was het idd "terug van dat" .
Dat laat niet hopen voor beter.
Oud 18 februari 2021, 06:14   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind jij dat ? Stel dat volgende week:
1) alle maatregelen opgeheven worden
2) de epidemie verdwenen is.

Dan blijft dit gemaatregel toch een van de grootste rampen die ons overkomen is deze eeuw, nee ? Ik bedoel, zelfs als alles volgende week in orde komt, dan hebben wij toch een gigantische maatregelenramp meegemaakt, voor uiteindelijk iets dat veruit de moeite niet waard was ?

Wat er vorig jaar gebeurd is, is toch een ramp zonder weerga (en ik heb het dus NIET over de epidemie) ? Een staaltje van ongezien dictatoriaal geweld voor niks en met zo goed als geen resultaat ?

Ik heb het niet over wat gaat komen, maar over alles wat al misdaan werd ? Of zegde men op het einde van WO II ook, ach, nog een geluk dat die nazi's binnengevallen zijn, eigenlijk viel dat allemaal toch nog mee ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be