![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bron bij de Europese Commissie beweert dan weer dat de 30 miljoen vaccins bedoeld zijn voor Europa en de Covax-landen, het internationale programma dat armere landen aan vaccins moet helpen. Toch blijven er veel vragen over de eindbestemming van de vaccins. Bron: dS Laatst gewijzigd door Rudy : 24 maart 2021 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat AZ in de EU nog belang heeft om te maken, is dingen die ze buiten de EU toch niet nodig hebben, en vaccins die niks gebruiken dat van buitenaf komt. Want AZ kan zo traag als ze willen aan de EU leveren, die gaan TOCH betalen, of ze dat nu leveren, of binnen 8 maanden. Aan de andere kant, meer veeleisende klanten die ze in de wereld hebben, daar kunnen ze enkel maar aan verdienen als ze die vaccins daar kunnen leveren op tijd. En dan hebben ze alle belang die vaccins BUITEN de EU te maken als ze die toch niet kunnen exporteren, en daar dus ook tussenproducten voor te gebruiken die ze misschien binnen de EU maken maar wel kunnen exporteren want geen vaccin (nog niet). En ze zouden goed zot moeten zijn om essentiele spullen die buiten de EU zitten, de EU binnen te brengen: die brengen ze beter naar hun productie faciliteiten buiten de EU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uw intellectuele denkoefening, en vind die absurd, maar als een bestelling plaatst, verwacht ge wel dat die binnen een redelijke termijn geleverd wordt. Indien dat niet kan, dan is er sprake van contractbreuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is dat je velen hebt die vaccins willen. Dat je contracten afsluit, ttz, ergens min of meer voorziet dat deze klant X dosissen wil aan prijs Y, dat is OK. Dat het ene contract iets te zeggen heeft over andere contracten, is wat idioot. Als A-Z een contract heeft met de EU voor "eerste levering" en ook zo een contract heeft met de UK, dan kunnen ze toch kiezen wie ze eerst bedienen he. De twee hebben "eerste levering". Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Stel dat China voor de 500 miljoen vaccins die Europa heeft besteld nu het 4dubbele zou betalen. Voor China zou dat bedrag Peanuts zijn en wij moeten nog een half jaar wachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als China 4 keer meer wil betalen, wil dat zeggen dat wij nu vaccins kopen ver onder hun marktprijs. Op een zeker ogenblik bied je niet hoger meer, en DAN is de echte marktprijs van die vaccins bereikt he. En die is dan ook welke er dient betaald te worden. Ik begrijp al die vaccin producenten niet die hun spul 100 keer onder hun marktprijs uitdelen. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat geld is voor China peanuts, en ze zouden ze zonder problemen ook zo de vuilbak kunnen in gooien. Gewoon om ons een kloot af te draaien. Zoals ze nu al een heel jaar aan het doen zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() In Italië hebben ze 30 miljoen AZ vaccins gevonden die er zogezegd niet waren. Ik denk dat AZ ondertussen onderstaande berekening ook gemaakt heeft en vaccins aan het verkopen is tegen veel hogere prijzen.
De coronapandemie kost de wereld 1000 miljard dollar per maand. Elk vaccinspuitje is daarom goud waard: 5800 dollar, berekenden wetenschappers. Voor de vaccinproducenten is het commerciële belang veel kleiner. Voor de broodnodige extra vaccins zal de overheid de producenten bij hun nekvel moeten grijpen. https://trends.knack.be/economie/bel...d-1715879.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangaande die "ontdekking" van die enorme "stash" aan AZ-vaccins in Italie moet ik toegeven niet te verstaan waar AZ wel mee bezig was,te meer omdat deze vaccins blijkbaar nog niet gedaan waren met rondreizen in Europa.
Het wijst niet op een efficiente logistieke ketting binnen dit bedrijf en dergelijk heen en weer gesleur,mogelijk te maken hebbende met om- en verpakkingsperikelen zal ongetwijfeld ergernis veroorzaken bij klanten wereldwijd,te beginnen bij de EU en het VK... ....en neen ik vind helemaal niet dat de EU moet beginnen vaccins te blokkeren om eerst aan de voorraad te geraken.In de vaccinatie-logica is IEDERE vaccinatie,wereldwijd,belangrijk.Iemand van de "looprekbrigade" in de Eu evengoed als een jonger persoon in weet ik veel waar. EN neen,ikzelf begrijp de "vaccinatie-logica" ook niet (meer)....maar ja,wie ben ik hé.Kan echter niet tegen de schijnheiligheid van de EU in de materie. Men WACHT op dat spul,er zijn BETALENDE klanten voor.... Laatst gewijzigd door kelt : 25 maart 2021 om 06:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. De marktprijs ken je, als de markt vrij is. Hoeveel zou men niet geven om een vaccin bij opbod kunnen te kopen denk je ?
Die 30 of zelfs 100 Euro zijn belachelijk laag. Ik zou denken dat men gemakkelijk aan een paar 1000 Euro komt per spuitje als het aan de hoogstbiedende verkocht wordt. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 maart 2021 om 06:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens: ik begrijp zelfs niet waarom die contracten getekend hebben. Stel U voor dat een bedrijf nu gewoon zegt: OK, wij hebben vorige week 5 miljoen dosissen gemaakt, wie biedt het meeste voor dat lot ?
Hoe hoog denk je dat dat zou gaan ? Denk je dat ze hun vaccins niet verkocht zouden krijgen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar is de machinerie van Pfizer de enige,toch in ons deel van de wereld,die klokvast en contractueel aan het leveren is.De start enkele weken geleden alweer was,begrijpelijk,wat moeizaam maar dat is nu gedaan.
Van de andere vaccins is het,voor zover ik begrijp,altijd weer een soort verrassing wanneer en hoeveel er komen. Laatst gewijzigd door kelt : 27 maart 2021 om 07:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige dat vaststaat is de datum van levering. Half april.