Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2004, 22:35   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Nu nog den eerste extreem-linkse vinden die zinnige klap verkoopt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 09:15   #42
Sjoof
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Het feit dat hij jarenlang lid was van het Vlaams Blok én zusterorganisaties mag ik niet als een 'link' beschouwen?
Siegfried is m'n pa dus ik kan je garanderen dat hij niks maar dan ook niks meer met VB te maken heeft, alhoewel hij natuurlijk rechts en flamingant is.
Hij was lid 20 jaar geleden. Alle officiele banden zijn gebroken, maar toch heeft hij nog persoonlijke contacten met bepaalde mensen maar die zijn louter vriendschappelijk.
Hij heeft misschien wil een VL op zijn wagen hangen maar dat is zijn goed recht.
De band is totaal irrelevant, noch met VB als met 'zusterorganisaties'. Toevallig is hij ook lid van een organisatie die familieleden van gehandicapten ondersteunt(kan niet op naam komen). Is dié link vandoen? Neen.
Hij is de beste pa die er is en zijn opsluiting was een schande. Hij mag beweren wat hij wil, dat is zijn goed recht. Ik ga er zelf nooit mee meedoen want het interesseert me gewoon niet, maar blijf hem altijd voor 100% steunen.

Zoals hij vorige week schreef 'I might be too unusual and a rebel but i will never be a traitor of fundamental principles as honesty, integrity and loyality'
Sjoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 09:30   #43
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoof
Siegfried is m'n pa dus ik kan je garanderen dat hij niks maar dan ook niks meer met VB te maken heeft, alhoewel hij natuurlijk rechts en flamingant is.
Hij was lid 20 jaar geleden. Alle officiele banden zijn gebroken, maar toch heeft hij nog persoonlijke contacten met bepaalde mensen maar die zijn louter vriendschappelijk.
Hij heeft misschien wil een VL op zijn wagen hangen maar dat is zijn goed recht.
De band is totaal irrelevant, noch met VB als met 'zusterorganisaties'.
Het klopt dat het VB officieel niks met het revisionisme temaken heeft of wil hebben, maar dat deed het ook al toen het werd opgericht eind jaren zeventig en de drukkerij van jouw Pa een tiental jaren lang alle propaganda en drukwerk verzorgde van het VB. Zonder de bijdrage van jouw Pa had het VB nooit de eerste tien jaren van haar bestaan doorgekomen, toen het nog zonder overheidsdodatties moest doen en het slechts 1 afgevaardigde in het parlement had.

Binnen het VB en vooral in de louche achterkamertjes tiert het revisionisme en antisemitisme nog even welig zoals het in de jaren dertig van de vorige eeuw ook was. Nog in 2001 moest een vriend van jouw Pa, Roeland Raes, even uit het zicht stappen (om het eufemistisch uit te drukken) omwille van revisionistische uitspraken. Een andere revisionist en goeie vriend van jouw Pa, Xavier Buisseret, moest hetzelfde doen maar dat was om pedofilie. Uw Pa heeft zich altijd met 'toffe' vrienden omringd.

Laatst gewijzigd door thePiano : 11 december 2004 om 09:38.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 09:38   #44
Sjoof
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het klopt dat het VB officieel niks met het revisionisme temaken heeft of wil hebben, maar dat deed het ook al toen het werd opgericht eind jaren zeventig en de drukkerij van jouw Pa een tiental jaren lang alle propaganda en drukwerk verzorgde van het VB. Zonder de bijdrage van jouw Pa had het VB nooit de eerste tien jaren van haar bestaan doorgekomen, toen het nog zonder overheidsdodatties moest doen en het slechts 1 afgevaardigde in het parlement had.

Binnen het VB en vooral in de louche achterkamertjes tiert het revisionisme en antisemitisme nog even welig zoals het in de jaren dertig van de vorige eeuw ook was. Nog in 2001 moest een vriend van jouw Pa, Roeland Raes, even uit het zicht stappen (om het eufemistisch uit te drukken) omwille van revisionistische uitspraken. Een andere revisionist en goeie vriend van jouw Pa, Xavier Buisseret, moest hetzelfde doen maar dat was om pedofilie.
Bij mijn wete (en ken hem toch goed) heeft ie niets vandoen met Vl.Bl. Zoals we allebei weten heeft hij nog wel vrienden in de partij, maar ongetwijfeld zitten die ook bij alle andere partijen. Het was een CVP'er die zich onthield indertijd overigens. Maar ik vraag met nog altijd af waarom er zoveel over het Vlaams Belang wordt gepraat in deze topic (en de 'links') terwijl het nog altijd even irrelevant blijft.
Oud 11 december 2004, 09:48   #45
thePiano

Standaard

Citaat:
Bij mijn wete (en ken hem toch goed) heeft ie niets vandoen met Vl.Bl. Zoals we allebei weten heeft hij nog wel vrienden in de partij, maar ongetwijfeld zitten die ook bij alle andere partijen. Het was een CVP'er die zich onthield indertijd overigens. Maar ik vraag met nog altijd af waarom er zoveel over het Vlaams Belang wordt gepraat in deze topic (en de 'links') terwijl het nog altijd even irrelevant blijft.
Het zou best kunnen dat S. Verbeke fysiek niets (meer) met het VB te maken heeft, alhoewel dat nooit te bewijzen valt vermits het VB geheime leden toestaat. De vraag moet anders gesteld worden: in hoeverre wordt het revisionistische gedachtegoed nog gecultiveerd binnen het VB. Gedachtegoed dat jouw Pa al zovelen jaren onderhoud en actief propageert dmv drukwerken, boeken, zijn website enz.

Zoals je al gemerkt hebt op dit forum zijn dezelfden die zo hevig sympathiseren met jouw Pa niet toevallig ook nog eens sympathisant, lid of medewerker van het VB. Een aantal anderen die hem voluit bijtreden in het ontkennen en minimaliseren van de holocaust, en weer anderen die de vrije meninsuiting ten allen prijze willen verdedigen ook al betekent dit dat vroeg of laat hun eigen mond kan gesnoerd worden door hen te laten spreken die een andere willen doen zwijgen.

Het VB mag in haar programma en in publiek nog duizend keer ontkennen dat ze niks met die ontkenners hebben te maken, een blik op forums zoals dit kan soms meer onthullen dan de grootste leugens die ze over zichzelf verspreiden dwz als zouden ze voor de onbeperkte vrije meningsuiting zijn.
Oud 11 december 2004, 09:52   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou best kunnen dat S. Verbeke fysiek niets (meer) met het VB te maken heeft, alhoewel dat nooit te bewijzen valt vermits het VB geheime leden toestaat.
En dat laatste is alweer een leugen van mr. Pianodinges. Er bestaat niet zoiets als "geheime leden". In België moeten partijen immers GEEN ledenlijsten voorleggen aan wie dan ook. Bijgevolg bestaan er geen "openbare" tegenover "geheime" leden.

Waar het hier om gaat en waarop mr. Pianodinges vervolgens zijn verzinseltje op steunt, zijn mensen die anoniem hun VB-correspondentie willen ontvangen (d.i. in een bruine briefomslag zonder logo of naam van de partij). Mensen kunnen dat immers aanvragen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 09:55   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB mag in haar programma en in publiek nog duizend keer ontkennen dat ze niks met die ontkenners hebben te maken, een blik op forums zoals dit kan soms meer onthullen dan de grootste leugens die ze over zichzelf verspreiden dwz als zouden ze voor de onbeperkte vrije meningsuiting zijn.
Naar vaste gewoonte is mr. Pianodinges weer alles door elkaar aan het haspelen. Het Vlaams Blok hoeft niets te ontkennen, daar er in haar programma gewoon niets staat over revisionisme. Op welke wijze dan ook.

En wat leden en/of sympathisanten van de partij op fora, in de kroeg of waar dan ook allemaal vertellen, dekt de partij nu eenmaal niet zolang ze niet in naam van de partij spreken. Dat is ook zo bij andere partijen.
Oud 11 december 2004, 09:59   #48
Sjoof
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Het Vlaams Blok hoeft niets te ontkennen, daar er in haar programma gewoon niets staat over revisionisme.
Er worden idd spoken gezien die er niet zijn, INKA drukte mss voor Vl.Blok.
Ik zelf doe ook kopieerwerk voor Vlaams Blok, net zoals andere partijen. Ben ik nu een revisionist?
De link ontgaat me nog altijd volledig.

Laatst gewijzigd door Sjoof : 11 december 2004 om 09:59.
Oud 11 december 2004, 10:02   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er worden idd spoken gezien die er niet zijn, INKA drukte mss voor Vl.Blok.
Ik zelf doe ook kopieerwerk voor Vlaams Blok, net zoals andere partijen. Ben ik nu een revisionist?
De link ontgaat me nog altijd volledig.
Dit zijn zo van die complottheorieën die de linkse rakkers overal ontwaren. In hun gedachtewereld is er sprake van VB-infiltratie wanneer een kuisvrouw die de VB-lokalen in Deurne schrobt ook nog halftijds werkt in Alcatel... Alcatel wordt door het Vlaams Belang ingepalmd. Aldus de linkiewinkies.
Oud 11 december 2004, 10:10   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en weer anderen die de vrije meninsuiting ten allen prijze willen verdedigen ook al betekent dit dat vroeg of laat hun eigen mond kan gesnoerd worden door hen te laten spreken die een andere willen doen zwijgen.
Niet vroeg of laat maar NU wordt mensen het zwijgen opgelegd met als enige doel om die mensen niet de gelegenheid te geven degenen het zwijgen op te leggen die vandaag de macht bezitten om hetzeldfe te doen.

Besef jij wel goed wat je zegt?
Oud 11 december 2004, 10:21   #51
thePiano

Standaard

Citaat:
Dit zijn zo van die complottheorieën die de linkse rakkers overal ontwaren. In hun gedachtewereld is er sprake van VB-infiltratie wanneer een kuisvrouw die de VB-lokalen in Deurne schrobt ook nog halftijds werkt in Alcatel... Alcatel wordt door het Vlaams Belang ingepalmd. Aldus de linkiewinkies.
Als het inderdaad maar om de poetsvrouw zou gaan zou ik het inderdaad belachelijk vinden. Het wordt wel anders als mandatarissen, partijraadsleden, verkozen van het VB ook nog eens gaan zetelen als bestuurlid in andere verwante organisaties. Dan krijgt dit snel de allures van een koepelorganisatie. Een voorbeeld is Johan Van Slambroeck die zowel voorzitter is van Voorpost, voorzitter is van de bruine bedevaart van het VB IJzerwake genoemd en daarnaast ook nog op bestuurslid is bij het VB en regematig op hun kieslijsten voorkomt.

Laatst gewijzigd door thePiano : 11 december 2004 om 10:21.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 10:35   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het inderdaad maar om de poetsvrouw zou gaan zou ik het inderdaad belachelijk vinden. Het wordt wel anders als mandatarissen, partijraadsleden, verkozen van het VB ook nog eens gaan zetelen als bestuurlid in andere verwante organisaties. Dan krijgt dit snel de allures van een koepelorganisatie. Een voorbeeld is Johan Van Slambroeck die zowel voorzitter is van Voorpost, voorzitter is van de bruine bedevaart van het VB IJzerwake genoemd en daarnaast ook nog op bestuurslid is bij het VB en regematig op hun kieslijsten voorkomt.
O, wat erg! Typisch linkse complottheorieën. En ik ben secretaris van de plaatselijke wandelclub. Ergo, aldus mr. Pianodinges, die wandelclub is een aanhangels van het Vlaams Belang.
Oud 11 december 2004, 10:40   #53
thePiano

Standaard

Citaat:
O, wat erg! Typisch linkse complottheorieën. En ik ben secretaris van de plaatselijke wandelclub. Ergo, aldus mr. Pianodinges, die wandelclub is een aanhangels van het Vlaams Belang.
Dat hangt van je functie binnen het Vlaams Blok af. Die is mij tot op heden niet bekend. Als je gewoon lid van het VB (meeloperke/sympathisant) bent zie ik geen reden waarom ik jouw wandelclub als een koepelorganisatie van het VB zou typeren. Het zou best kunnen zijn maar daarover heb ik geen enkele informatie en ik beweer dat dan ook niet.
Oud 11 december 2004, 10:44   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hangt van je functie binnen het Vlaams Blok af. Die is mij tot op heden niet bekend. Als je gewoon lid van het VB (meeloperke/sympathisant) bent zie ik geen reden waarom ik jouw wandelclub als een koepelorganisatie van het VB zou typeren. Het zou best kunnen zijn maar daarover heb ik geen enkele informatie en ik beweer dat dan ook niet.
Ik spreek in deze alleen in mijn eigen naam, iets wat ik al meerdere malen geschreven heb. Dat moet al voldoende zijn om de nodige conclusies te trekken.
Oud 11 december 2004, 10:45   #55
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een andere revisionist en goeie vriend van jouw Pa, Xavier Buisseret, moest hetzelfde doen maar dat was om pedofilie.
En in de sossenkring zitten geen pedofielen?

De pot verwijt de ketel..............
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 10:48   #56
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
En in de sossenkring zitten geen pedofielen?
Namen met bewijzen aub. (veroordelingen voor pedofilie dus !!)

Laatst gewijzigd door Ernesto : 11 december 2004 om 10:48.
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 10:48   #57
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dwz als zouden ze voor de onbeperkte vrije meningsuiting zijn.
Noem mij één partij die wél voor onbeperkte vrije meningsuiting staat.
Oud 11 december 2004, 10:53   #58
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Namen met bewijzen aub. (veroordelingen voor pedofilie dus !!)
Kijk beste, als men de grootste partij van het land is (zoals de sossen in het verleden), dan kan men nu eenmaal meer, dus zelfs onderzoeken tegenhouden en manipuleren (kijk eens wat Berlusconi nu doet, een kopie van het vroegere politieke België).

Hoelang was al niet geweten dat Dutroux een pedofiel was, toch werd het onderzoek telkens tegengehouden.
Als dat bij Dutroux al werd gedaan, wat moeten ze dan wel niet hogerop gepresteerd hebben.
Oud 11 december 2004, 13:19   #59
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een aantal anderen die hem voluit bijtreden in het ontkennen en minimaliseren van de holocaust
graag namen Piano. Ik zal al helpen: Radicaal en Guderian. Wie dan nog?

Citaat:
en weer anderen die de vrije meninsuiting ten allen prijze willen verdedigen ook al betekent dit dat vroeg of laat hun eigen mond kan gesnoerd worden door hen te laten spreken die een andere willen doen zwijgen..
dit is ééntje om bij te houden, fantastisch gewoon hoe jij door de bomen het bos niet meer ziet, besef jij in hemelsnaam wel wat je schrijft? Jouw redenering is dus dat censuur toegelaten moet zijn omdat anderen jouw willen doen laten zwijgen.
Je legt anderen dus het zwijgen op omdat je denkt dat ze jouw zouden doen zwijgen. Wie is er dus extremistischer: diegene die daadwerkelijk anderen het zwijgen oplegt (jij en andere censuurfanaten), of diegene die de andere niet het zwijgen oplegt, maar die door vermoedens het zwijgen wordt opgelegd???
Wie legt anderen het zwijgen op Piano? De censuurders, of de revisionisten???
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 13:37   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
graag namen Piano. Ik zal al helpen: Radicaal en Guderian. Wie dan nog?
... waarvan er tenminste één uitdrukkelijk verklaarde niets met het Vlaams Blok te maken te hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be