![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() en ik wacht nog steeds op een bronvermelding voor het openingsartikel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Probleem is natuurlijk (algemeen) de niet-stoppers. Een drastische prijsstijging veroorzaakt alvast enkele ernstige nevenverschijnselen. De roker die niet stopt heeft of geld genoeg en kan het zich dus permiteren te blijven roken, of heeft niet genoeg geld en zal dan de sociale gevolgen dragen. Er is ook een grenswaarde aan een geregelde vrije markt. Als het financieel interessant wordt een criminele bussines op te zetten (illegale sigaretten handel) dan zál dat ook gebeuren. Op dit ogenblik is er ook illegale sigarettenhandel, maar niet massaal en dus beter aan te pakken. Het is kwestie de zaken tegen elkaar af te wegen en de tussenweg vinden. De prijs stijgt of daalt als er gereguleerd wordt? Je trekt een aantal kosten en winsten tegen elkaar af. Geestsverruimende middelen worden meestal zwaar belast. De produktieprijs of de prijs van de basisprodukten is gewoonlijk een fractie van de tax. Het is de tax die m 'n voorkeurdrug zo duur maakt en niet m 'n voorkeurdrug zelf. Als consument van illegale middelen gaat je geld niet naar de staat, maar naar de georganiseerde misdaad. grtz HaRdCOREhARMREdUCER |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De overheid kan dus zelf de prijs bepalen. Die moet dan wel afgewogen en realistisch zijn. grtz HaRdCOREhARMREdUCER |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens , tegen het vlaams behang zijn is een kwestie van gezond verstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Dat is wel een natuurlijke behoefte. Mensen doen het al sinds er mensen zijn. Voor verschillende behoeften: ritueel, vermaak...
Dealers smeren u geen drugs aan; dat kan gebeuren maar is uiterst zeldzaam. Het iniatief komt van de gebruiker zelf. Nu komde wel af met "de kudde". Maar als de kudde voor het VB kiest, is dat ineens gegrond tot en met. Echt typisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel van de ouderen gebruiken cannabis ? En de kudde kiest nog steeds voor andere partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Omdat culturen veranderen. Vroeger was het patriarchisme, nu steeds minder.
Daarom dat vele bekrompen mensen vandaag de dag behoefte hebben aan een strenge papa-figuur... het VB dus. En wat gij nu doet is bepaalde logica's doortrekken naar dingen waarop het niet toepasbaar is, ook niet op gebied van logica. Natuurlijk zijn er altijd genoeg domme mensen die ermee accoord gaan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je je suf snuift en alle reden uit je hersenen blowt, ben je dus niet bekrompen/niet dom??? Jezus!! LOL ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Hoelang gade die soort redeneringen volhouden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alcohol is een hard-drugs, laten we het daar over eens zijn. Dat dat aan banden moet gelegd, akkoord. Maar van al de mensen rondom mij die zowel alcohol drinken als roken, is het duidelijk dat ze die pint kunnen laten staan, als er gewerkt moet worden, etc.. Een paar dagen zonder alcohol is voor mij persoonlijk zowel als voor mijn collega's geen probleem. Maar de sigaret, ho maar, een half uur zonder en de meesten hun handen beginnen al te trillen. En dan wil jij er ook nog eens drugs bij promoten? Een sigaret heeft nog altijd een hogere verslavende factor dan alcohol. Als je daarbij ook nog eens 'saffletten' (of jointjes, of conische pretsigaretten) gaat roken, dan is het hek helemaal van de dam, aangezien de stoffen die je dat roesgevoel geven, langer in het bloed blijven circuleren dan alcohol. Alcohol is het huidige probleem in het verkeer, drugs het toekomstige. Als je met alsmaar meer bevolking leeft, moet je nu eenmaal meer rekening houden met anderen en hun veiligheid. De dag dat jij het openbaar vervoer neemt, hoop ik dat de buschauffeur van de bus waarop jij stapt, een safflet in zijn bek heeft en met wazige ogen je nakijkt, eens kijken hoe goed je je nog voelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben inderdaad behoefte aan een welstellende papafiguur om hun noden te bekostigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Dat moeten zij voor zichzelf uitmaken, Bobke. Als gij kneuterig wilt leven en geisoleerd voor het kwaedt, doe dat dan. Betrek er geen mensen bij die dat niet zie zitten en een hele andere visie hebben over leven... een visie die gecreërd is door invloed van buitenaf!
Horus: ik hoop dat mensen cannabis gaan verkiezen boven tabak en alcohol. Minder miserie, zeker weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() of ze schooien gewoon geld voor hun drugs bij passanten (het bekrompen klootjesvolk).
zo van 'ik ben just overvallen, alles kwijt, de flikken doen niks en ik moet naar huis, hedde gij nog wat kleingeld voor den trein?' laatst in antwerpen kwam er weer zo'n typische mongool af. 'ik ben just overvallen op de meir...' ik zei de mongool dat hij eens andere smoes moesten verzinnen om geld te schooien want dat ik deze al 100 keer gehoord had. je had z'n kop moeten zien ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat mensen geen drugs verkiezen, noch alcohol, sigaretten en cannabis. Dat is de enige nuchtere instelling. Zoals ik al zei, iemand die cannabis gebruikt, kan onmogelijk toegelaten worden in het verkeer/werk met veiligheidsfuncties (chauffeurs, kraanbestuurders, etc..) Ik kijk naar mijn huidige vriendin, die alles doet om maar weinig te roken omdat ik het apprecciëer en ik wil dat ze gezond blijft. Maar van zodra ik weg ben, rookt ze als een turk, om aan haar nicotinegehalte te komen. Ik promoot geen alcohol en sigaret, cannabis als drugs is dan óók een brug te ver. |
|
![]() |
![]() |