Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2004, 17:11   #41
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Schoon voorbeeld van wishfull thinking! Bron?8)
bron: mijn ervaring. aangezien ik zelf nog vrij jong ben, heb ik er een redelijk goed zicht op. trouwens, cijfers bevestigden dat bij mijn weten. en waarom denk ja dat men over een gedoogbeleid is beginnen discusieren? omdat niemand cannabis rookte?

en ik wacht nog steeds op een bronvermelding voor het openingsartikel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 17:13   #42
ingenious

Standaard

Citaat:
geef niets! zijn we al gewoon.(tja, drugs beïnvloeden het coördinatiegevoel he!)
mss toch eens een jointje proberen, het kan mss uw gevoel voor humor ontwikkelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 17:32   #43
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
dat een mix van alcohol en drugs je compleet idioot maakt waardoor je avatars van che gaat gebruiken en tegen het Vlaams Belang gaat zijn!
Het Vlaams Belang is een serieus gevaarlijke drugs voor het volk, het serveert de mensen waanideeën en op lange termijn begint men te leiden aan paranoïa. Sommigen worden agressief en kloppen er op los. Dus u bent gewaarschuwd!!! Vlaams Belang schaadt serieus uw mentale gezondheid!
Oud 10 december 2004, 21:54   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Bobke, omdat sommige mensen wiet beter vinden dan "hetgeen nu wel legaal is".
Kunt ge niet weten zonder het te proberen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 00:05   #45
HaRdCOREhARMREdUCER
Burger

HaRdCOREhARMREdUCER's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Top Dog
Naar prijsverhoging van 28% voor sigaretten?

Minister van Volksgezondheid, Rudy Demotte, heeft drie studies besteld bij Crioc, Dulbéa (ULB) en de stichting tegen kanker om uit te zoeken wat het effect zal zijn van een forse prijsverhoging van tabak op het rookgedrag.

Volgens de krant Le Soir wijzen de studies uit dat een prijsverhoging van 10 procent het aantal rokers met 2,9 procent doet dalen, een prijsverhoging van 28 procent veroorzaakt een daling met 8 procent.
De prijs zal voor jongeren misschien een reden zijn om niet te beginnen. Het is ook bij de jongeren dat je de grootste percentwinst haalt omdat 'rokende jongeren' een significant grote groep is.

Probleem is natuurlijk (algemeen) de niet-stoppers. Een drastische prijsstijging veroorzaakt alvast enkele ernstige nevenverschijnselen.

De roker die niet stopt heeft of geld genoeg en kan het zich dus permiteren te blijven roken, of heeft niet genoeg geld en zal dan de sociale gevolgen dragen.

Er is ook een grenswaarde aan een geregelde vrije markt. Als het financieel interessant wordt een criminele bussines op te zetten (illegale sigaretten handel) dan zál dat ook gebeuren.

Op dit ogenblik is er ook illegale sigarettenhandel, maar niet massaal en dus beter aan te pakken.

Het is kwestie de zaken tegen elkaar af te wegen en de tussenweg vinden.

De prijs stijgt of daalt als er gereguleerd wordt?

Je trekt een aantal kosten en winsten tegen elkaar af.

Geestsverruimende middelen worden meestal zwaar belast. De produktieprijs of de prijs van de basisprodukten is gewoonlijk een fractie van de tax. Het is de tax die m 'n voorkeurdrug zo duur maakt en niet m 'n voorkeurdrug zelf.

Als consument van illegale middelen gaat je geld niet naar de staat, maar naar de georganiseerde misdaad.

grtz
HaRdCOREhARMREdUCER
HaRdCOREhARMREdUCER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 00:12   #46
HaRdCOREhARMREdUCER
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ingenious, het verhogen van de tax op sigaretten heeft als gevolg dat "grijze" import en ritjes naar Luxemburg de pan uit swingen.

Zolang er winst mee te maken is gaan drugsdealers onder de officiele prijs zitten. De enige manier om de misbruikers naar de "staatsdrugs" te trekken is onder de prijs van de illegalen te gaan zitten. En dat doe je niet met Taxen.
Je vergeet de consument die keuzemogelijkheid krijgt tussen legaal en illegaal met een iets hogere prijs voor legale dan illegale drugs. Voorwaarde is wel dat legaal niet veel duurder mag zijn dan illegaal. Maar zoals je al aangeeft zijn het hier de illegale drugs die de legale volgen en niet andersom.

De overheid kan dus zelf de prijs bepalen. Die moet dan wel afgewogen en realistisch zijn.

grtz
HaRdCOREhARMREdUCER
Oud 11 december 2004, 00:15   #47
HaRdCOREhARMREdUCER
Burger

Standaard

Citaat:
geef niets! zijn we al gewoon.(tja, drugs beïnvloeden het coördinatiegevoel he!)
Coördinatiegevoel?
Oud 11 december 2004, 00:32   #48
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
dat een mix van alcohol en drugs je compleet idioot maakt waardoor je avatars van che gaat gebruiken en tegen het Vlaams Belang gaat zijn!
Leren lezen : ik drink geen alcohol; dus je "mix" gaat niet op.

Trouwens , tegen het vlaams behang zijn is een kwestie van gezond verstand.
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 06:34   #49
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Kunt ge niet weten zonder het te proberen.
Wat wilde hiermee nu aantonen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 09:36   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wilde hiermee nu aantonen?
Dat het geen natuurlijke behoefte van de mens is maar u aangepraat door dealers die daar dik geld aan verdienen. Het is net zo zwak als de kudde die zich door gladde reclamejongens kunstmatige behoeften laat aanpraten.
Oud 11 december 2004, 10:02   #51
Bhairav

Standaard

Dat is wel een natuurlijke behoefte. Mensen doen het al sinds er mensen zijn. Voor verschillende behoeften: ritueel, vermaak...
Dealers smeren u geen drugs aan; dat kan gebeuren maar is uiterst zeldzaam. Het iniatief komt van de gebruiker zelf.
Nu komde wel af met "de kudde". Maar als de kudde voor het VB kiest, is dat ineens gegrond tot en met. Echt typisch.
Oud 11 december 2004, 10:17   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel een natuurlijke behoefte. Mensen doen het al sinds er mensen zijn. Voor verschillende behoeften: ritueel, vermaak...
Dealers smeren u geen drugs aan; dat kan gebeuren maar is uiterst zeldzaam. Het iniatief komt van de gebruiker zelf.
Nu komde wel af met "de kudde". Maar als de kudde voor het VB kiest, is dat ineens gegrond tot en met. Echt typisch.
Waarom deden ze het vijftig jaar geleden niet ?
Hoeveel van de ouderen gebruiken cannabis ?
En de kudde kiest nog steeds voor andere partijen.
Oud 11 december 2004, 10:25   #53
Bhairav

Standaard

Omdat culturen veranderen. Vroeger was het patriarchisme, nu steeds minder.
Daarom dat vele bekrompen mensen vandaag de dag behoefte hebben aan een strenge papa-figuur... het VB dus.
En wat gij nu doet is bepaalde logica's doortrekken naar dingen waarop het niet toepasbaar is, ook niet op gebied van logica. Natuurlijk zijn er altijd genoeg domme mensen die ermee accoord gaan...
Oud 11 december 2004, 10:31   #54
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat vele bekrompen mensen vandaag de dag behoefte hebben aan een strenge papa-figuur... het VB dus.
En wat gij nu doet is bepaalde logica's doortrekken naar dingen waarop het niet toepasbaar is, ook niet op gebied van logica. Natuurlijk zijn er altijd genoeg domme mensen die ermee accoord gaan...
Dus als je geen drugs gebruikt ben je bekrompen?
Als je je suf snuift en alle reden uit je hersenen blowt, ben je dus niet bekrompen/niet dom???

Jezus!! LOL
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 10:34   #55
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Dus als je geen drugs gebruikt ben je bekrompen?
Als je je suf snuift en alle reden uit je hersenen blowt, ben je dus niet bekrompen/niet dom???

Jezus!! LOL
Zelfs die van het VB zouden zien hoe dom dees is. Ma echt DOM.

Hoelang gade die soort redeneringen volhouden?
Oud 11 december 2004, 10:42   #56
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs die van het VB zouden zien hoe dom dees is. Ma echt DOM.

Hoelang gade die soort redeneringen volhouden?
Net zolang jij domme stellingen lanceert om te beweren hoe goed cannabis wel niet is voor jou en wat het 'nut' is van drugs.

Alcohol is een hard-drugs, laten we het daar over eens zijn.
Dat dat aan banden moet gelegd, akkoord.
Maar van al de mensen rondom mij die zowel alcohol drinken als roken, is het duidelijk dat ze die pint kunnen laten staan, als er gewerkt moet worden, etc..
Een paar dagen zonder alcohol is voor mij persoonlijk zowel als voor mijn collega's geen probleem.

Maar de sigaret, ho maar, een half uur zonder en de meesten hun handen beginnen al te trillen.
En dan wil jij er ook nog eens drugs bij promoten?
Een sigaret heeft nog altijd een hogere verslavende factor dan alcohol.
Als je daarbij ook nog eens 'saffletten' (of jointjes, of conische pretsigaretten) gaat roken, dan is het hek helemaal van de dam, aangezien de stoffen die je dat roesgevoel geven, langer in het bloed blijven circuleren dan alcohol.

Alcohol is het huidige probleem in het verkeer, drugs het toekomstige.
Als je met alsmaar meer bevolking leeft, moet je nu eenmaal meer rekening houden met anderen en hun veiligheid.

De dag dat jij het openbaar vervoer neemt, hoop ik dat de buschauffeur van de bus waarop jij stapt, een safflet in zijn bek heeft en met wazige ogen je nakijkt, eens kijken hoe goed je je nog voelt.
Oud 11 december 2004, 10:43   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu krijgen we inderdaad een cultuur van snuivende en blowende parasieten.
Zij hebben inderdaad behoefte aan een welstellende papafiguur om hun noden te bekostigen.
Oud 11 december 2004, 11:05   #58
Bhairav

Standaard

Dat moeten zij voor zichzelf uitmaken, Bobke. Als gij kneuterig wilt leven en geisoleerd voor het kwaedt, doe dat dan. Betrek er geen mensen bij die dat niet zie zitten en een hele andere visie hebben over leven... een visie die gecreërd is door invloed van buitenaf!

Horus: ik hoop dat mensen cannabis gaan verkiezen boven tabak en alcohol. Minder miserie, zeker weten.
Oud 11 december 2004, 11:07   #59
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

of ze schooien gewoon geld voor hun drugs bij passanten (het bekrompen klootjesvolk).
zo van 'ik ben just overvallen, alles kwijt, de flikken doen niks en ik moet naar huis, hedde gij nog wat kleingeld voor den trein?'
laatst in antwerpen kwam er weer zo'n typische mongool af.
'ik ben just overvallen op de meir...'
ik zei de mongool dat hij eens andere smoes moesten verzinnen om geld te schooien want dat ik deze al 100 keer gehoord had.

je had z'n kop moeten zien
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:15   #60
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Horus: ik hoop dat mensen cannabis gaan verkiezen boven tabak en alcohol. Minder miserie, zeker weten.
Hier weer een bewijs van een domme reactie, en mij verwijten maken

Ik hoop dat mensen geen drugs verkiezen, noch alcohol, sigaretten en cannabis.
Dat is de enige nuchtere instelling.
Zoals ik al zei, iemand die cannabis gebruikt, kan onmogelijk toegelaten worden in het verkeer/werk met veiligheidsfuncties (chauffeurs, kraanbestuurders, etc..)

Ik kijk naar mijn huidige vriendin, die alles doet om maar weinig te roken omdat ik het apprecciëer en ik wil dat ze gezond blijft.
Maar van zodra ik weg ben, rookt ze als een turk, om aan haar nicotinegehalte te komen.

Ik promoot geen alcohol en sigaret, cannabis als drugs is dan óók een brug te ver.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be