Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2021, 17:33   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is normaal dat de meerderheid de oppositie negeert, op het vernederen na.

Maar nu gaat ze vlot over die drempel. Dat verhardt het harde van de politiek nog.

Eigenlijk een slechte zaak, maar .... het kan maar helpen om de boel te verzieken en te blokkeren tot Vlaanderen onafhankelijk wordt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 17:52   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik denk dat het een goed voorbeeld voor iedereen die het in zijn hoofd krijgt nog dingen ongestraft te lekken die niet mogen gelekt worden.
Francken heeft geen dingen gelekt die niet mochten gelekt worden, want die info was reeds publiek beschikbaar. Het enige vb dat we hier te zien krijgen is er eentje van een regering die dissidente stemmen het zwijgen wil opleggen. Deze regering snoert de oppositie de mond en probeert datzelfde te doen met de pers door het gerecht er op af te sturen. U vindt dat blijkbaar allemaal ok. Het fascisme viert hier hoogtij tegenwoordig. Het grappige is dat degene die achter deze fascistische regering staan, net degenen zijn die hier in het verleden fascisme hebben veroordeeld.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 17:52   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is normaal dat de meerderheid de oppositie negeert, op het vernederen na.

Maar nu gaat ze vlot over die drempel. Dat verhardt het harde van de politiek nog.

Eigenlijk een slechte zaak, maar .... het kan maar helpen om de boel te verzieken en te blokkeren tot Vlaanderen onafhankelijk wordt.
Ik denk toch dat de Theo dit opzettelijk uitgelokt heeft. Tweeten wat er in een geheime commissie beslist is. Dan weet je toch dat daar ambras van komt.
Zo komt hij nog eens in de gazetten.
Oud 7 mei 2021, 18:07   #44
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Francken heeft geen dingen gelekt die niet mochten gelekt worden, want die info was reeds publiek beschikbaar. Het enige vb dat we hier te zien krijgen is er eentje van een regering die dissidente stemmen het zwijgen wil opleggen. Deze regering snoert de oppositie de mond en probeert datzelfde te doen met de pers door het gerecht er op af te sturen. U vindt dat blijkbaar allemaal ok. Het fascisme viert hier hoogtij tegenwoordig. Het grappige is dat degene die achter deze fascistische regering staan, net degenen zijn die hier in het verleden fascisme hebben veroordeeld.
Fascisme? Maar mens, u hebt niet de minste 'ahnung' wat fascisme is.

Francken zit hier dik in de fout. Punt uit.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 18:12   #45
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een duidelijk bewijs dat ze niet weten wat fascisme betekent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 18:13   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fascisme? Maar mens, u hebt niet de minste 'ahnung' wat fascisme is.

Francken zit hier dik in de fout. Punt uit.
Oei, ga je me nu vertellen dat je het zelf niet door hebt wat hier aan het gebeuren is? Het zou kunnen, maar ik zet toch eerder mijn geld op het feit dat je een voorstander bent van deze fascistische regering.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 7 mei 2021, 18:18   #47
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, ga je me nu vertellen dat je het zelf niet door hebt wat hier aan het gebeuren is? Het zou kunnen, maar ik zet toch eerder mijn geld op het feit dat je een voorstander bent van deze fascistische regering.

Ik ben voorstander van een regering die haar best probeert te doen (en ook doet) in moeilijke omstandigheden. Niks met fascisme te maken. Straks gaat u beweren de Alexander De Croo lijkt op Benito Mussolini.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 mei 2021 om 18:23.
Oud 7 mei 2021, 18:22   #48
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van een regering die haar beste probeert te doen (en ook doet) in moeilijke omstandigheden. Niks met fascisme te maken. Straks gaat u beweren de Alexander De Croo lijkt op Benito Mussolini.
neen, daar lijkt F. Vandenbroucke eerder op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 18:35   #49
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat hier over verschillende procedures.

Theo Francken overtrad (mogelijkerwijze) de reglementen van de Commissie waar hij zetelde. Dus dat is een zaak van het Parlement en enkel het parlement.

De zaak El Kaouakibi (evenals de zaak Van Langenhove) zijn juridische zaken. Daar is een onderzoeksrechter mee bezig en als het over ‘verkozenen des volks’ gaat moeten er allerlei procedures gevolgd worden voor huiszoekingen, opheffing onschendbaarheid en pattati en pattata.
Het gaat over geheimhouding...

Maar dan hadden ze evengoed dat trieneke die de kostprijs van de verschillende vaccins openbaar maakte dezelfde straf moeten opleggen hé...

Maar dat was er eentje uit de partij van den dweil ,en dan worden er blijkbaar andere maten én gewichten gehanteerd...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 18:38   #50
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het gaat over geheimhouding...

Maar dan hadden ze evengoed dat trieneke die de kostprijs van de verschillende vaccins openbaar maakte dezelfde straf moeten opleggen hé...

Maar dat was er eentje uit de partij van den dweil ,en dan worden er blijkbaar andere maten én gewichten gehanteerd...
De NVA probeert nu iemand te laten bestraffen omdat hij gezegd heeft dat een lid van een geheime commissie afwezig was.

https://www.demorgen.be/politiek/n-v...aagd~ba92b61a/

Citaat:
Daags nadien gaat N-VA in de tegenaanval. In een brief aan de Kamervoorzitster citeert fractieleider De Roover een tweet van Ecolo-Kamerlid Guillaume Defossé van einde maart. Die laakt daarin dat zijn MR-collega Denis Ducarme in de media een show opvoert over de F-35, maar in de commissie Legeraankopen verstek laat. Ducarme is overigens geen lid van die commissie.

“De geheimhoudingsplicht die bestaat in zowel de Commissie voor Opvolging van Buitenlandse Missies als in de Commissie voor Legeraankopen en -verkopen geldt voor de inhoud, maar mededelingen over aanwezigheden en de stemhoudingen bevatten uiteraard ook wezenlijke informatie en mogen daarvan niet uitgesloten worden”, aldus De Roover. Hij vraagt daarom aan de voorzitster na te gaan of de geheimhoudingsplicht hiermee geschonden is.
Oud 7 mei 2021, 18:44   #51
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van een regering die haar best probeert te doen (en ook doet) in moeilijke omstandigheden. Niks met fascisme te maken. Straks gaat u beweren de Alexander De Croo lijkt op Benito Mussolini.
Je best doen is voor losers. Je moet het gewoon goed doen. De oppositie de mond snoeren en de journalistiek intimideren is niet wat ik noem goed doen. Jij vindt dat wel goed, ergo jij bent voorstander van een fascistisch regime.
Oud 7 mei 2021, 19:04   #52
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je best doen is voor losers. Je moet het gewoon goed doen. De oppositie de mond snoeren en de journalistiek intimideren is niet wat ik noem goed doen. Jij vindt dat wel goed, ergo jij bent voorstander van een fascistisch regime.

Zoals de NVA het deed? Gaan lopen, ja. Dat deed de NVA.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 mei 2021 om 19:14.
Oud 7 mei 2021, 19:29   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Madame Dedonder heeft op het nippertje WOIII kunnen vermijden.
Als je verondersteld wordt je mond te houden dan hou je je mond. Simpel.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 19:30   #54
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk toch dat de Theo dit opzettelijk uitgelokt heeft. Tweeten wat er in een geheime commissie beslist is. Dan weet je toch dat daar ambras van komt.
Zo komt hij nog eens in de gazetten.
Wees maar gerust dat hij het willens en wetens deed.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 19:32   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat hij op dezelfde manier eindigt natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2021, 21:33   #56
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals de NVA het deed? Gaan lopen, ja. Dat deed de NVA.
Dus omdat NVA het niet goed doet is dat een vrijgeleide om de fascistische toer op te gaan? Dat zijn zo van die denkpistes die nergens op slaan. Het eigen falen verdoezelen door een ander in een slecht daglicht te plaatsen. Nu ja, het is natuurlijk uw enige modus operandi, dat weten we al langer
Oud 7 mei 2021, 22:04   #57
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De NVA probeert nu iemand te laten bestraffen omdat hij gezegd heeft dat een lid van een geheime commissie afwezig was.

https://www.demorgen.be/politiek/n-v...aagd~ba92b61a/
Het feit is dat gij volkomen het punt negeert wat ik heb gemaakt hé...

Dat was toen ook uit de verborgen keuken prijsgegeven .....

Of was je nog zover niet om dat te erkennen .....
Oud 7 mei 2021, 22:22   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het feit is dat gij volkomen het punt negeert wat ik heb gemaakt hé...

Dat was toen ook uit de verborgen keuken prijsgegeven .....

Of was je nog zover niet om dat te erkennen .....
Daar heb ik het al over gehad: het openbaar maken van die EU vaccin prijzen is een EU zaak.
En ze hebben daar bij de EU blijkbaar geen probleem mee.
Oud 7 mei 2021, 22:27   #59
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Recht breien schat ,ge zijt goed bezig,het was dus géén schending van het geheim ,maar eender een slip of the tongue... :roflol::roflol:

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 mei 2021 om 22:32.
Oud 7 mei 2021, 22:31   #60
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb ik het al over gehad: het openbaar maken van die EU vaccin prijzen is een EU zaak.
En ze hebben daar bij de EU blijkbaar geen probleem mee.
En daarom mag hier niet veroordeeld noch bestraft worden....

Leuk geprobeerd mijn beste,but its a big fail...

Nu gij weer...

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 mei 2021 om 22:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be