Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Wat moet er met de moskeeën gebeuren?
De moskeeën mogen gerust blijven waar ze zijn 24 35,29%
De moskeeën moeten weg uit de steden 4 5,88%
Moskeeën horen enkel thuis in islamlanden 36 52,94%
Het kan me allemaal geen barst schelen 4 5,88%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 december 2004, 14:25   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Een parkeerprobleempjes, een parkeerprobleem zou ik zeggen.
Dat is subjectief. Wat jij als een onoverkomelijk probleem ziet, ziet iemand anders als een tijdelijk, dus miniem probleempje.

Citaat:
Ook is er het potentiële gevaar want na hun vrijdag gebed ( vooral in de meer fundamenlistische moskees) zijn de jongeren nog een extra opgehitst. Daarom i het beter om ze uit de leefkernen te weren, als er dan problemen zijn, dan kunnen ze snel geïsoleerd en opgeruimd worden.
Dat is gewoon regelrechte onzin.

Citaat:
Verder is het totaal belachelijk om in West-Europa moskeeën te bouwen nu dat we verlost zijn van de indoctrinatie van de Katholieken gaan we de Islam promoten, consequent is wel anders.
Wie promoot er iets? We behandelen iedereen op dezelfde manier, da's alles.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 10 december 2004, 14:30   #42
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ga jij hier nu in alle ernst een voetbalstadion met een capaciteit van 40.000 en een kwalijke reputatie op het vlak van hooliganisme vergelijken met een gebedsplaats? Is verder alles nog een beetje in orde in uw bovenkamer?
lees ook eens de berichten die ik quote, zal het nog eens doen:
Citaat:
onzin, kerken staan er al zeer lang. Nu we hinderlijke activiteiten uit de leefcentra kunnen weren moeten we dat ook doen. Je gaat toch ook geen nieuw sportcomplex in het midden van een leefkern bouwen.
wat ik aanhaalde was een reëel voorbeeld van bovenstaande bewering, alles is in orde in mijn bovenkamer, wees gerust

Citaat:
Dat kan je ook door het centrum verkeersvrij te maken en grote parkings aan de rand van de stad te voorzien, zoals men nu in Leuven al een tijdje doet.
centra verkeersvrij maken kan je niet overal, hoogstens in kleinere steden, of voor een toeristische wijk in het centrum

Citaat:
Hetzelfde gebeurt op zondagmorgen bij de kerken en altijd op het moment dat ik mijn verse pistoleekes ga halen bij de bakker. Als de moskeeën moeten verhuizen, dan ook de kerken!
de kerken staan hier al nog voor je opa met de blokskes speelde, de moskeeën niet.

voor jouw specifiek probleem heb je 2 mogelijkheden:
1. of je gaat op een ander uur om je brood
2. of je gaat naar een andere bakker

Laatst gewijzigd door big bad wolf : 10 december 2004 om 14:30.
big bad wolf is offline  
Oud 10 december 2004, 14:34   #43
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wie promoot er iets? We behandelen iedereen op dezelfde manier, da's alles.
Als de paus zich uitspreekt tegen het gebruik van condooms, dan staat iedereen terecht op de barricades om die uitspraak te veroordelen. Als er een imam onzin komt uitkramen dan vindt links dat dat allemaal moet kunnen wegens multikul verrijking van onze samenleving.
We moeten inderdaad iedereen over dezelfde kam scheren en alle godsdienstigheid behandelen zoals ze is, een zinsbegoocheling voor de enen en een machtsinstrument om de zinsbegoochelden in bedwang te houden voor de anderen.
Daarom moet het bouwen van moskeeën en dergelijke ten stelligste ontraden worden, in het belang van de individuele vrijheid van de burgers van de West-Europese landen. Wat ze in de Islam wereld doen, dat is hun zaak.
CutTheCrap is offline  
Oud 10 december 2004, 14:35   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
lees ook eens de berichten die ik quote, zal het nog eens doen:
wat ik aanhaalde was een reëel voorbeeld van bovenstaande bewering, alles is in orde in mijn bovenkamer, wees gerust
Ik heb daar al op gereageerd.

Citaat:
centra verkeersvrij maken kan je niet overal, hoogstens in kleinere steden, of voor een toeristische wijk in het centrum
Bullshit! Verkeersvrij maken kan je overal.

Citaat:
de kerken staan hier al nog voor je opa met de blokskes speelde, de moskeeën niet.
Dat doet niet terzake. Zowel kerken als moskeeën zijn hier volksvreemd. Ofwel verwijder je ze allebei uit de centra, ofwel laat je ze waar ze zijn. Jouw probleem heeft niets met overlast te maken en alles met racisme, of toch minstens een doorgedreven vorm van etnocentrisme.

Citaat:
voor jouw specifiek probleem heb je 2 mogelijkheden:
1. of je gaat op een ander uur om je brood
2. of je gaat naar een andere bakker
Ik ben diabetespatiënt en heb op vaste uren mijn eten nodig en bovendien lust ik alleen de pistoleekes van die ene bakker. Nu gij en dan ik weer.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 december 2004, 14:41   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de paus zich uitspreekt tegen het gebruik van condooms, dan staat iedereen terecht op de barricades om die uitspraak te veroordelen. Als er een imam onzin komt uitkramen dan vindt links dat dat allemaal moet kunnen wegens multikul verrijking van onze samenleving.
Nee hoor. Lang niet iedereen ter linkerzijde is het eens met (sommige) uitspraken van imams. De imam die opriep om homoseksuelen van hoge gebouwen te sodemieteren, werd zeer scherp veroordeeld door zowat iedereen. De uitspraken van de paus over condoomgebruik zijn nog van een andere orde. Je moet ze zien in het licht van de aids-epidemie die men in Afrika maar niet onder controle krijgt. Door de uitspraken van de paus en zijn vazallen, die in Afrika nog vaak als gezaghebbende figuren worden aanzien, wordt die strijd alleen maar moeilijker. De paus is daardoor rechtstreeks mee verantwoordelijk voor vele aids-doden in Afrika.

Citaat:
We moeten inderdaad iedereen over dezelfde kam scheren en alle godsdienstigheid behandelen zoals ze is, een zinsbegoocheling voor de enen en een machtsinstrument om de zinsbegoochelden in bedwang te houden voor de anderen.
Daarom moet het bouwen van moskeeën en dergelijke ten stelligste ontraden worden, in het belang van de individuele vrijheid van de burgers van de West-Europese landen. Wat ze in de Islam wereld doen, dat is hun zaak.
Allemaal goed en wel, maar het Vlaams BlokBelang heeft het over het "verwijderen van moskeeën uit de stadscentra". Dat is nog wat anders dan nieuwe moskeeën ergens anders inplanten...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 10 december 2004, 14:52   #46
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Lang niet iedereen ter linkerzijde is het eens met (sommige) uitspraken van imams. De imam die opriep om homoseksuelen van hoge gebouwen te sodemieteren, werd zeer scherp veroordeeld door zowat iedereen.
Je bent er weer eens naast. Het was geen uitspraak van zo maar een imaampje maar een boek dat hier en in Nederland verspreid wordt in alle islamboekenwinkels en in de moskeeën aangeprezen wordt.

Ik hoop voor je eigen veiligheid dat je niet in een hoog gebouw dicht bij een moskee woont
Oud 10 december 2004, 14:54   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koma
en hier zou ik ook aan willen toevoegen, ook al heb ik geen moskee in mijn wijk, en kan ik hier geen commentaar op geven, maar wat ik wel weet is dat ik elk weekend er niet moet over denken om uit te slapen omdat er toevallig een kerk twee straten verder zijn kuren krijgt...en dit de ganse week dient te herhalen, om het kwartier,
Dus is misschien wel handig als we alles over de zelfde kam scheren.
Ik veronderstel dat die kerk er al stond toen je er ging wonen ?
Voor nieuwe kerken is het te overwegen.
Bobke is offline  
Oud 10 december 2004, 14:56   #48
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Je bent er weer eens naast. Het was geen uitspraak van zo maar een imaampje maar een boek dat hier en in Nederland verspreid wordt in alle islamboekenwinkels en in de moskeeën aangeprezen wordt.

Ik hoop voor je eigen veiligheid dat je niet in een hoog gebouw dicht bij een moskee woont
Ik zie niet waarom moskeeën zouden moeten verhuizen omwille van het bestaan van zo'n haatboek
Yossarian is offline  
Oud 10 december 2004, 15:00   #49
big bad wolf
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat doet niet terzake. Zowel kerken als moskeeën zijn hier volksvreemd.
kerken in een katholiek land zijn volksvreemd?

de kerken lopen dan mss wel steeds meer leeg, maar dat doet nix af aan hun enorme cultuurhistorische waarde
Oud 10 december 2004, 15:01   #50
big bad wolf
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daarom moet het bouwen van moskeeën en dergelijke ten stelligste ontraden worden, in het belang van de individuele vrijheid van de burgers van de West-Europese landen. Wat ze in de Islam wereld doen, dat is hun zaak
Allemaal goed en wel, maar het Vlaams BlokBelang heeft het over het "verwijderen van moskeeën uit de stadscentra". Dat is nog wat anders dan nieuwe moskeeën ergens anders inplanten...
leer eerst es correct quoten: die woorden komen van CutTheCrap, niet van mij
Oud 10 december 2004, 15:06   #51
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Uit het complete gebrek aan argumenten blijkt dat het het Geblokt Behang maar om 1 ding te doen is: het viseren van moslims. Same old racism & apartheid.
Yossarian is offline  
Oud 10 december 2004, 15:10   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Zullen we dan ook maar alle winkels, bedrijven, horeca, sportcentra... uit het centrum weren?
Doet men dat dan niet ?
Wat winkels en horeca betreft, is er sprake van de pitazaken uit het centrum te bannen ?
Bobke is offline  
Oud 10 december 2004, 15:14   #53
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Doet men dat dan niet ?
Wat winkels en horeca betreft, is er sprake van de pitazaken uit het centrum te bannen ?
Neen dat doet men niet. De huidige trend in stedenbouw is trouwens: een gezonde mix van functies en activiteiten IN de stad.
Voor de rest heb ik geen weet van enige 'pita-overlast'.
Yossarian is offline  
Oud 10 december 2004, 15:15   #54
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

ik zie dat 54% van de stemmers NIET geintegreerd is en ingaat tegen onze Vlaamse normen en waarden
Oud 10 december 2004, 16:09   #55
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het complete gebrek aan argumenten blijkt dat het het Geblokt Behang maar om 1 ding te doen is: het viseren van moslims. Same old racism & apartheid.
Nog altijd de waarheid op zijn kop proberen te zetten?

Wij zijn niet de racisten. De racisten en voorstanders van apartheid zijn de moslims, niet wij.
Wreker is offline  
Oud 10 december 2004, 16:10   #56
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
ik zie dat 54% van de stemmers NIET geintegreerd is en ingaat tegen onze Vlaamse normen en waarden
54% van de stemmers zegt dat jij een marginaal bent.

Wreker is offline  
Oud 10 december 2004, 16:12   #57
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Nog altijd de waarheid op zijn kop proberen te zetten?

Wij zijn niet de racisten. De racisten en voorstanders van apartheid zijn de moslims, niet wij.
U gaat dus akkoord met de stelling dat Dewinter alleen maar de moslims wil viseren?
Yossarian is offline  
Oud 10 december 2004, 16:15   #58
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat dus akkoord met de stelling dat Dewinter alleen maar de moslims wil viseren?
de slechte moslims en idioten zoals jij!
jan hyoens is offline  
Oud 10 december 2004, 16:17   #59
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
de slechte moslims en idioten zoals jij!
gaan we beetje schelden? vind je geen vuile tekstjes meer op internet om te copy-pasten, misschien?
Yossarian is offline  
Oud 10 december 2004, 16:21   #60
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Intussen nog geen valabele argumenten gezien waarom moskeeën niet in de stad zouden thuishoren.
Yossarian is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be