Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2010, 20:09   #41
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Niets excuus.Die fabrieken waren het doel alleen was de militaire technologie toen nog niet wat het nu was en nauwkeurigheid was toen heel relatief.
De amerikanen probeerden tenminste nauwkeurig te bombarderen door meestal bij daglicht te bombarderen.
Hoe komt het dan dat de britten wél precisiebombardementen konden uitvoeren in diezelfde periode....

Het shell house in kopenhagen in 1945 mijn beste ....

http://www.encyclopedia.com/doc/1O12...Houseraid.html
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 07:45   #42
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat de britten wél precisiebombardementen konden uitvoeren in diezelfde periode....

Dit doet mij echt lachen.Na lang zoeken vindt gij één van de weinige britse precisie-aanvallen(waarbij overigens een hele hoop schoolkinderen om het leven kwamen) en daarmee probeert ge dan indruk te maken.
In het algemeen voerden de britten terreur aanvallen uit bij nacht en in het algemeen voerden de amerikanen aanvallen op puntdoelwitten uit bij dag.
Een feit waarmee gij het blijkbaar heel moeilijk hebt.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 08:55   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

De Britten vlogen 's nachts omdat ze dan minder gemakkelijk het slachtoffer waren van de gevechtsvliegtuigen en luchtafweergeschut.

Ik lees hier trouwens heel regelmatig aanvallen op de Amerikaanse oorlogsmachines. Maar kom telkens opnieuw tot de vaststelling dat de aanvallers zelf nooit ergens hun leven voor hebben gewaagd.

In een oorlog gaat het over doden of gedood worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 18:47   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit doet mij echt lachen.Na lang zoeken vindt gij één van de weinige britse precisie-aanvallen
In minder dan 5 seconden mijn beste...

Citaat:
(waarbij overigens een hele hoop schoolkinderen om het leven kwamen) en daarmee probeert ge dan indruk te maken.
.
Een mosquito is inderdaad gecrasht op een school tijdens die aanval...

En de aanval was een succes mijn beste zoals U uiteraard kan lezen in de gegeven link,maar dit zoals gewoonlijk niet hebt gedaan....

Citaat:
In het algemeen voerden de britten terreur aanvallen uit bij nacht en in het algemeen voerden de amerikanen aanvallen op puntdoelwitten uit bij dag.

U zegt het zelfs ,bij nacht inderdaad.....
Dus een stuk moeilijker om het doelwit te localiseren ,en ook een stuk verder in vijandelijk gebied ten opzichte van het antwerpse mortsel...

Citaat:
Een feit waarmee gij het blijkbaar heel moeilijk hebt.

Een feit dat gij blijkbaar graag vergeet....
Oud 11 april 2010, 19:00   #45
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Britten vlogen 's nachts omdat ze dan minder gemakkelijk het slachtoffer waren van de gevechtsvliegtuigen en luchtafweergeschut..
De duitsers hadden nochtans ook nachtjagers tot hun beschikking mijn beste

Om van de flakeenheden en hun sterke schijnwerpers maar niet te spreken....

Ook in Mechelen bombardeerden ze méér naast hun target dan erop mijn beste...
Het 1 mei bombardement van het arsenaal in 1944 is daar een mooi voorbeeld van...

Citaat:
Gelukkig voor Mechelen vielen ongeveer een kwart van de bommen in het Mechels Broek en op de Dijleoevers. Er vielen die nacht bommen in Hever en Bonheiden, op de Leuvensesteenweg vanaf de kapel bij Hever, te Muizen tot op de Willendries. Langs en op het kerkhof te Muizen vielen bommen evenals rond de Rateaufabriek in de Motstraat, Bautersemstraat en Dellingstraat, in de weilanden voorbij de Hanswijkhoeve, op de dijken van de Dijle in de Lambertuslaan maar ook op het vormingsstation Muizen. De berm van de lijn naar Leuven werd zwaar toegetakeld maar op drie dagen was de schade hersteld. Op het arsenaal vielen acht bommen waarvan er zeven ontploften. De Locomotiefstraat werd geraakt maar de "Estampages de Malines" niet, verder sloegen bommen in op de dekenfabriek Thiry en de maalderij De Bontridder.
http://home.scarlet.be/~flipdoms/Fra...FransBally.htm

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 april 2010 om 19:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be