![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind 1,20€ voor de benzine ook te veel. Stoppen met rijden?
Sandwich aan 2,5€ vind ik ook veel. Stoppen met eten van sandwich? Pintje aan 1,5€, ook stoppen? Brood aan 1,60 (of is het meer), stoppen? Risico verzekering werkongeval 1611€, stoppen werken? Mogelijks is dat de reden waarom zoveel aan het stilvallen is tegenwoordig. Gewoon stoppen met alles! Of is het gestopt worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De beste oplossing is sigaretten in de illegaliteit te drijven en roken op alle publieke en openbare plaatsen verboden te maken. Als je dan toch zo nodig wil zagen over auto's kan de overheid de 2,3 miljard euro die ze dan elk jaar uit de sociale zekerheid spaart investeren in onderzoek naar milieuvriendelijke motoren en die milieuvriendelijke motoren die er al zijn in productie brengen.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf volgend jaar komt de eerste wagen op lucht aangedreven te koop in België.
Als hij redelijk goed rijd koop ik er meteen enkele van als bedrijfswagentjes. De pot op met de dure benzine "hiep hiep hoera" Met het uitgespaarte geld ga ik mij van die hele dure sigaren kopen in holland dan, zitten de centjes ginder en ook weer niet meer hier. Eigen schuld is dikke bult. En sandwichen koop ik ook niet meer. Zelf boterhammen smeren gelijk vroeger, nog een handel die naar de knoppen gaat beetje bij beetje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had het al een langer gelezen op het internet maar verleden week kwam hij in een programma op tv. Juiste info weet ik nog niet van wie want ze zijn het verkoopsnet nog aan het opzetten. Vanaf volgend jaar komen ze te koop bij ons.
De eerste zal ongeveer 7500€, type lichte bestelwagen. Daarna komen er nog twee andere modellen bij die wat duurder zullen worden. Het tanken gebeurt met een bijgeleverde soort compressor en kost aan verbruik electriek zo ongeveer 1€ per tankbeurt. Actie radius circa 300 km en top snelheid iets van 130 of zo. Systeem geperste lucht die geconcentreert in "balletjes" in een soort motor geperst worden of zoiets. Man die koop ik mij zeker (na testrit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach, al kosten ze 50 euro per pakje dat zal mijn rookgedrag niet veranderen hoor.
En voor de minderbedeelden ons mja, denk maar eens aan de drooglegging:een mislukt experiment van[font=Arial] 1920 tot 1933, zelden heeft een poging om de samenleving te disciplineren vervelender bijeffecten gehad.[/font]
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Een longkankerbehandeling is duur, maar 20 jaar pensioen uitbetalen aan iemand die niet rookt lijkt me een pak duurder.
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Ter informatie: het Himalaya-koninkrijkje Bhutan is sinds kort het eerste land ter wereld waar een algemeen rookverbod geldt. Wie met sigaretten betrapt wordt, riskeert vanaf heden een zware boete.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal leven ze langer dan rokers,en ouderen hebben nu eenmaal meer zorgen nodig, ook als ze nooit gerookt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Ik vind dit allemaal wat naast de kwestie.
Dit is vooral een ethisch vraagstuk: kan het dat een roker zomaar een niet-roker laat 'meeroken'? Volgens mij is het antwoord hierop duidelijk 'neen', en moet men maatregelen nemen om roken in openbare plaatsen, zoals cafés, te verminderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zelf vind ik dat roken duurder moet worden (afradend effect), verstokte rokers moeten worden aangepakt dmv duurdere verzekering (idem), en een propere lucht moet prioriteit zijn: iemand die niet rookt hoort niet de kankers te krijgen van de rokers, dus op de werkvloer en gesloten openbare plaatsen (stadhuis, politiekantoor, enz) horen rookvrij te zijn, op uitzondering van speciaal voor rokers voorziene plaatsen.
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() btw, raf, van waar komt je sig? klinkt zo monty python-achtig??
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alcohol is ongezond. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Nog leuker vind ik dat we hier discussiëren zonder elkaar te verwijten en belachelijk te maken. Iets waar sommigen hier een patent lijken op te hebben. (Verder valt het me hier na een week of twee op dat het Vlaams Belang hier nog meer overwicht heeft dan in het 'echte' leven, en dat er maar met weinigen van hen valt te praten. Dat je je mening geeft, dik in orde, maar dat je mensen verwijt op basis van gelijk wat voor onzin, dat vind ik toch niet kunnen. Jammer dat dit hier veel te veel gebeurt. Wat leuke discussies zouden kunnen zijn, vervalt gewoon in wat modder gooien naar elkaar. ![]() Blij dat we hier het tegendeel bewijzen. Links en rechts discussiëren (en delen zelfs een mening). Houden zo! ![]() |
|
![]() |
![]() |